Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Cecilia - 15.09.2023, 17:09:49
-
Onko kellään volvoilijalla kone niin sanotusti nalkannut kiinni ylikuumenemisen vuoksi, never ever? Nyt on edessä koneremppaa enempikin ja ihmetyttää, voiko saada kuntoon (toki rahalla saa ja hevosellä pääsee). Elikäs ajosta vanha kunnon v50 ilman ennakko-oireita jätti tien päälle ja keitti itsensä ulos cruisailuista. Voiko lohko kestää tuommoisen, niin että selviääkö pelkällä kansirempalla? Vettä ei löytynyt tutkinnoissa säiliöistä joten lirautti itsensä tyhjäksi siinä tai sitten tiputellut pitempään. Tää on vähän epätoivoinen kysymys mutta pakkohan se on kysellä notta josko muuten hyvän auton sais vielä kunnostettua, oon tykännyt kotterostani, maalipinta ehjä ja pitänyt hyvin mutta nyt...apua!
-
Eipä tuota pysty ennustamaan ennen autopsiota. :buck2:
Kyllähän nuo lohkot ihmeitä kestää mutta voi kyllä sylinteriputket olla entiset kaiken muun lisäksi.
Se on näitten sarjojen kirous kun ei ole nestetasohälytystä niinkuin isommissa volvoissa on. Mielestäni olis kyllä niitä parhaita merkkivaloja autossa.
Auki ja tarkistukset, ehkä alkaisin katselemaan vaihtokonetta purkuosista, vois päästä halvemmalla ja helpommalla.
Tai mistäpä minä tiiän saa*ana! :uglystupid2:
-
Helpoin vaihtoehto on vaihtokone jos on ylikuumenemisen takia leikannut kiinni.
Yleinen vuotokohta näissä koneissa on alavesiletkussa oleva muovinen haarapala jonka sisään letkut on valettu. Se murtuu ajastaan ja alkaa vuotamaan.
-
Helpoin vaihtoehto on vaihtokone jos on ylikuumenemisen takia leikannut kiinni.
Yleinen vuotokohta näissä koneissa on alavesiletkussa oleva muovinen haarapala jonka sisään letkut on valettu. Se murtuu ajastaan ja alkaa vuotamaan.
Osaatko sanoa että onko millainen homma vaihtaa,just tuo osa rikki autosta minkä eilen ostin!