Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Kenu - 04.09.2023, 06:54:34
-
Tervehdys!
Olisin kysynyt viisaammilta vähän neuvoja, kun tyttärellä oleva -10 V50 2.0d A on ollut tutkimuksen kohteena, kun ollut nykimistä ja tiuhoja DPF:n polttoja. Nykymiset loppuivat EGR:n vaihdolla, ja samalla rauhoittui jatkuva ahtopaineen pomppiminen. Arvo joka vielä vähän askarruttaa on ECM:stä katsottuna kaasupolkimen analoogisen singnaalin ja PWM-signaalin ero. Olen ymmärtänyt että noiden arvojen pitäisi olla kuta kuinkin samat...Nyt tyttären autossa erot ovat täys kiihdytyksessä ->analooginen 100% ja PWM 21.29%
Osaako joku sanoa onko mistä johtuvaa?
Vähän taustaa eli autoon vaihdettu viimeisen vuoden aikana siis EGR, DPF, DPF:n painerotunnistin, Turbon säätökello, molemmat alipainesäätimet, jakopää tehty, naftasuodattimen kotelo uusittu (loppu samalla ilman horiminen naftaputkistoon).
-
Egr sopeutettu?
-
Sopeutus tehty onnistuneesti Vidalla
-
Jos ei mene vikatilaan niin älä mieti.
-
OK
Kiitos kommenteista.
-
Tuli vielä mieleen että mikä on suunnilleen normi arvo IMM:n mg/isku arvo tasakaasulla ajettaessa, ja mikä on täyskiihdytyksessä tuolle 2.0d koneelle?