Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: tubbe86 - 04.01.2012, 18:03:49
-
Elikkäs alkaa pikkuhiljaa tuntua T6:sen juottaminen lompakossa. Joten kysyisinkin, että mikä volvon malli on taloudellisin tuossa hintaluokassa? Arvostan maantieajettavuutta ja istuinmukavuutta yli kaiken joten ilmeisesti S60:stä pienempi ei tule kyseeseen? Tai voivathan nuo pienemmätkin olla suht hyviä, mutta olen myös melulle allerginen... Mikä noista volvon koneista on taloudellisin? 2.4D? Kilsoja tulee vuodessa noin 25000 joten kun huomioidaan nykyisen auton noin 11,5l/100km:llä tulee säästöä hillittömästi jos diesel vie vaikka 6 litraa. Ajan pääasiassa maanteitä joten kait noin vähällä pääsee? Toki muutkin kokemukset esim koneiden kestosta kiinnostaa joten kertokaa ihmeessä.
Nimim: Yli 400 euroa bensaan/kk
-
Tuosta:
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4487966
Jää vielä muutama tonni polttoainerahaakin ja on halpa huoltaa :2funny:
-
Varmasti joku diesel koneinen s60 sopii parhaiten kun kerran et pienempää halaja. Kyllä noita kuuskymppejä jo alle kympillä saa vaikka minkämoisia.
-
s60 - v70 vm.2002-2007 d5 tai 2,4d (sama konehan tuo on)
ja kulutus pyörii siinä kuuden kieppeillä ja koneet ovat hirmu kestäviä.. paras mitä myynnissä ollut samalla koneella niin 700 000 ajettu :)
itsellä oli 500 000 ajettu v70 2,4d ja pelasi vuoden hyvin.
-
Tai esim. V70 DrIve-malli. Olisko keskikulutus jotain about 4 luokkaa, mutta eipä se mikään raketti oo..
Mut jos pienikulutuksista kaipaa, niin noita drive-malleja varmaan kannattaa kattella.
-
Tai esim. V70 DrIve-malli. Olisko keskikulutus jotain about 4 luokkaa, mutta eipä se mikään raketti oo..
Mut jos pienikulutuksista kaipaa, niin noita drive-malleja varmaan kannattaa kattella.
Ei vain taida ihan vielä kympillä irrota :(
-
Ajettavuus ja mukavuus on aika hyvällä mallilla myös V50:ssä, joten kannattaa ainakin kokeilla ennenkuin tyrmäät täysin. Voisiko jotain paljon ajettuja Drivejä löytyä jo kymppitonnilla? Menee vähällä ja kulkee ihan ok, vaikka ero T6:een on varmaan 'kohtuullinen'
Elikkäs alkaa pikkuhiljaa tuntua T6:sen juottaminen lompakossa. Joten kysyisinkin, että mikä volvon malli on taloudellisin tuossa hintaluokassa? Arvostan maantieajettavuutta ja istuinmukavuutta yli kaiken joten ilmeisesti S60:stä pienempi ei tule kyseeseen? Tai voivathan nuo pienemmätkin olla suht hyviä, mutta olen myös melulle allerginen... Mikä noista volvon koneista on taloudellisin? 2.4D? Kilsoja tulee vuodessa noin 25000 joten kun huomioidaan nykyisen auton noin 11,5l/100km:llä tulee säästöä hillittömästi jos diesel vie vaikka 6 litraa. Ajan pääasiassa maanteitä joten kait noin vähällä pääsee? Toki muutkin kokemukset esim koneiden kestosta kiinnostaa joten kertokaa ihmeessä.
Nimim: Yli 400 euroa bensaan/kk
-
Tuosta:
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4487966
Jää vielä muutama tonni polttoainerahaakin ja on halpa huoltaa :2funny:
Itse meinasin ehdottaa ysikymppiä ja loput bensaan :D Tuo 400€ kuussa ei kuulosta minusta vielä mitenkään överiltä. Ysikymppiin meni kolmen ekan päivän aikana melkein 200€ bensaan, tulipahan ajettua! :P
-
Itse meinasin ehdottaa ysikymppiä ja loput bensaan :D Tuo 400€ kuussa ei kuulosta minusta vielä mitenkään överiltä. Ysikymppiin meni kolmen ekan päivän aikana melkein 200€ bensaan, tulipahan ajettua! :P
400€ on paljon jos pitää maksaa samasta tilistä asunto ja muut asumiskustannukset. Tietty jos palkka huitelee 4000€ tietämillä niin ei ole niin suuri raha.
