Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvo s40 2005 - 20.09.2023, 23:26:57
-
Abs valo palaa ja vikakoodi vasen etu anturi... On vaihdettu 2 kertaa ja johtoa korjattu, eikä sammu. Tilasin käytetyn abs boksin, mutta meni siirä aivan sekaisin, mikä neuvoksi?
Onko volvo kuinka tarkka siirä että onko alkuperäinen anturi?
-
Abs valo palaa ja vikakoodi vasen etu anturi... On vaihdettu 2 kertaa ja johtoa korjattu, eikä sammu. Tilasin käytetyn abs boksin, mutta meni siirä aivan sekaisin, mikä neuvoksi?
Onko volvo kuinka tarkka siirä että onko alkuperäinen anturi?
Tarkastappa onko abs kehä murtunut vetarin päästä tai työntynyt ulospäin jos näin niin anturi ei pysty lukemaan sitä kunnolla ja vikavaloa pukkaa.
-
Kehän murtuminen on yleisempää kuin itse anturi vika. Halpa ja helppo vaihdettava.
-
Kokeillaan tänään sitä kehän vaihtoa.
-
Yleensä se on ruostunut poikki ja se kertoo että eihän se enään toimi.
-
Menin hakemaan kehää autotarvikkeelta, niin sanoi että se on magneettinen yhdessä pyöränlaakerin kanssa ja siihen on vaihdettu pyöränlaakeri samalla kun vaihdettiin anturi. Eli se on poissuljettu...
-
Eikös tuossa pitäisi olla irto kehä ??
-
Vikakoodi nollattu millä? Vähän paremmalla testerillä voi katsella jokaisen nurkan erikseen tuleeko signaalia. Ja on magneettinen anturi laakerin yhteydessä niin edessä kuin takanakin.
-
Kyllä se kehä on integroitu laakeriin, siihen kumitiivisteeseen.
Mun mielestä. :P
Ei sieltä kehää kurkkimalla löydy niinkuin yleensä vaikkapa p2 volvoissa.
-
Itse käytän pelkästään vidaa, muilla tulokset on mitä on. Olisin kyllä melkein sanonut että tuo malli on kehällä mutta uskotaan. Ihmeen vähän noiden s40 mallien kanssa tarvinnut painia, toki niitä vähemmän näkee liikenteessäkään.
-
::) Ihan tarpeeks...
-
No toisaalta ei tarvitse onneksi ihan kaikkia tarjolla olevia hommia itse ottaa / tehdäkkään 8)
-
Menihän laakeri oikeinpäin? Tunnistinkehä on vain toisella puolella.
-
No kaipa senkin väärin saa.
Tuossa videossa ajassa 3min 25 s näkyy laakeri hetken kun sälli vaihtaa vetoakselia.
https://youtu.be/_lihHpWPrhM?si=BtJ1QB-7coRraLnc
-
Mitattiin kaikki mahdollinen ja poissuljettiin sitä kautta yksitellen anturi, johdot, ym.... Lopuksi syyttävä sormi osoitti abspoksia.... No avattiin se ja mittailtiin niin siellä ei ollut yhteyttä ja ei muuta ku kolvia näyttää, kansi kiinni hitsaamalla ja nyt toimii kaikki niin kuin pitääkin