Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: n0ke - 28.07.2023, 23:07:40
-
Elikkä tarkoitus olisi vaihtaa ohjaustehostimeen öljyt, ongelmana vaan on, että ohjekirja sanoo ohjaustehostimen öljyksi CHF:ta (vihreää) mutta autossa tällä hetkellä punaista nestettä ja säiliön korkin tiiviste on myös punainen.
Ristiriitaisia tuntemuksia aiheuttaa myös se, että interwebsin mukaan jos ohjaistehostimen säiliö on ohjaustehostimen päällä, sinne menee ATF:ää ja jos paisarin vieressä niin CHF:ta... Eli ihan taas päinvastoin kun itellä.
En ymmärrä, apua ;D
(kävin myös volvon mekaanikolta kysymässä, korkin tiivisteestä kuulema tietää, vaan kyllähän senkin on joku voinut jo noin vanhaan autoon kertaalleen vaihtaa...)
-
Jos kirja on kyseiseen malliin niin usko sitä.
Jos säiliö on pumpun päällä paa punasta. Sulla on mk1.
-
Jos kirja on kyseiseen malliin niin usko sitä.
Jos säiliö on pumpun päällä paa punasta. Helpottas paljon kun kerrot vuosimallin ja onko oikeesti 2.4T.
Ok, ihme että ei oo koko romu jo räjähtäny jos ajeltu väärillä öljyillä.
Vuosimalli on 2000 ja moottorikoodi b5244t, tiedä sitten onko oikeesti 2.4t vai ei.
-
Kai se on. Ei ne tunnu paljoo välittävän onko atf vai chf. Oli mullakin uudemmassa punasta vaikka piti olla chf.
Ei se hajonnu, kierrätin vaan sinne chähvää niin kauan että tuli puhdasta.
En siis irrottanut mitään, imasin vaan säiliön tyhjäks ja uutta pesään. Sitä muutaman kerran niin hyvä tuli.
Välillä vaan käytin ja kääntelin että neste kiersi.
-
Kai se on. Ei ne tunnu paljoo välittävän onko atf vai chf. Oli mullakin uudemmassa punasta vaikka piti olla chf.
Ei se hajonnu, kierrätin vaan sinne chähvää niin kauan että tuli puhdasta.
En siis irrottanut mitään, imasin vaan säiliön tyhjäks ja uutta pesään. Sitä muutaman kerran niin hyvä tuli.
Välillä vaan käytin ja kääntelin että neste kiersi.
Erikoista :ristus
Tässä oon melko paljon nettiä lueskellu asiaan liittyen, ja monesti tulee vastaan, että jos käyttää väärää litkua niin menee tehostimen tiivisteet ja suunnilleen maailmanloppu.
Enpä olis uskonu että näin vaikeeta on selvittää mitä tököttiä sinne säiliöön laitetaan, ajettava kohta suohon tuo vekotin ;D