-
Mielenkiintoinen kysymys, nyt kun dieselin hinta hakee paikkaansa. Todennäköisesti diesel on kuitenkin ratkaisu 25tkm ajavalle..
Reunaehdot jo annoit, S60 on hivenen kevyempänä taloudellisempi kuin V70 ja S80. Manuaali, jos siitä ei ole vaatimuksia.
D5, 2,4D kulutuksissa ei liene käytönnössä juurikaan eroa -2,4d hivenen taloudellisempi.
Jokin S40/V50 1,6d lienee taloudellisin Volvo, näistä nykymalleista.
Joo on eroa muissakin kustannuksissa kuin pelkästään pa:n hinnassa per 100km. Onhan hauskempi maksaa alle 10e kuin esim. 17 eur jokaisesta sadankilometrin ajosta. Ero pa-kuluissa on yli 70% -ei sen enempää, noiden lukujen valossa.
-
Kiitoksia kaikille vastauksistanne! Yksin laskunsa maksavalle ja lainaa lyhentävälle tuo 400 euroa kuussa on suuri summa.
Vanhempaan en ala vaihtamaan, joten nuo kanttivolvot voi unohtaa. Välttämättä ei ole haluamisesta kiinni
nuo "pikkuvolvot". Oletin vain etteivät nuo "pikkuvolvot" tuntuisi oikein miltään s80:sen jälkeen. Ainakin s40/V50:ssä on
mielestäni kova jousitus ja sen vuoksi huono mukavuus. Tai siis ei luokassaan huono, mutta vertailukohtaan verrattuna.
Haluaisin pitää tuon shokin mahd. pienenä. Jo pelkästään kuutosen murinan menetys, suorituskyvyn huononeminen ja
automaatista luopuminen kirpaisee ihan tarpeeksi. Mutta aikuisen ihmisen täytyy osata priorisoida ei se auto kuitenkaan niiin
tärkeä ole. Kyllähän tuo diesel hinnanmuutoksista huolimatta kannattaa helposti, koska on täysin realistista odottaa
polttoainemenojen suunnilleen puolittuvan siinä ei dieselvero paljon paina. Millekkään sijoitetulle pääomalle en ala korkoa
laskemaan koska en sitä kuitenkaan mihinkään sijoittaisi vaikken autoa ostaisikaan. Myös huollattaminen tulee suurella
todennäköisyydellä halvemmaksi tai ei ainakaan ole kalliimpaa. Enemmän siinä T6:ssa on rikkoutuvia osia... Nuo drive mallit
olisivat muutoin loistavia vaihtoehtoja, mutta tuo hinta. En aio hakea pankista 15000 euroa lainaa "säästääkseni
bensakuluissa". Entäpä tuo s40 2.0d? Siitä kokemuksia??? Luulisi menevän vähällä ja hinta olisi jotenkin siinä rajoilla
ehkä/kai/suunnilleen.
-
Tjah.. S40 on kyllä ihan eri auto ku S60. Penkit on paskat ja melua riittävästi. Ja eikös se oo joku rellu/mitsu koko auto...
-
Tjah.. S40 on kyllä ihan eri auto ku S60. Penkit on paskat ja melua riittävästi. Ja eikös se oo joku rellu/mitsu koko auto...
Tässä puhutaan oletettavasti uudempikoppaisista S40-malleista, kun kerran 2,0d konekin mainittiin. Ei ole rellua tai mitsua nähneetkään. :)
-
Kerran olet ykköskopan s80kymppiin tykästynyt niin osta samanlainen 2,5d automaatti 8) 10k budjetilla ja saa jo tosi helmen, vähänajetun ja hyvin varustellun yksilön tai sitten säästät ja ostat hieman halvemman, noita kun saa jo ihan hyviä 6000e alkaen.
Ihan niin pienellä ei mene kuin joku 1,6drive mutta isännällä kun tuollainen oli monta vuotta niin sekalaisessa 30/70 kaupunki/maantie ajossa meni keskimäärin 6,5litraa satasella. Kunnon lastun kun laittaa niin ei ole enää edes mikään mopo ja ajomukavuus huippuluokkaa, tuskin poikkeaa paljoa T6, mitä nyt pehmeämpi alusta taitaa olla?
-
Tuohan olisi oikeinkin hyvä idea! Joskin hieman arveluttaa tuo dieselin ja automaatin yhdistelmä. Se kun on nyt jälkiviisaana
todettuna ollut ihan todistetusti kestoltaan heikko/heikohko. Laatikoita on vaihdettu paljon ja se se vasta onkin kallista
lystiä! :o Ilmeisesti manuaali on HUOMATTAVASTI LUOTETTAVAMPI vaihtoehto? Toki jos toisin on niin hyvä vain ei minulla mitään
intoa ole automaatista luopua. Mutta en roiku siinä kiinni luotettavuuden kustannuksella. Oliko tuo 2.5 tdi volkkarin kone?
