Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Andeq - 18.07.2023, 16:11:51
-
Morjes, tuli tässä nyt lomalla aikaa miettiä oman virikoneen öljyonkelmaa. 10w-60 öljyä menee about litra per 100km. Allensa ei sitä tiputa niin suuria määriä, huohotus purkkiin sitä kyllä tuntuu sitten menevän suhteellisen paljon. Mites noita huohotuksia on sovellettu oikein tälläiseen kokoonpanoon?
Itsellä b234 lohkon imusarjan alla kaksi huohotus letkupaikkaa aikasemman moottorin omistajan puolesta, josta lähtee letkut suoraan huohotuspurkkiin jossa alipaine suoraan moottorin ilmanputsarista ja korkki vaihdettu suodattimeen.
(https://i.ibb.co/DQZQRFC/image.png) (https://ibb.co/DQZQRFC)
huohotus purkki on alempana kuin nuo lähdöt ja takaisin paluuta öljylle sieltä ei ole. Tarvisko sellainen teettää siihen? Eihän sen kuuluisi nyt kuitenkaan 6 desiä öljyä sinne kerätä 100km ajon jälkeen.
Kovinkaan sinistä väriä ei pakoputken päästäkään tule joten aika hitaasti sitä polttaa jos polttaa. Lähinnä nyt avun kyselyä selvittelyyn ennen kuin repäistään kansi ja lohko irti toisistaan.
-Anssi
-
Vaihdappa vakiopurkki siihen tilalle tai kokeile suurentaa noita lähtöjä ja linjoja vaikka 20 millisiks, itsellä oli vastaavanlaisen toteutuksen kanssa ongelmaa että öljyä kerty huohotinsäiliöön todella reilusti, etenkin jos vähänkään anto lenkkaria
-
Vinokoneen tärkein osa on ehjä huohottimen paluuletku :)
-
Vaihdappa vakiopurkki siihen tilalle tai kokeile suurentaa noita lähtöjä ja linjoja vaikka 20 millisiks, itsellä oli vastaavanlaisen toteutuksen kanssa ongelmaa että öljyä kerty huohotinsäiliöön todella reilusti, etenkin jos vähänkään anto lenkkaria
Oliko sulla tuo öljynpaluu moottoriin kunnossa vai toteutuuko sen ilman paluuta?
-
Oliko sulla tuo öljynpaluu moottoriin kunnossa vai toteutuuko sen ilman paluuta?
Juu se orkkis paluuletku oli uusi, ehjä ja paikallaan. Kokeilin myös ilman, rengastin koneen uusiks ja tein vaikka mitä taikoja huohottimen keruusäiliöllekin mutta ilman suuria vaikutuksia. Lopuksi pistin sen orkkispöntön takaisin ja siitä sit yhdellä letkulla keruusäiliöön ja ongelmat loppu samantien.
-
Juu se orkkis paluuletku oli uusi, ehjä ja paikallaan. Kokeilin myös ilman, rengastin koneen uusiks ja tein vaikka mitä taikoja huohottimen keruusäiliöllekin mutta ilman suuria vaikutuksia. Lopuksi pistin sen orkkispöntön takaisin ja siitä sit yhdellä letkulla keruusäiliöön ja ongelmat loppu samantien.
Jees, kiitoksia tästä. Koitetaan tätä seuraavaksi, tilattu nyt uusi huohotusletku sinne lohkoon ja kyseinen huohotuspönttö/öljyloukku. Toivotaan että parantuu ongelmat.
-
Se on sit taas kone auki. Minä en ainakaan muuten sitä paluuta saa siihen pidikelipareen alle.
No, harjotus tekee mestarin :D
-
Se on sit taas kone auki. Minä en ainakaan muuten sitä paluuta saa siihen pidikelipareen alle.
No, harjotus tekee mestarin :D
Eihän se ole kuin öljypohjan käyttää auki
-
Eihän se ole kuin öljypohjan käyttää auki
No ei nii mutta sillonhan se on auki. *taavih->
No, kantta ei tarvii...
Niitäkin on monia jotka repii sen letkun yläpään paskaks kun vaihtaa niitä o-renkaita ja ihmettelee että onpa se piukassa :P
-
Morjes, tässä viikolla pistettiin letku koneeseen, tehtiin pellinpalasta kannake letkulle öljypohjaan ja pistettiin huohotuspönttö/öljyloukku paikoilleen. Ei enään kerää niin rajua määrää öljyä pönttöön. Tuota orkkis öljyloukkua piti muokata 16v kannen kanssa kun oli 8 venttiiliselle tarkoitettu. Tilattu siniseltä mahdollisesti toimivampi loukku jota ei tarvitse modata, 1306398 ihan vaan varmistukseksi jos ja kun nuo modaukset menee rikki :).
Kiitoksia avusta!