Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: maamies - 10.09.2023, 00:33:38

Otsikko: B230FT toiminta lämpimällä kelillä
Kirjoitti: maamies - 10.09.2023, 00:33:38
Voiko pelkkä ulkoilman korkeampi lämpötila olla selitys miksi kone tuntuu heti laiskemmalta?
Tuntuu että viileämmässä kelissä reakointi kaasuun terävämpi ja muutenkin toiminta parempaa. LH:n lämpöanturi vaihdettu. Lisäaukko vakioilmanputsarissa.

Bensa ja sytkä lastut
440 suuttimet
3" immu
Garrett T25 vakio ahdin
Kiinakuuleri
Manuaali


Otsikko: Vs: B230FT toiminta lämpimällä kelillä
Kirjoitti: laatikkovika - 10.09.2023, 00:56:46
Vaikuttaahan se. Imm mittaa myös imuilman lämpötilaa. :P
Otsikko: Vs: B230FT toiminta lämpimällä kelillä
Kirjoitti: HammerDown - 10.09.2023, 13:06:00
Viileä ilma varsinkin höystettynä lisääntyneellä ilmankosteudella saa aikaan lähes Rice & Ridiculous -tyylisen ilokaasuefektin...

Tuo vanhempi vaparikin on heti sateen jäljiltä selvästi virkeämpi, mitä ei millään muilla säädöillä saisi enää aikaiseksi. :D
Otsikko: Vs: B230FT toiminta lämpimällä kelillä
Kirjoitti: maamies - 14.09.2023, 13:54:04
No nyt ei pitäisi saada lämmintä ilmaa ainakaan konetilasta. Vakio otto edelleen myös lokasuojan välistä. Odotellaan lämpimämpiä kelejä niin näkee vaikutuksen.

https://imgur.com/a/4EjxOgR (https://imgur.com/a/4EjxOgR)