Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Hatch - 21.07.2023, 15:57:03
-
Potilas vm. 2005, manuaali 2.4 kaasu/bensa V70. Eilen ei meinannut kytkinpoljin oikein nousta vaan jäi lattiaan. Tänään poljin vetelä, jää aikalailla lattiaan. Vaikka pumppaa ylös alas ei mitään hyötyä. Jarrunesteet tulee pihalle jostakin konetilasta, ihan reilu lammikko tulee kun auto seisoo. Juuri keväällä vaihdettiin uudet jarruntesteet, kun vanhat oli täysin mustat.
Onkohan noissa useammin kytkimestä mennyt työsylinteri vai pääsylinteri? Kytkinremontti tehty huoltokirjan mukaan noin 50tkm sitten. Kytkin itsessään on jämäkkä eikä luista yhtään. Vai voiko vika olla jossain muualla kun sylinterissä? Voiko olla joku letku irronnut tms.?
Taitaa olla aikalailla korjaamohommia vaikka joutuisi kumman tahansa vaihtamaan? Lähinnä ettei kovin miellyttävää vaihtaa kerrostalon parkkiksella, bilteman työkalusarjalla?
-
Suoraan sanoen kaikella kunnioituksella.
Ei tääläkään nyt ennustajia ja selvännäkijöitä kirjoittele....kyllä se nyt vaan on viitsittävä mennä tutkimaan tai sitten nokka kohti korjaamoa.
-
Joo vuodonpaikkaa selvittämään niin siitä sitten alkaa selviämään mikä on rikki ja sit pähkitään mitä sille voi
-
Juup. Jos vuotokohta osuu moottorin ja laatikon sauman paikkeille niin alko maksamaan. Työsylinteri pettäny.
Laatikko irroita ja kiinnitä. :facepalm:
-
Juup. Jos vuotokohta osuu moottorin ja laatikon sauman paikkeille niin alko maksamaan. Työsylinteri pettäny.
Laatikko irroita ja kiinnitä. :facepalm:
Vein auton jo korjaamon pihaan. Todennäköisesti tuolta suunnalta se öljy vuotaa. Mitä arvioitte, että aikaa menee kyseiseen remonttiin? Tässä koitan vähän pähkäillä kannattaako tuollaista 400tkm ajettua Vollea enää edes korjata vai vaihdanko suosiolla nyt saman tien uudempaan. Sellaista kun olen tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt.
-
Näissä kori ja moottori on kestäviä, jos on pidetty huolta. Itse en ainakaan kaipaa uudempaa kustannussäästömielessä, tosin mulla on dieseli.
Aika vaikea löytää uudempaa autoa jossa samat tai paremmat ominaisuudet ja yhtä vähän ongelmia pitkässä juoksussa ja rengaskulut ei kasva.
-
Onko kuittia, tietäisi mitä on vaihdettu? Työsylinteri muovia ja integroitu painelaakeriin? ???
Taitaa olla työaika liki päivä jos laatikon irrottaa.
-
Kyllä se päivän homma on korjaamolla, siitä vaan laskemaan kun tuntivelotus tiedossa ja voihan sen korjaamolta kysyä, niittenhän pitää osata antaa arvio.
Jos ei kytkimelle ja vauhtipyörälle tarvii tehdä mitään niin työsylinteri vaan uusiks, vajaan satasen.
Vähän se tuntuu olevan että teki mitä tahansa niin aina menee tonni. :nuhtelu
Jos uudempaa meinaat niin mitäpä luulet saavas kytkinvikaisesta?
Ja tuosta jos alat vähän uudentamaan niin aina menee huonompaan suuntaan, paitsi jos on imago kysymys. :)
Nuorenna jos siltä tuntuu toki, ei nuo kilometrit tuota kyllä vielä särje jos on huollettu.
Meilläkin rouvan auto oli kolarikorjauksessa aikoinaan ja ajeli ihan uudella vuokra volvolla viikon.
Pitihän se naapurinkin ostaa sitten uusi auto, no pösö kuitenkin.
Meille tuli vanha auto korjattuna pihaan niin oli siinä naapurilla naaman ilmeitä :2funny:
-
Elikkä oli tosiaan kytkimen työsylinteri viallinen. Tänään hain auton pajalta ja kytkin toimii hienosti.
Mutta auto seisoi pajan pihalla reilun viikon. Liekö se syynä, ei meinaa bensalla pysyä käynnissä ollenkaan, eli starttaa mutta sammuu jollei painele kaasupoljinta. Kaasulla käy ihan hyvin. Eli yksi vika poissa niin jo seuraava onkin oven takana :-\. Täytyy ainakin polttoainesuodatin vaihtaa alkuun.
-
Onko jäänyt joku alipaineletku irti tms. vuoto jonnekin pajalla
-
Onko jäänyt joku alipaineletku irti tms. vuoto jonnekin pajalla
Muuten hyvä, mutta ensimmäiset oireet ongelmasta ilmenivät kun auto oli seissyt pajan pihalla sen viikon. Elikkä soittivat kun aikoivat ajaa auton sisälle että miksi ei pysy käynnissä.
-
Elikkä nyt nollasin vikakoodit ja ajellut muutaman päivän niin vika pysynyt poissa. Ehkä uusiutuu jossain vaiheessa, mutta ajellaan nyt taas hymyssä suin.
Muuten auto taas täydessä iskussa, mutta ihmeellisesti tuon remontin jälkeen kuuluu moottorin "sirinä" sisälle asti. Aikalailla siinä 1500rpm ylöspäin kuuluu selkeästi moottorin käyntiääni sisälle asti. Vähän sellainen ärsyttävä korkea "sirinä, kilinä" tiedätte kyllä. Ei meinaa oikein radionkaan alle peittyä. Onkohan tullut jollain vastaan huollon jälkeen? Äkkiseltään tulisi mieleen olisiko joku vaimennuskumi jäänyt välistä tms. Kuuluu parhaiten kuskin paikalla istuessa. Eli siis vaihdelaatikko kävi irti, jollei joku jaksa koko ketjua lukea.
-
Rattiakselin kumi kannattaa tarkistaa
-
Monasti pajalla jää vain jotain pultteja kiristämättä.
-
Rattiakselin kumi kannattaa tarkistaa
Onko se siis tuo kumi?
(https://img.aijaa.com/m/00618/15173955.jpg) (https://aijaa.com/nGbhI5)
Siinä päällä tosiaan tuollainen irtonainen alumiinirinkula ja äsken kun kävin ajelulla ja jalan painoin tuohon päälle niin äänet vaimeni oikeastaan täysin. Näyttääkö kuinka terveeltä kuvan perusteella? Onko näitä ollut tapana vaihtaa vaiko tyyliin puristetaan tiukemmin nippusiteellä tms?
-
Tuohan on sitten se syy miksi äänet kuuluu sisälle:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37585.0
-
En ole itse vaihtanut, anopin autossa se oli jotenkin vaan huonosti paikallaan ja painettiin takaisin korjaamolla. Kannattaa myös rasvata samalla ettei ratin kääntö nitise. Jos äänet muuttui tota kohtaa koskemalla ollaan varmaan lähempänä ratkaisua.