Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Samuel2000 - 10.08.2023, 20:28:01
-
Volvo v70 mk2 2006 2.5T
Automaatti
Vetoakseli laatikossa aivan jumissa, koitettu kammeta vaikka millä ja kahdelta puolelta, ei hievahdakkaan. Joten millä ihmeellä tuon saa irti?
-
Volvo v70 mk2 2006 2.5T
Automaatti
Vetoakseli laatikossa aivan jumissa, koitettu kammeta vaikka millä ja kahdelta puolelta, ei hievahdakkaan. Joten millä ihmeellä tuon saa irti?
Kyseessä varmaankin kuljettajan puoli. Voi olla lujassa kun se on lukko sokalla varustettu ja jos on se pölysuoja porsinu niin on melko varmasti boorit ruosteessa. Leikkuu neste on muuten hyvää tunkeutumaan joten koita liotella sitä.
-
Eräässä S40:ssa tuli vastaan KL-Racingin vetarissa sokka, jossa harjaa ei oltu pyöristetty yhtään. Sehän ei sieltä sitten halunnut tulla ihan itsekseen. Lopulta se sieltä tuli pois niin, että osa sokasta kääntyi boorin päälle. :o Mutta tuli pois. Työkaluna oli Volvon vetarin irroitus-työkalu.
-
Joo kuskinpuolen keppi kyseessä, lioteltu parina päivänä jollain spray öljyllä ja koitettu taas repiä mutta tuloksetta
-
Joo kuskinpuolen keppi kyseessä, lioteltu parina päivänä jollain spray öljyllä ja koitettu taas repiä mutta tuloksetta
Leikkuu nestettä seuraavaksi ja hommaa/tee semmoinen haarukka avain joka on kiilamainen, sen paukutat vetarin ja lodjun väliin (taitaa olla sen tyylinen se volvon irroitustyökalu)
-
Leikkuu nestettä seuraavaksi ja hommaa/tee semmoinen haarukka avain joka on kiilamainen, sen paukutat vetarin ja lodjun väliin (taitaa olla sen tyylinen se volvon irroitustyökalu)
Volvon työkalu pultattiin kahdesta lohkosta vetarin juureen vetarin ympärille ja siinä oli kaksi pulttia joilla työnnettiin vaihdelaatikon kylkeen.
-
Volvon työkalu pultattiin kahdesta lohkosta vetarin juureen vetarin ympärille ja siinä oli kaksi pulttia joilla työnnettiin vaihdelaatikon kylkeen.
Onpa mylly, sillä vissiin lähti ihan suht'koht' helposti. Tuolla ei vissiin kannata ihan surutta painattaa akselia ulos, kun vaarana on vissiin laatikon kuoren hajoaminen..
-
Onpa mylly, sillä vissiin lähti ihan suht'koht' helposti. Tuolla ei vissiin kannata ihan surutta painattaa akselia ulos, kun vaarana on vissiin laatikon kuoren hajoaminen..
Tästä KL-Racingin vetarista on kokemusta tuolla työkalulla ja se ei todellakaan tullut helposti. Ne ulostyöntöpultit oli 5mm tai 6mm, että kyllä nekin rajottaa hieman voiman käyttöä.
-
Volvon vadis-ohjelma näyttää tällaisen volvo-työkalun
(https://i.ibb.co/P631Kh7/Volvo-vetarity-kalu.jpg) (https://ibb.co/P631Kh7)