Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: V50lahoaakäsiin - 01.09.2023, 10:21:12
-
Tosiaan, katsastuksessa hylky, sillä k-arvo liian korkea (liika savutus)
Mitäs tälle vois tehdä? google antaa niukasti infoa..
-
Arvo siis 2.39, saisi olla max 1.5
-
Uusi ilmanputsari, savutuksen estoa tankkiin ja kovaa-ajoa.
E: pelkkä kova ajokin voi riittää.
-
ajelin 4000rpm ennen katsastusta noin 50km, ei riittänyt :DD
-
Onko vakio vaiko ohjelmoitu?
Mainittu ilmansuodatin kannattaa vaihtaa jos ei ole lähiaikoina uusittu. Nesteen asemilta MY dieseliä tankkaamalla ovat saaneet päästöarvoja tiputettua. Tätä tyhjähköön tankkiin.
-
Lähtötiedot taas niin vajaat, että mahdoton arvailla mitään tarkkaa...
-Vikakoodeja päällä luettu kunnollisella volvon merkkitesterillä?
-lämpöanturien, Maffin ym ruiskutukseen vaikuttavien antureiden lukemat normaalit?
-Autossa DPF ja EGR käytössä ja toimii?
-DPF ei ole tukossa tai pöntön poltto jatkuvasti päällä?
-kulutus normaali n.4.5-5.5l/100km?
-lähteekö kylmänä käyntiin helposti ja käy heti kaikilla pytyillä?
-Optimointeja tehty?
-Auton historiassa ja moottorissa mitään ongelmaa ollut aiemmin?
Suutinvika voisi olla yksi syy, mutta edellisten kysymyksien vastausten pohjalta voisi arvella jotain muutakin...