Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: klongswagen - 29.08.2023, 14:53:30
-
Tarvitsisin uuden vetoakselin vasemmalle eteen (kuskin puoli), vaan onpa ihmeellisen epäselvä tämä Volvon vetoakselin varaosan löytäminen. Osaisko joku jeesiä?
Skandix antaa samalla osanumerolla kaksi eri versiota - nykyisen mallinen "kuulapesä" versio ja sitten tripod nivelellä olevan version. Tuo kuulapesällä oleva vetari on kyllä törkeen hintanen (Volvolla samaa hintaluokkaa), joten osaako joku sanoa onko tuo tripod nivelellä oleva malli myös tähän sopiva?
Nykyinen akseli näyttää tältä:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/drive-shaft-parts/drive-shaft-front-left/1023883/
Samalla volvon numerolla ehdottaa myös tripod-mallia:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/wheel-drive/drive-shaft-parts/drive-shaft-left/1048057/
Auton VIN on YV1RS65P212040063
Vanhassa vetarissa on Volvon viivakooditarrassa merkintä P9181261 ja T010206.
ps. tuohon kuulapesällä olevaan akseliin ei löydy sisemmälle nivelelle uutta suojakumia, ainakaan motonetistä.
-
Kun naputtelet tuon VINin Skandixin autovalintaan, tarjolle tulee sekä oikealle että vasemmalle kaksi vaihtoehtoa: alkuperäinen ja tarvike. Koska tarvitset vain vasemman, numerolla 8252035 löytynee sopiva, päädyt sitten kumpaan tahansa vaihtoehtoon :).
-
ps. tuohon kuulapesällä olevaan akseliin ei löydy sisemmälle nivelelle uutta suojakumia, ainakaan motonetistä.
On paljon vetareita joihin ei ole suojakumia varaosana. Viittaa siihen että ko. kumi ei ole kovin herkkä hajoamaan, ja ne harvat jotka hajoavat korjataan yleismallisella.
-
Kun naputtelet tuon VINin Skandixin autovalintaan, tarjolle tulee sekä oikealle että vasemmalle kaksi vaihtoehtoa: alkuperäinen ja tarvike. Koska tarvitset vain vasemman, numerolla 8252035 löytynee sopiva, päädyt sitten kumpaan tahansa vaihtoehtoon :).
Kiitos tiedosta. Eli olisiko sitten niin että tuo akseli missä laatikonpuoleinen pää on kartio (irtokuulaversio), on alkuperäinen, ja tarvikeosana on sitten tuo toinen vaihtoehto jossa vaihdelaatikonpuoleinen pää ei ole kartio (tripod laakeri), on sitten tarvikeosa. Jos vain boorit on samat ja akselinpituus sama niin silloin pitäisi olla yhteensopiva. Pitänee tilata ja kokeilla
-
Toisessa kuvan päällä lukee "Genuine product...." joten siitä voi jo päätellä onko alkuperäinen vai tarvike. -01 on myös alunperinkin sisäpää kuulilla. Tripodi taisi tulla vm.-03. Mutta eihän sillä ole väliä kumman laittaa, molemmat toimii.
-
Tästä on aikaa, mut oliko se ehkä niin, että toi tripodi on automaattilaatikolle ja kuula manuaalille... jotain muistin mukaan oli laatikon kanssa tekemistä.
-
Hieman päivitystä tilanteeseen. Sisemmän nivelen uusi suojakumi löytyi siniseltä, joten sain vanhan akselin kasaan sillä. Ainakin koeajon kesti ;D
Sisemmän nivelen haitarikumin varaosanumero oli 31256229.
-
Mitäpä tuo maksoi?
-
Tästä on aikaa, mut oliko se ehkä niin, että toi tripodi on automaattilaatikolle ja kuula manuaalille... jotain muistin mukaan oli laatikon kanssa tekemistä.
Mun tietääkseni se automaatin vetari on eri mittainen, eikä siten pitäisi olla millääntasolla vaihtoehto.
-
Mitäpä tuo maksoi?
Kuudenkympin nurkilla, Bilia 61,39 ja Skandix Suomen veroilla 59,09. Sarjassa mukana kaikki tarvittava, napapultista alkaen.
-
Jaaha, ei o tuolla hinnalla mulle vaihtoehto kun yleismallisestakin tekee.
-
Jaaha, ei o tuolla hinnalla mulle vaihtoehto kun yleismallisestakin tekee.
Asennat parit propartsin kumit tulee sama hinta. :D
-
No eipä onneks tarvii propartsin osia autoon laittaa. Melko harhaanjohtava nimi muuten kun kattelee niitten laatua. :2funny:
No paketissa proparts ja osat haalitaan jostain indokiinasta ja lyödään pakettiin.