Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kalle37 - 05.10.2023, 18:13:52
-
Tuollaiset koodit löytyi. Moottorin häiriövalo palaa ja tekstinä mottori vaatii huollon.
Auto volvo v70 2,5t -04
Auto ei ole ollut nyt omassa käytössä. Käyttäjä ilmoitti vaan että häiriövalo palaa ja teksti tuli infoon. Poistin koodit ja ajoin pikku lenkin. Ei tullut takaisin normi ajolla.
Mistäs aloitetaan vikaa etsimään?
-
Tuollaiset koodit löytyi. Moottorin häiriövalo palaa ja tekstinä mottori vaatii huollon.
Auto volvo v70 2,5t -04
Auto ei ole ollut nyt omassa käytössä. Käyttäjä ilmoitti vaan että häiriövalo palaa ja teksti tuli infoon. Poistin koodit ja ajoin pikku lenkin. Ei tullut takaisin normi ajolla.
Mistäs aloitetaan vikaa etsimään?
Koodit tarkoittaa, että turbon paine on käynyt jonkun rajan yläpuolella. Jos turbo on ns muuttuvasiipinen, säätö ei pelaa kunnolla. En osaa sanoa kumpi tuon vuosimallin turbo on, alipainetoiminen vai sähköinen ohjaus. Jos sähköinen, voipi mennä turbo vaihtoon. Jos alipaineella, voisi tsekata, ettei letkuissa ole vuotoja. Likaiset turbon siivet voi saada puhdistettua ajamalla vähän korkeammilla kierroksilla joitain kymmeniä kilometrejä. Jotkut on laittanut Mr.Muscle uuninpuhdistusainetta turbon pesään, siihen löytyy ohjeita.
Itse sain fiksattua nämä viat vaihtamalla Garrett vaihtoahtimen. Helppo vaihtaa itse vaikka autokatoksessa, helpottaa toki jos on nosturi. D5 alipaineohjattu, aito Garrett maksoi Turbotekniikka.fi vajaat 700€. Vaihdon jälkeen ei kertaakaan turbon säätöongelmaa ja toimii hyvin, taisi tulla vähän tehoa lisää laajemmalla rpm alueella.
-
Älä alota mistään. Seuraa uusiiko nopeasti. Kyllä noita silloin tällöin tuppaa tulemaan.
Ei taida olla juuttuvasiipinen turbo tässä bensassa.
Enkä kyllä ite viitsis ruveta vaihtohommiin jos ei kunnollista allepääsyä ole. Kun on se nestekiertokin siinä...
Mutta kyllä se tehtävissä vaikka rampeilla on, mutku en viitti ite. :2funny:
-
Otin volleyn itselle ajoon. Ajelin mökille ja kerran heitti herjan moottorin suorituskyky alentunut. Hävisi itsestään eikä helikopterikaan syttynyt. Mökiltä kun olin lähdössä kauppaan virrat päälle ja auto käyntiin. Herja moottori vaati huollon yms. Ja helikopteri valo jäi palamman. Katsoin vidalla ja kas perinteinen ecm-5200 signaali liian pieni. Mutta ei noita ecm-6805,ecm-6806 herjoja. Tuo 5200 vika onkin ollut pitkään pois
-
Vaiha anturi, jos vaikka korjaantuis kaikki. :o
-
Se on vaihdettu 3 kertaa tässä muutamassa vuodessa. Ja kuittien perusteella myös aikaisemmin. Voisko olla vauhtipyörän puolella häikkää? Luulis kyllä silloin vian olevan lähes koko ajan