Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
		Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset  => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: volxc90vo@gmail.com - 30.09.2023, 23:54:44
		
			
			- 
				Xc60 hankinnassa ja kyselyä laitoinkin talvea ajatellen lämmittimistä.
 Oliko näin, jos mennään reilun 300tkm ajettujen osastolle niin d5 kestävin vaihtoehto.
 Onko näissä mitä huomioitavaa.
 2kpl ollut xc90 -04 ja -06 ja ne pelasivat lähes moitteetta pois lukien lisälämmittimet.
 
- 
				Minä olen ollut siinä käsityksessä, että ykköskoppaisissa D3-D4-D5 erot ovat lähinnä viritysasteessa. Siis jos puhutaan D5244T-lohkoisista moottoreista. Siihen nähden ihmettelen, miksi D5 olisi saman perheen koneista kestävämpi kuin matalamman viritysasteen D3 tai D4. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 
 http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20) (http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_XC60_(Y20))
 
 https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60 (https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC60)
- 
				D5244T tarjolla useampaa vaihtoehtoa. Olikohan D5244T15 millainen suojaus apulaitehihnalle.
 D4:sta D5244T21 tarjolla myös.
- 
				https://club.autodoc.fi/magazin/d3-d4-ja-d5-moottorit-mita-se-tarkoittaa-ja-sen-suorituskykyarvot.
 
 
 
 
- 
				D5244T tarjolla useampaa vaihtoehtoa. Olikohan D5244T15 millainen suojaus apulaitehihnalle.
 D4:sta D5244T21 tarjolla myös.
 
 
 Tuo meidän D4 on T12-versiolla (181 hv).