Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jonikopsuka - 11.08.2023, 14:38:33
-
Itsellä ’84 242 jossa B19K, M45 ja turhaksi todettu Solexin kaasari.
Säädetty on itse ja ammattilaisen toimesta vaan ennen ja jälkeen uudelleenrakentamista vaan hyviin säätöihin sitä ei saa.
Tästä pääsin tulokseen että kyseisellä Solexilla voi heittää vaikka vesilintua vaan jotain pitäisi ensin etsiä tilalle.
Elikkäs siis millaista kokemusta ihmisillä löytyy niistä kiinan Weber-kopioista. Aidojakin saisi ostaneen vaan maksaa rutosti ja kopiomalli on vain 230€ kappaleelta.
Vaihtoehtosesti voi ehdottaa myös myös jotaan muuta toimivaa tilalle.
-
Helpoin homma katsella uudemmasta (vähemmän ajetusta) toimiva solexi tilalle.
Kylläpä tuo Weber kopiokin toimi mitä Golffissa oli. Muutama huomio:
Ruuvit löysällä, pari oli tippunutki, eli kaikki saisi käydä läpi jo uutena kun ostaa
Kaasu hirtti muutaman kerran, ilmeisesti kaasuvivusto heppoista "metallia" niin vääntyi jos kaasun painoi liian raakasti pohjaan
Kylläpä se asiansa ajoi muuten.