Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Heihachi - 01.08.2023, 19:15:19
-
Venttiili suli ja männästä palapois.
Manuaali laatikolla olevia koneita löytyy mutta ei automaatilla mistään purkaamolta eikä varaosia mistään.
Mistä selvittää mikä moottorityyppi on ?
Onko mahdollista saada laitettua vanhemman mallin esimerkiksi vuosmallin 1998 2.0t tilalle?
Entäs saako manuaali autosta purettun moottorin istumaan nykyiseen automaatti laatikkoon. Vanhasta moottorista Jos purkaa osat uuteen koneeseen? Irtooko samalla kun moottorin irrottaa tuleeko siitä hirmu isoa työtä laatikon suhteen?
-
Moottorissa eiole eroa manuli vs. utomaatri. Vauhtipyörän tilalle vanhasta vetolevy ja konehuoneeseen samn vuotosen kun otat niin liittimet kiinni ja kova ajoa.
-
Koneet -00 asti ei vvt pyörää, vvt-solenoidia eikä siis noiden ohjausta eculla, vain yksi map anturi, suuttimet kiskoineen erilaiset ja ecukin taitaa olla eri versio.
Tyhjäkäyntimoottorikin on eri ja pa-säätimen kotelo eroaa vaikka sen sisältämä vaihdttava säädin on sama.
Tuolloin pitäisi siis saada koko kone aivan täydellisenä ja mieluiten apulaitteineenkin (laturi, startti, ohjaustehostinpumppu) mikäli niissä tai kiinnityksissä on eroa vm 04 verraten.
Kuten Ristus vinkkasi kaikkein helpoin on samanvuotinen.