Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: decrd - 16.10.2023, 12:44:45
-
Hep,
Onkohan tämä normaalia V60 T8 (2019) mallille, että sähköllä ajaessa ilmastointi pukkaa vain viileää ilmaa vaikka säätää ilmastoinnin HI-asetukselle, eli kuumimmalle. Jos polkaisee bensan käyntiin, alkaa tulla vähitellen lämmintä
Auto on tuontiauto Ruotsista ja löytyy webasto.
-
Hep,
Onkohan tämä normaalia V60 T8 (2019) mallille, että sähköllä ajaessa ilmastointi pukkaa vain viileää ilmaa vaikka säätää ilmastoinnin HI-asetukselle, eli kuumimmalle. Jos polkaisee bensan käyntiin, alkaa tulla vähitellen lämmintä
Auto on tuontiauto Ruotsista ja löytyy webasto.
Kyllä sen pitäisi osata tehdä lämmintä webastolla tarvittaessa.
Auton asetuksissa on erityinen rasti käytetäänkö webastoa kabiinin lämmittämiseen. Kannattaa tarkistaa ekaksi se.
-
Kyllä sen pitäisi osata tehdä lämmintä webastolla tarvittaessa.
Auton asetuksissa on erityinen rasti käytetäänkö webastoa kabiinin lämmittämiseen. Kannattaa tarkistaa ekaksi se.
Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?
-
Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?
Juu kyllä se on ainut tapa saada lämpöä kylmillä, jos ajaa pelkästään sähköllä.
-
Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?
No kun siellä ei synny hukkalämpöä jolla kabiini lämpeäisi. Täytyy ihan tekemällä tehdä lämpöä.
-
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua? ???
-
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua? ???
Älä ny viitti, uusissa autoissako? Sehän olis sähköajossa pois rangesta. :2funny:
-
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua? ???
Sähkövastus sähköllä ajossa suunnilleen yhtä järkevää kuin ajaa käsijarru päällä. Polttiksen hitaan lämpenemisen kiertohommia semmoset.
Lämpöpumpullahan se lämmitys olisi fiksua hoitaa, mutta plugarin akulla ajot on sitten aika lyhyitä. Kun löpöllä käyvään nykyautoon joka tapauksessa laitetaan se polttoainelämmitin niin sillähän se lämpiää. Löpönkulutus pelkällä lämmityksellä kuitenkin jotain puolesta yhteen litraa sataselle eli hakkaa se silti löpöllä ajamisen.
-
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua? ???
Uudemmissa long range malleissa on sähkölämmitin, niissä ei ole enää webastoa ollenkaan.
-
Kiitos vastauksista, jälleen hieman viisaampi!
-
Uudemmissa long range malleissa on sähkölämmitin, niissä ei ole enää webastoa ollenkaan.
Ok! Tuossa nyt alla olevassa plugarissa on kummatkin, lämpöpumppu ja vastus lisänä koville pakkasille.
-
Ok! Tuossa nyt alla olevassa plugarissa on kummatkin, lämpöpumppu ja vastus lisänä koville pakkasille.
En tiedä mikä tekniikka Volvolla on. Pressi materiaalissa oli vain ettei ole enää polttoaine lämmitintä vaan sähköllä hoidetaan. Olisi outoa jos ei olisi lämpöpumppua
-
Sähkövastus sähköllä ajossa suunnilleen yhtä järkevää kuin ajaa käsijarru päällä. Polttiksen hitaan lämpenemisen kiertohommia semmoset.
Lämpöpumpullahan se lämmitys olisi fiksua hoitaa, mutta plugarin akulla ajot on sitten aika lyhyitä. Kun löpöllä käyvään nykyautoon joka tapauksessa laitetaan se polttoainelämmitin niin sillähän se lämpiää. Löpönkulutus pelkällä lämmityksellä kuitenkin jotain puolesta yhteen litraa sataselle eli hakkaa se silti löpöllä ajamisen.
Poikkeuksellista se on enemmän jos joutuu lämmön Webastolla tekemään. Volvo on ainoa merkki missä tiedän näin olevan, muut hoitaa sähkövastuksella tai pumpulla tai näiden yhditelmällä.