Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Lenkka - 02.10.2023, 17:17:32
-
Hei,
Tuommoinen S40 1.8 2005 rupesi käymään kolmella ja ykköspytyn suuttimen kytkettäessä pois ei tapahdu mitään. Mikähän autossa tuli. Katsoin Vidalla koodit ja tämmöisiä antaa.
(https://i.ibb.co/HCd20wP/Volvo-S40-2006-Vida.jpg) (https://ibb.co/HCd20wP)
-
Mahdollisesti sytytystulppa, syt.puola, suutin, johtosarja, ecu, venttiili palanut, mäntä halki.... onhan noita vikamahdollisuuksia vaikka kuinka, kun vaan jostain alkaa sulkemaan ensin pois. Helpoin kokeilla vaihtaa vaikka 2 sylinteriin se ykkösen puola ja nollata vikakoodit. Näkee sitten siirtyykö vika(eli puola rikki) vai pysyykö samassa sylinterissä. Seuraavaksi mittaisin sylinteristä ohivuodon ja puristukset.
-
Just niinku edellä sanottiin.
Kyllä näistä paukkuu ecujakin.
Engine ECU for Volvo S40, build years between 2004 to 2010, can be very problematic when it fails. Limp home mode, constant misfire and a low rev range are common running symptoms of a faulty ECU. ECM-2110 (P2110) - electronic throttle unit internal fault and ECM-0607 (P0607) - engine control unit internal fault are commonly found when scanning with diagnostic tools.