Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: juffe - 17.10.2023, 14:09:10
-
Moi.
Viikonlopun seisoi auto ja n. 15sek pyöritti ennenkuin lähti käymään. Lämpötila reilusti plussan puolella.
Tänä aamuna sama homma lämpötila 3astetta.
Lämpöisellä koneella lähtee käymään "hyvin" ehkä n2-3 sek starttauksella, mutta ei kuitenkaan ihan terävästi.
Tarkistettu hehkut, kaikki kunnossa.
Luettu fuel quantity correction, lämpöisellä koneella:
1. -0,77mg
2. -0,04mg
3. 1,05mg
4. 0,23mg
5. -045mg
Ja kolmisen tuntia seisseellä koneellla:
1. -0,02mg
2. -0,31mg
3. 1,95mg
4. -1,68mg
5. 0,07mg
Sallitut arvot ilmeisesti 4mg/sykli
Suuttimien ohivuototesti tehty (hieman epäonnistuneesti), mutta näytti suunnilleen että kaikkien suuttimien ohivuoto olisi samaa luokkaa.
Vikakoodia P200817 ja P200400
Arvailuja mitä testaisin seuraavaksi?
-
Tämähän ongelma ratkesi, ohivuoto lämpöisellä koneella oli aika tasaista. Suoraan kylmällä koneella kun koitti niin yksi suutin vuoti letkusta jo ulos, ennen kuin lähti käymään. Ebaysta 100€ kolme käytettyä suutinta ja vuotava vaihtoon. Kuntoon tuli.
Olisiko syytä koodata suutin? Nyt toki ajettu 20 000km koodaamatta ja mitään muuta ongelmaa en ole huomannut, kuin että ajotietokoneen kulutuslukemat näyttää reilusti liian alhaisia lukemia.