Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: V70mk308 - 10.10.2023, 12:04:01
-
V70 mk3 vuosimallia 08
Kaasupolkimen kun laittaa lattiaan ei mitään tapahdu, auto lähtee hiipimään eteenpäin. Hetken lämmittyään kulkee jotenkuten ok mutta tehot hukassa ja vaihteet tulee perässä.
Ei vikakoodeja ja livedatan perusteella kaiken pitäisi olla ok. Egr ohjelmoitu pois, kaasuläppä vaihdettu. Vika alkoi kun turbosäätimeltä oli sulake palanu, jonkun aikaa ajoin nuhaisella ennen kuin sulakevika löydettiin, vaihdettiin myös turbosäädin ennen sitä.
Mistä vikaa seuraavaksi etsisi?
-
V70 mk3 vuosimallia 08
Kaasupolkimen kun laittaa lattiaan ei mitään tapahdu, auto lähtee hiipimään eteenpäin. Hetken lämmittyään kulkee jotenkuten ok mutta tehot hukassa ja vaihteet tulee perässä.
Ei vikakoodeja ja livedatan perusteella kaiken pitäisi olla ok. Egr ohjelmoitu pois, kaasuläppä vaihdettu. Vika alkoi kun turbosäätimeltä oli sulake palanu, jonkun aikaa ajoin nuhaisella ennen kuin sulakevika löydettiin, vaihdettiin myös turbosäädin ennen sitä.
Mistä vikaa seuraavaksi etsisi?
Johtosarja akkukotelon vieressä todennäköisesti rikki.
-
Johtosarja akkukotelon vieressä todennäköisesti rikki.
Sitä on läpikäyty ja pitäisi olla ok. Nyt pukkasi uutta vikakoodiakin, vaihdelastikolle "shift Time too long" mutta auto oli tuommoinen jo aikaisemmin.
-
Onks sulla öljyä tarpeeks siellä laatikossa? :buck2:
-
Onks sulla öljyä tarpeeks siellä laatikossa? :buck2:
Se on tarkistuslistalla seuraavaksi. Ymmärrän että öljymäärä vaikuttaa vaihteiden vaihtuvuuteen mutta voiko vaikuttaa myös siihen että kylmänä auto ei tahdo liikkua mihinkään vaikka miten kaasua runnois?
-
kylmänä kun kaasupolkimen laittaa lattiaan, niin nouseeko kuitenkin kierrokset, mutta auto ei meinaa liikkua?
Tuo että kylmänä ei liiku, niin voi myös viitata tukkeutuneeseen suodattimeen vaihdelaatikossa. Kylmänä on öljy paksumpaa eikä liiku kunnolla suodattimen läpi, lämpösenä taas öljy on ohuempaa, milloin auto toimii paremmin. Jos laatikon sisällä oleva suodatin on tukossa, pitäisi kyllä automaattilaatikon pumpusta kuulua kavitoimisen ääniä.
ps.
jos vika on laatikossa, niin täältä löytyisi ylimääräinen 200tkm ajettu aisin tf80sc, joka on purettu etuvetoisesta autosta ;)
-
kylmänä kun kaasupolkimen laittaa lattiaan, niin nouseeko kuitenkin kierrokset, mutta auto ei meinaa liikkua?
Tuo että kylmänä ei liiku, niin voi myös viitata tukkeutuneeseen suodattimeen vaihdelaatikossa. Kylmänä on öljy paksumpaa eikä liiku kunnolla suodattimen läpi, lämpösenä taas öljy on ohuempaa, milloin auto toimii paremmin. Jos laatikon sisällä oleva suodatin on tukossa, pitäisi kyllä automaattilaatikon pumpusta kuulua kavitoimisen ääniä.
ps.
jos vika on laatikossa, niin täältä löytyisi ylimääräinen 200tkm ajettu aisin tf80sc, joka on purettu etuvetoisesta autosta ;)
Enpä mene varmaksi sanomaan nouseeko kierrokset, tänään aamulla meinasin tarkistaa mutta ei hiivitty tänään. Muuten auto entisensä, ei tehoja ja vaihteet tulee viiveellä.
Ja seuraava kysymys, jos mittaristossa on 80km/h, livedatan mukaan auton nopeus on 80km/h niin miksi bcm kuvittelee että ajetaan 800km/h kuuluuko sen näyttää noin vai ?
-
Enpä mene varmaksi sanomaan nouseeko kierrokset, tänään aamulla meinasin tarkistaa mutta ei hiivitty tänään. Muuten auto entisensä, ei tehoja ja vaihteet tulee viiveellä.
Ja seuraava kysymys, jos mittaristossa on 80km/h, livedatan mukaan auton nopeus on 80km/h niin miksi bcm kuvittelee että ajetaan 800km/h kuuluuko sen näyttää noin vai ?
Jos lootan öljyt on vähissä niin voi hyvinkin luistattaa vaihtoja tai kadottaa vaihteet
-
kylmänä kun kaasupolkimen laittaa lattiaan, niin nouseeko kuitenkin kierrokset, mutta auto ei meinaa liikkua?
Tuo että kylmänä ei liiku, niin voi myös viitata tukkeutuneeseen suodattimeen vaihdelaatikossa. Kylmänä on öljy paksumpaa eikä liiku kunnolla suodattimen läpi, lämpösenä taas öljy on ohuempaa, milloin auto toimii paremmin. Jos laatikon sisällä oleva suodatin on tukossa, pitäisi kyllä automaattilaatikon pumpusta kuulua kavitoimisen ääniä.
ps.
jos vika on laatikossa, niin täältä löytyisi ylimääräinen 200tkm ajettu aisin tf80sc, joka on purettu etuvetoisesta autosta ;)
Ei nouse kierroksetkaan, herää yhtä hitaasti vauhdin kanssa
-
"Ei nouse kierroksetkaan, herää yhtä hitaasti vauhdin kanssa"
Täällä sama ongelma aina aamulla kun lähden liikenteeseen.
Kierrokset ei nouse vaikka kaasupohjassa olisi. Kestää useita sekunteja joskus jopa puolisen minuuttia.
Löytyikö sulla vika?
-
Enpä mene varmaksi sanomaan nouseeko kierrokset, tänään aamulla meinasin tarkistaa mutta ei hiivitty tänään. Muuten auto entisensä, ei tehoja ja vaihteet tulee viiveellä.
Ja seuraava kysymys, jos mittaristossa on 80km/h, livedatan mukaan auton nopeus on 80km/h niin miksi bcm kuvittelee että ajetaan 800km/h kuuluuko sen näyttää noin vai ?
Ei kuulu näyttää noin, 800km/h sehän on ihan järjetön arvo.
-
Avaa EGR liitin ja koita palautuuko tehot? Kenen ohjelma siellä on?