Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Raggare98 - 18.07.2023, 20:36:39
-
Elikkäs ostin auton jossa on tehoboksi, eikä autoliike (iso firma)ollut asiasta maininnut.
Kaupoista kulunut pari päivää ja huomasin boksin johtojen möllöttävän konetilassa samalla kun puunailin sitä.
Kyseessä D3 moottori ja V50 eikä sinänsä ole valittamista ajettavuudessa, oikein pirteän oloinen laitos.
Mietin vaan, että onko tässä aihiota lähteä ihan vi***illakseen purkamaan kauppaa? Periaatteessahan vois ajatella ettei auto ole laillinen ja viritys on voinut aiheuttaa moottorin ylimääräistä kulumista.
Jouduin hieman pakkoraossa ostamaan tämän kun oli isompi hakusessa joten ei haittais alkaa hankalaks ;D
-
Luulen että valittaessa kaupalla on mahdollisuus yrittää korjata ongelma ennenkuin on mahdollisuus suoraan purkaa kauppaa.
-
Jees, saapa nähä miten lähtevät tulemaan vastaan. Jos tulevat
-
Moi.
Pitäskös se virallisesti muutoskatsastaa?
Itse ostin kerran XC60 joka oli saanut Polestarin sisäänsä. Oli tietty muutoskatsastettu. Volvoliikkeen myyjä ei tiennyt, vaikka oli tehty heidän liikkeessään Tuli ilmi kun pyysin vakuutustarjousta, tiedot kun tulee Trafilta.
Sain siis 163 heppasen D5 sijaan 215 pollea. Ei vaikuttanut merkittävästi veroihin eikä vakuutusmaksuihin, olisiko ollut vuodessa muutamia kymmeniä euroja.
Voi olla että myyjäliike sinun tapauksessa yrittäisi muutoskatsastaa tai ottas boksin pois ja palauttas alkuperäisen ohjelman.
T. Marko
-
Moro, kiitos vastauksesta!
Voisin kyl kuvitella että nappaisivat vain pois, jos kerran on ihan tehoboksi. Vaatiikohan se muuta kun vaan irrottaa sen? En noista tehobokseista ite tiedä mitään :D tekeekö tuommonen moottorille hallaa? puhutaan kuitenkin miltei 300k ajetusta autosta.
-
Jos on boksi niin luulisi että saa pois.
-
Moi.
Pitäskös se virallisesti muutoskatsastaa?
Itse ostin kerran XC60 joka oli saanut Polestarin sisäänsä. Oli tietty muutoskatsastettu. Volvoliikkeen myyjä ei tiennyt, vaikka oli tehty heidän liikkeessään Tuli ilmi kun pyysin vakuutustarjousta, tiedot kun tulee Trafilta.
Sain siis 163 heppasen D5 sijaan 215 pollea. Ei vaikuttanut merkittävästi veroihin eikä vakuutusmaksuihin, olisiko ollut vuodessa muutamia kymmeniä euroja.
Voi olla että myyjäliike sinun tapauksessa yrittäisi muutoskatsastaa tai ottas boksin pois ja palauttas alkuperäisen ohjelman.
T. Marko
Polestar softa ei vaikuta päästöihin niin ei ole mitään vaikutusta veroihin. Eikä tehot taida vaikuttaa myöskään vakuutuksiin. Auto on edelleen D3 ollut jos vakiona tehot on163 hp
-
Nappaa boksi pois ja myy se seuraavalle.
Jos oikeasti haluat autoon lisää menohaluja, niin siihen pitää laittaa parempi ohjelma moottorinohjaukseen. Noiden tehoboksien vaikutus on yleensä varsin pieni. Huijataan tavallisesti ruiskutuspainetta suuremmaksi. Moottorille ne eivät aiheuta vauriota, mutta automaattivaihteisto on hieman suuremmalla rasituksella, koska laatikko ei tiedä moottorin tuottamaa vääntöä eikä osaa siten toimia ajotilanteen edellyttämällä tavalla.
