Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Harmaalaatikko - 10.10.2023, 11:41:00
-
Nostinremontin jälkeen ajettu pari öljynvaihtoa ja taas lotkottaa tyhjäkäynnillä kuumalla koneella.
Menikö uudet nostimet noin äkkiä rikki?
Voiko suuttimia testata jotenkin itse? Letkuhässäkän vois rakentaa mut jos suutin vuotaakin läpi eli suoraan palotilaan? Onko mitään kotikonstia?
-
Mulle kävi aikoinaan samassa remontissa niin että remontin jälkeen pari kuukautta ajoa ja parista nostajan pesästä murtui seinämä. Uskoisin että väljät nostimet oli jotenkin hakanneet nostimen pesiä ja kun tilalle tuli uudet tiukat niin valu antoi periksi :-[
-
Huh huh, ei kuulosta lupaavalta. :-[
Varmaankin kansi menee vaihtoon?
-
Onko mitään tehtävissä?
Voiko öljynpumpun sihti olla tukossa.. Jos voitelu ei pelaa.
Lämpimänä naputus tyhjäkäynnillä viittaa vahvasti nostajien osastolle.
-
Kyseinen kansi korjattiin hitsaamalla. Ota venttiilikoppa pois ja katso mikä on tilanne. En usko imusihdin tukkeeseen.
-
Otappa videopätkää äänestä, niin päästään paremmilla eväillä arvaamaan vian aiheuttajaa.
-
Otappa videopätkää äänestä, niin päästään paremmilla eväillä arvaamaan vian aiheuttajaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Zv6sPrliM04
Renkaan luona kuuluu parhaiten.
-
Kommentoin tilannetta 180 päivän jälkeen.
Autolla ajettu "lotkottavalla" moottorilla kilometrejä paljon. Vedetty asuntovaunua Norjassa monta kertaa.
Moottorin lotkotus vaikuttaisi olevan ominaisuus.
Nykyinen huoli on keskittynyt kadonneeseen vääntöön alakierroksilla. Kulkupuoli muuten kunnossa.
Turbon suhinaa kuuluu kabiiniin vedättäessä isoon mäkeen pienillä kierroksilla.
Vaihettu kaikki ahtoputket, voisiko turbon imuputki tai itse turbo olla ehtoopuolella.
Vieläkö kuitenkin venttiilikopan alle katsomaan?
-
Voisko imuventtiili olla niin karstainen että pukkaisi paineita imusarjaan jolloin kuuluu lotkotus/puputus?
Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan.
-
Kommentoin tilannetta 180 päivän jälkeen.
Autolla ajettu "lotkottavalla" moottorilla kilometrejä paljon. Vedetty asuntovaunua Norjassa monta kertaa.
Moottorin lotkotus vaikuttaisi olevan ominaisuus.
Nykyinen huoli on keskittynyt kadonneeseen vääntöön alakierroksilla. Kulkupuoli muuten kunnossa.
Turbon suhinaa kuuluu kabiiniin vedättäessä isoon mäkeen pienillä kierroksilla.
Vaihettu kaikki ahtoputket, voisiko turbon imuputki tai itse turbo olla ehtoopuolella.
Vieläkö kuitenkin venttiilikopan alle katsomaan?
Käyntiäänenen perusteella sanoisin venttiilinnostajien olevan vaihtokunnossa. Oikein kuluneet nostajat ainakin vaikuttas alavääntöön
Oma -07 ennen venttiilinnostajien vaihtamista: https://youtube.com/shorts/nHQ3XcDu6ak?si=PlxmITf95eZIZuHQ
Uusilla venttiilinostajilla: https://youtube.com/shorts/Q_QZEbVq4uQ?si=SrV5IVGLqBt1mPO5
Edit: tähän olikin jo nostajat vaihdettu. Silti kyllä käyntiäänen perusteella kuullostaisi niissä olevan vikaa :(
-
Käyntiäänenen perusteella sanoisin venttiilinnostajien olevan vaihtokunnossa. Oikein kuluneet nostajat ainakin vaikuttas alavääntöön
Oma -07 ennen venttiilinnostajien vaihtamista: https://youtube.com/shorts/nHQ3XcDu6ak?si=PlxmITf95eZIZuHQ
Uusilla venttiilinostajilla: https://youtube.com/shorts/Q_QZEbVq4uQ?si=SrV5IVGLqBt1mPO5
Edit: tähän olikin jo nostajat vaihdettu. Silti kyllä käyntiäänen perusteella kuullostaisi niissä olevan vikaa :(
Kiitos!
Otan omasta parempaa ääninäytettä. Lotkotus on pahentunut.
-
Tuore ääninäyte lämpimällä moottorilla. Nostinremontin jälkeen ajettu n. 30tkm. Autolla ajettu karvan alla 400tkm.
https://youtube.com/shorts/w0gD9Up3ePQ?feature=share
-
Tuore ääninäyte lämpimällä moottorilla. Nostinremontin jälkeen ajettu n. 30tkm. Autolla ajettu karvan alla 400tkm.
https://youtube.com/shorts/w0gD9Up3ePQ?feature=share
Minusta kyseessä ei ole papatus: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0
-
Jos tuo olis bensakone, kiisseleistä kun en paljoo ymmärrä vaikka niissä samat liikkuvat osat onkin niin sanoisin että kiertokangen laakeri lopussa.
Sekin hiljenee tietyssä vaiheessa kierrosten noustessa.
-
Jos tuo olis bensakone, kiisseleistä kun en paljoo ymmärrä vaikka niissä samat liikkuvat osat onkin niin sanoisin että kiertokangen laakeri lopussa.
Sekin hiljenee tietyssä vaiheessa kierrosten noustessa.
Voiko tutkia muuten kuin purkamalla?
-
Jotenkin tulee mieleen vuotava suutin: https://www.youtube.com/shorts/wK9Bjd2t5lk
Edit: videon kommenteista:
We tried to few options but in the end that awful sound came from injectors. Ive been really close to but bottom bearings....but luckily i have not. I never suspect injectors at all but once I swap one injector with my friends volvo then sound came down a bit...then another one of the same mate and sound nearly gone. We decide to buy all 5 refurbished. Works absolutelly beautiful.
Before I bought set of injectors I took them out to garage for test. They said that they works fine what was not fully true. Phisicaly they worked but electronically not really.
£500 for 5injectors solved problem.
-
Kuuntelin paremmilla kuulokkeilla aloittajan videoita. Kannattaa kurkistaa venttiilikopan alle vaikka remontti on tehty.