Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hespa - 22.08.2023, 12:12:27
-
Vm:2001 ja tosiaan tuo 2.4T versio. Mikä ihmeen oikku tällä on kun AINA ja VAIN kun on tankannu niin lähtee käyntiin ja sammuu....
Sitten uusi starttaus. Lähtee käymään, käy huonosti about 3-sekuntia.
Sitten ei taas mitään ennen seuraavaa tankkausta.........
Jos on melkein puoli tankkia ainetta ja menee tankille niinn ei tule tätä onkelmaa. Mutta jos esim 1/5 tankkia jäljellä ja tankkaa niin sit kökeltää.
Autossa myös ongelma moottorin vikavalon kanssa. Ajoittain, ei aina, tulee vikavalo ja koodi joka koskee lambda-1. Putkisto uusi kattia myöden. Lambda vaihdettu. DENSO. Ei pilipalia.
Ja tuntuu välillä siltä että ei tuolla kyllä ole kaikki heposet pelissä. Tehot potkasee muutenkin miun mielestä hirveellä viiveellä.
Voisko tuossa bensapumpussa olla jotain häkkälää? Jos olis vaikka asiayhteys tuohon tankkauskäynnistykseen....
Ruiskupaine kumminniin on yli 3-bar.
-
Mulla oli joskus ihan samanlaista. En muista kumpi asian korjas kun tehtiin melkein yhtäaikaa.
Takalambda vaihdettiin ja tankkausputken letkumutka vaihdettiin ehjään.
Tais olla se letkumutka. Onko sulla ehjä, tiputtaako tankatessa yhtään alleen...
-
Ei tiputtele yhtään ja on ihan pehmeä, eli varmaan vaihdettu jo joskus.
Mietin sitä takalambaadaakin kyllä vaikka antaakin koodin aina bank1.....
-
Vois olla bensapumppu, mutta toki jotain muutakin. Itselläni oli sellaisia ongelmia, että auto sammui pari kertaa ajosta niin kuin bensa olisi loppunut, mutta lähti kyllä käyntiin, lisäksi vikakoodi ECM-212C alkoi kummitella jatkuvasti. Oli myös sellaisia käynnistysongelmia, että kuumalla koneella kun starttasi, niin sammui heti startin jälkeen, mutta lähti toisella käyntiin. Alla tekemäni viestiketju, mutta lyhyesti ongelma ratkesi lopulta bensapumpun vaihdolla. Tilannetta hämäsi se, että samaan aikaan oli toinenkin ongelma, joka aiheutti sen, että kun runttasi kaasun pohjaan, niin auto ei kiihtynyt, tämä korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla, mutta se ei poistanut muita käyntiongelmia eikä vikakoodia, joka tuli aina uudestaan ja uudestaan takaisin.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136247.0
-
Laitetaampa seuraavaks tuo pumppuli vaihtoon.
-
Kunnon lukija eli vida ja testaa paikat niin ei tarvi puolta autoa uusia.