Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvo For Life - 11.09.2023, 20:15:15
-
Pitkästä aikaa taas Volvoilun parissa. Autona 940 B230FT moottorilla jossa ongelmana epätasainen tyhjäkäynti heti starttauksen jälkeen. Tekee tätä kylmänä että lämpöisenä toki lämpöisenä ollessaan harvemmin. Haisee bensalle reilusti mutta muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tasaantuu. Vaihdettu Lambda,tulpat,ruiskun lämpötila-anturi,imm putsattu ja kokeiltu toisesta autosta ei vaikutusta. Nyt kaivataan hyviä ideoita mistä jatketaan etsimistä koska parilla korjaamolla käytetty eikä ole ideoita ollut.
-
Ootko viat lukenu? Minkä vuotinen?
Bensanpaineensäädin ehjä, ettei oo bensaa sisässä.
-
Pitkästä aikaa taas Volvoilun parissa. Autona 940 B230FT moottorilla jossa ongelmana epätasainen tyhjäkäynti heti starttauksen jälkeen.
Moikka
Mulla tekee ihan samaa kylmänä vaan tosin ja omalla kohdalla johtuu siitä ,että lamdan esilämmitys ei toimi. Ei haittaa omaa elämää, pitää vaan antaa 15 sekkaa lämmetä ennenkuin lähtee ajelemaan.
98malli ja vikakoodina oli tuo lamdajuttu.
-
Pakovuoto, imuvuoto
-
Ootko viat lukenu? Minkä vuotinen?
Bensanpaineensäädin ehjä, ettei oo bensaa sisässä.
-98 vuosimallia ei vikakoodeja tallentuneena
-
Pakovuoto, imuvuoto
Eikö oireilu jatkuisi lämpöisenä jos näistä jompikumpi ongelmana?
-
Voi olla pieni pakovuoto joka kuumana laajenee umpeen.
Imusarjan tiivistettähän noista menee. Muistaakseni omista se tursus 1 sylinterin kohdalta.
Helppo kokeilla käydessä vaikka bräkleeniä sumuttaa ja kattoo muuttuuko käynti.
Nyppää se bp säätimen alipaineletku irti. Ei sais olla bensaa.
Testaa äläkä pohdi liikaa. :tickedoff:
-
Voi olla pieni pakovuoto joka kuumana laajenee umpeen.
Imusarjan tiivistettähän noista menee. Muistaakseni omista se tursus 1 sylinterin kohdalta.
Helppo kokeilla käydessä vaikka bräkleeniä sumuttaa ja kattoo muuttuuko käynti.
Nyppää se bp säätimen alipaineletku irti. Ei sais olla bensaa.
Testaa äläkä pohdi liikaa. :tickedoff:
Mulla kaksi vinokoneista autoa eikä kummastakaan ole mennyt imusarjan tiiveste kertaakaan. ??? Hyvää tuuria luultavasti. *kahvia->
-
Mulla kaksi vinokoneista autoa eikä kummastakaan ole mennyt imusarjan tiiveste kertaakaan. ??? Hyvää tuuria luultavasti. *kahvia->
Et oo ponnistanu tarpeeks. :D
-
Eikö oireilu jatkuisi lämpöisenä jos näistä jompikumpi ongelmana?
Mulla oli B200F semmoinen vaiva että kylmänä vilkutti lambdavaloa, ja pakoputki vuoti ihan vähän. Ja kävi rikkaalla. Lämpöisenä toimi ok. Uusi alkuputki ja tyhjäkäynti parani kuin taikaiskusta.
20 vuotta LH:lla. Varmaan mennyt 5 bensaregua hajalle. Mennyt jumiin (paineet tapissa) tai vuotanut alipaineletkusta.
-
(https://i.ibb.co/Wy3sFCq/IMG-5026.jpg) (https://ibb.co/Wy3sFCq)
Sieltähän se vika löytyi ;D Ettei menisi liian helpoksi saakin vaihtaa kannentiivisteen sekä lämmityslaitteen kennon samaan settiin
:buck2:
-
Missäs tuossa näkyy kannentiivisteen vuoto?
Ahtimen liitos sarjaan vähän lykkää kosteutta kylmänä mikä on aika normaalia näissä. Ei se tarkoita kannentiiviste vikaa. ELK
-
Missäs tuossa näkyy :buck2: vuoto?
Ahtimen liitos sarjaan vähän lykkää kosteutta kylmänä mikä on aika normaalia näissä. Ei se tarkoita kannentiiviste vikaa. ELK
Nestettä tulee männän päälle ja kuljettajan jalkatilaan päästää kenno niin aika selkeet jutut nyt tehdään sit isompi remontti :buck2:
-
Nestettä tulee männän päälle ja kuljettajan jalkatilaan päästää kenno niin aika selkeet jutut nyt tehdään sit isompi remontti :buck2:
Mistä jäähdytinneste valuu sisätiloihin onko lattialla vai keskikonsolista tulevassa ilmakanavasta jälkiä nesteestä? ???
-
Oisit heti sanonu. :)
Jos noista kahdesta hommasta sais valita kumman tekee niin ottaisin kansipahvin vaihdon. :P
-
Oisit heti sanonu. :)
Jos noista kahdesta hommasta sais valita kumman tekee niin ottaisin kansipahvin vaihdon. :P
Tälläkertaa ei valitettavasti oo valinnanvaraa. Pitänee tilata kerralla kunnollinen kannentiiviste niin kestää ainakin jos innostuu virittämään ::)
-
Kyllä vakio vaikkapa Elring, Goetze, victor reinz kestää 500 hepoa jos ei kone pääse nakuttaan.
Pahvi on hyvä sulake vaikka ei sekään aina pelasta mekaaniselta tuholta.
Ite oon suosinut Elring pahveja, ei pahaa sanaa. O0