Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Samuel2000 - 01.08.2023, 06:08:57
-
B5254T2 2,5T moottorilla oleva volvo.
Öljynpaineet ilmeisesti kadonnu ajossa ja koitettu ajaa lähimmälle pysäkille mutta sammunut juuri risteyksessä, mitähän sieltä yleensä on antautunut näissä tapauksissa?
Kk laakerit?
-
Nii. Mitäs luulet? Ei kannattais ajella ilman voitelua.
Yleensähän se öljypumpun imuputken sihti tukkeutuu ja paineet häviää.
Laakerit, männät hyvässä lykyssä. En tiedä kuinka kaukana se risteys oli mihin sammui paineen häviämisen jälkeen.
Sehän on niin että jos paineet katoo niin HETI ajo seis.
Onhan nuo jotkut kokeilleet ajaa ilman öljypohjaa ja ovat päässeet jopa parisen kilometriä ennen kuin on leiponut jumiin.
Onko kone jumissa? :P
-
Tuli ostettua tuossa kunnossa ja myyjän puheita nuo, yritetty startata buusterilla ja kuulemma kone pyöri mutta nihkeästi, vielä en oo mitään kerenny/päässy tutkimaan kun auton tosiaan eilen ostin ja tänään saa vasta tallille ja lomalla tutkittua. Ennakkoon tulin kyselemään kun tuollaisiin vikoihin ei oo vielä tullu perehdyttyä.
-
Tuli ostettua tuossa kunnossa ja myyjän puheita nuo, yritetty startata buusterilla ja kuulemma kone pyöri mutta nihkeästi, vielä en oo mitään kerenny/päässy tutkimaan kun auton tosiaan eilen ostin ja tänään saa vasta tallille ja lomalla tutkittua. Ennakkoon tulin kyselemään kun tuollaisiin vikoihin ei oo vielä tullu perehdyttyä.
Jos öljynpaineen katoamisen syytä ei ole selvitetty ennen uusia starttausyrityksiä, niin lisää vahinkoa vaan tulee. Moottori pöydälle ja purkamaan.
-
Joo se kyllä ihan tiedossa, helpoin varmaan lähteä liikkeelle öljypohjan aukomisella ja endoskoopilla.