Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: TopiOy - 22.08.2023, 19:14:35
-
Morjes volvo kansa!
Tuli mieleen mistä vois johtua, kun välillä herjaa "moottorin teho alentunut" vikakoodi. Tuntuu, että autossa ei todellakaan ole enään 200 hevosvoimaa. Kaasun pohjaan lyödessä auto "miettii" sekunnin ja vasta reagoi kaasuun ja lähtee aika nuhjuisesti kiihtymään verrattuna 200 heppasen tyyliin. Kaasuläppä, turbo vai mistä kannattais lähtee tutkimaan!
-
Vikakoodit lukuun.
-
Juu teho voi alentua ja viesti tulla sadasta eri syystä, koodeilla pääsee jäljille ja jos kunnon laitteilla ei löydy koodia, sitten yleensä käydään kaasuläpän kimppuun
-
Tcv näistä kannattaa aina uusia ja kouluttaa uudelleen, samalla tarkistaa sen letkut jos niitä siellä vielä on jäljellä. :D
Mutta se koodien luku niin saattaa jotain ollakin.
-
Tcv näistä kannattaa aina uusia ja kouluttaa uudelleen, samalla tarkistaa sen letkut jos niitä siellä vielä on jäljellä. :D
Mutta se koodien luku niin saattaa jotain ollakin.
Miten koulutus tapahtuu? Tilasin uuden TCV:n kun testerillä kattelin ahtoja ajotilanteessa kaasu pohjassa painetta oli n 0,2 bar, kerran kävi hetken 0,3 bar ylipainetta. Ehkä joutuu myös säätämään hukkaportin tankoa jos kello on hieman väsähtänyt. Onko ohjetta miten hukkaportin säätö kuuluu tehdä? Auto siis V70 -03 2.4T 375tkm ajettu.
-
Löysin tommosen niin ei tarvii ite kirjoittaa. :D
Sopinee paremmin geartoniciin mutta tuohon tyyliin jos on normaali tomaatti.
1. WAIT FOR THE CAR TO REACH ITS OPTIMUM OPERATING TEMPERATURE
2. FROM A STOP, ACCELERATE LIGHTLY TO 30mph. ONCE 30mph HAS BEEN REACHED, SHIFT INTO 3rd
GEAR AND APPLY WIDE-OPEN-THROTTLE FOR A PERIOD OF 5 SECONDS AND IMMEDIATELY DECELERATE SAFELY TO A STOP BEFORE PERFORMING THE SAME PROCEDURE AGAIN 1-2 MORE TIMES. BOOST LEVELS WILL BE FULLY RESTORED AFTER 3 PULLS.
Olen itse vähän laiminlyönyt tuota hommaa kun nilkka on kuitenkin suorana lähes jatkuvasti.
Sen olen huomannut jos pitempään ajelee nätisti niin ei oikeen lähe niin kuin pitäis mutta kun jonkin kerran kolmosella vetää lappu lattiassa niin oppii taas ja alkaa repiin ja pukkaa sitä baaria tai vähän yli kun on joku kälynen ruotsalainen ohjelma jolla ei kuulemma mitään tee kun pitäis olla vaan kotimainen yksi paja joka osaa nää hommat. :uglystupid2: