Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juhotskukkuu - 28.08.2023, 16:29:19
-
Moi. Vuoden 97 940 seuraavanlaista vikaa: eli konehuoneessa ikäänkuin joku pumppu pyörii jatkuvasti kun ajaa alle 40kmh. Ääni lakkaa jos olet paikallaan, ajaessa yli 40kmh tai jarruttaessa tai jos otat abs sulakkeen irti. Eli abs pumppu siellä pyörii?
Hitaassa vauhdissa jarruttaessa välillä abs hakkaa ihan hulluna vaikka kuinka varovasti jarruttaa.
Abs valo ei pala.
Auto seiso puol vuotta, ennen sitä toimi normaalisti.
Nopeusmittari toimii.
Etu abs anturit mittasin ja molemmat ainakin näytti samaa vastusta.
Ite ajattelin että abs kehissä olis jotain vikaa mut ainakin ehjiä ovat molemmat, tosi ruosteiset ja luultavasti alkuperäiset tosin.
Jollain ollu vastaavaa vikaa tai ideoita antaa?
-
Putsaa ja rassaa etupyörien abs kehät. Tarkasta että niissä on selvä ero uran ja kohouman välillä. Eli ei ole ns sorvaantunut sileäksi.
-
Putsaa ja rassaa etupyörien abs kehät. Tarkasta että niissä on selvä ero uran ja kohouman välillä. Eli ei ole ns sorvaantunut sileäksi.
Jynssäsin kunnolla puhtaaksi, ei vaikutusta. Noi on kyllä tosi huonossa kunnossa. Reunat pyöristyneet ja paikoitellen puuttuu jopa paloja.
Turha tässä on varmaan leikkiä kristallipallolla yhteen enempää. Aloitan osien vaihdon järjestyksessä ja ensimmäisenä listalla on noi kehät. ::)
-
Kehissä ei saa olla puuttuvia hampaita. Abs luulee silloin että pyörä ei pyöri ja johan abs pumppu pyörii ja ventiilit pärisee.
-
Noniin. Uudet kehät vaihdettu (koko pyörännavat). Vika ei muuttunut miksikään. Antureita seuraavaksi?
-
Sen ei pitäisi antaa pumpulle pyörimiskäskyä ellei jarrua paina ja renkaissa ole nopeuseroa.
Mutta sitten taas vauhdissa sen loppuminen kertoisi että vika ei ole oikosulussa olevissa johdoissa tai juuttuneessa pumpun releessä.
Minä kokeilisin toisella ohjainlaitteella jos sellaisen saisi lainaan.
-
Nolottaa nyt taas kysyä että onko viat luettu?
-
Sen ei pitäisi antaa pumpulle pyörimiskäskyä ellei jarrua paina ja renkaissa ole nopeuseroa.
Mutta sitten taas vauhdissa sen loppuminen kertoisi että vika ei ole oikosulussa olevissa johdoissa tai juuttuneessa pumpun releessä.
Minä kokeilisin toisella ohjainlaitteella jos sellaisen saisi lainaan.
Oon saanu sellasen käsityksen että tarpeeksi kovissa nopeuksissa kytkeytyy jotain ominaisuuksia pois päältä, en tiiä kuinka paljon mua on vedätetty, mut se selittäis miks vika korjaantuu kovassa vauhdissa.
Tarkoitatko laina kokeilulla koko abs yksikköä konehuoneessa johon tulee putket yms. vai onko tähän vielä erikseen joku oma ohjainlaite jossain?
-
Nolottaa nyt taas kysyä että onko viat luettu?
Nolottaa myöntää että ei ole. Mulla ei oo sellasta ledihässäkkää, eikä paikallisten korjaamoitten testereillä pääse sisälle järjestelmään vaikka obd pistoke löytyykin :idiot2:
-
Nolottaa myöntää että ei ole. Mulla ei oo sellasta ledihässäkkää, eikä paikallisten korjaamoitten testereillä pääse sisälle järjestelmään vaikka obd pistoke löytyykin :idiot2:
Tuossa on halpa ohjeet yhden sortin lukulaitteen tekoon https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=37&t=60660