-
Moro, kiitos vastauksesta!
Voisin kyl kuvitella että nappaisivat vain pois, jos kerran on ihan tehoboksi. Vaatiikohan se muuta kun vaan irrottaa sen? En noista tehobokseista ite tiedä mitään :D tekeekö tuommonen moottorille hallaa? puhutaan kuitenkin miltei 300k ajetusta autosta.
Yleensä nuo tehoboxit on täyttä kuraa softiin verrattuna, huijataan anturitietoja jne.
Se onko tehnyt moottorille hallaa on paha sanoa. Riippuu paljon miten ajettu boxin kanssa, täysin vakionkin saa rikki hölmösti käyttämällä.
-
Nappaa boksi pois ja myy se seuraavalle.
Minä heittäisin roskiin...
-
Minä heittäisin roskiin...
Toki niin, mutta tietämättömiä tehon kaipaajia riittää...
-
Voi olla että myyjäliike sinun tapauksessa yrittäisi muutoskatsastaa tai ottas boksin pois ja palauttas alkuperäisen ohjelman.
En tiedä ketään joka on muutoskatsastanut ohjelmoidun auton, tietääkö joku toinen?
-
En tiedä ketään joka on muutoskatsastanut ohjelmoidun auton, tietääkö joku toinen?
Tiedän lukuisia. Saab ja Hirsch tekivät yhteistyötä, eikä muutoskatsastuksessa ollut ongelmia. Jossain vaiheessa esimerkiksi 1.8t:n etujarrut joutui päivittämään isompiin. Eiköhän Fordillakin ollut jossain vaiheessa tarjolla vastaavaa viriä? Tietenkin myös Polestareja on käytetty konttorilla.
-
Tiedän lukuisia. Saab ja Hirsch tekivät yhteistyötä, eikä muutoskatsastuksessa ollut ongelmia. Jossain vaiheessa esimerkiksi 1.8t:n etujarrut joutui päivittämään isompiin. Eiköhän Fordillakin ollut jossain vaiheessa tarjolla vastaavaa viriä? Tietenkin myös Polestareja on käytetty konttorilla.
Ehkä niin, mutta valtaosa ohjelmoiduista autoista on muutoskatsastamattomia. Eivät ole siten myöskään tieliikennekelpoisia. Jos ei itse asiaa mainosta poliisisedälle, niin kiinnijäämisen riski on olematon. Tähän on ilmeisesti tulossa kuitenkin muutosta, kun päästömanipulaatio (mikä ohjelmointi aina on) tulee rangaistavaksi. Saa nyt nähdä, että miten päästömanipulaatioita aletaan jatkossa valvomaan.
-
Tiedän lukuisia. Saab ja Hirsch tekivät yhteistyötä, eikä muutoskatsastuksessa ollut ongelmia. Jossain vaiheessa esimerkiksi 1.8t:n etujarrut joutui päivittämään isompiin. Eiköhän Fordillakin ollut jossain vaiheessa tarjolla vastaavaa viriä? Tietenkin myös Polestareja on käytetty konttorilla.
Kirjoittaja varmaan tarkoittikin muita ohjelmistopäivityksiä kuin näitä ns. "autotehtaiden virallisia".
-
Kirjoittaja varmaan tarkoittikin muita ohjelmistopäivityksiä kuin näitä ns. "autotehtaiden virallisia".
Kyllä, tarkoitin nimenomaan näitä virityspajojen ohjelmistojen katsastusta.
Polestarit ym. jätin mainitsematta itsestäänselvyytenä.
-
Kyllä, tarkoitin nimenomaan näitä virityspajojen ohjelmistojen katsastusta.
Polestarit ym. jätin mainitsematta itsestäänselvyytenä.
Aika harvaa virityspajan softaa saa katsastettua kun ei ole tarvittavia dokumentteja.