Onko se yhtä lujaa laatua kuin volvon omat dieselit?
-
Ja juu tosiaan tuosta uudemmasta s40:stä oli kyse! Sitä vanhempaa en edes vilkaise, ajettavuus ei ole kovinkaan häävi ja
ruoste vaivaa. Uudempi vaikuttaa olevan näissä asioissa varmempi. Siksi vain kyselin tuosta 2.0D:stä kun en siitä mitään
tiedä. Ilmoitetut kulutuslukemat ovat pieniä ja kevyen auton suorituskyky aika hyvä. Nettiautossa olisi tuohon n. 10000
euron budjettiin useampiakin noin 200tkm ajettuja S40:siä tuolla koneella. Kaiken järjen mukaan noilla koneilla pitäisi olla
edessään ainakin toiset 200tkm eli minun ajoillani noin 8 vuoden ajot! Tosin en tiedä kenen kone tuo on miten se kestää,
apulaitteet, tyyppiviat jne...
-
Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214
Malli on tyylikkään värinen facelift ja varusteetkin ovat kohdallaan. Kori tietysti hyväkuntoinen kun on niinkin uusi. Ainoa mikä
luonnollisesti mietityttää on koneen ja vaihteiston kunto. Apulaitteiden uusiminen nyt ei ole ylivoimainen tehtävä, mutta
tietysti jos motti tai laatikko kosahtaa... Mitä mieltä arvon raati on??? Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä
maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.
-
Tuohan olisi oikeinkin hyvä idea! Joskin hieman arveluttaa tuo dieselin ja automaatin yhdistelmä. Se kun on nyt jälkiviisaana
todettuna ollut ihan todistetusti kestoltaan heikko/heikohko. Laatikoita on vaihdettu paljon ja se se vasta onkin kallista
lystiä! :o Ilmeisesti manuaali on HUOMATTAVASTI LUOTETTAVAMPI vaihtoehto? Toki jos toisin on niin hyvä vain ei minulla mitään
intoa ole automaatista luopua. Mutta en roiku siinä kiinni luotettavuuden kustannuksella. Oliko tuo 2.5 tdi volkkarin kone?
Onko se yhtä lujaa laatua kuin volvon omat dieselit?
Tuo VAGin 2.5TDI R5 on varmasti ainakin yhtä luotettava kuin Volvon omat tuotokset, joskaan ei aivan yhtä taloudellinen. Porukoilla on tällä hetkellä S80 D5 '04 manuaali ja sen pitkän ajan keskikulutus (ei ajotietokoneen mukaan, vaan oikeasti) on 5.8 litraa / 100km. Ajo on kokonaan maantieajoa, josta noin 60% suksiboksin kanssa ja varsin reipasta menoa. En pidä sitä lainkaan pahana noin isolle autolle. Itse kun kesällä ajoin ko. autolla 4200km lenkin lapissa, niin ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 5.2 litraa / 100km, eli oikeasti varmaan samoissa tuon mitatun kanssa.
-
No tuo meillä ollut yksilö oli juuri tuolla volkkarin 103kW 2.5TDI koneella ja automaatti laatikolla, ajettu 365tkm ja vaihteisto ym toimi moitteitta, sitä ei tosin ollut lastutettu vaikka tuota ehdotinkin. ;)
Molemmat volvon ja volkkarin koneet ovat luultavasti lähes ikuisia, paljon (yli 500tkm) ajetuissa rupeaisi itseänikin epäilyttämään laatikko ellei ole manuaali, nuo automaatit kun eivät tunnu yhtä ikuisia olevan, tosin hyvin yksilökohtaista luulisin, osassa leviää loota 350tkm, osa porhaltaa 700tuhatta ja laatikko vaihtaa vielä nätisti.
Nuo hyvin varustellut mallit kyllä useimmiten silti taitavat olla noita automaatteja?
Mutta, jos hyvän manuaalin löydät on siinä luultavasti lähes ikuinen laite tekniikkansa puolensa, manuaali myös luultavasti sallisi kestoltaa huoletta esim. lastuttamisen, noista saa hyvällä ohjelmalla jo aika rouheita vääntölukemia :pomo:
-
Tuohan olisi oikeinkin hyvä idea! Joskin hieman arveluttaa tuo dieselin ja automaatin yhdistelmä. Se kun on nyt jälkiviisaana
todettuna ollut ihan todistetusti kestoltaan heikko/heikohko. Laatikoita on vaihdettu paljon ja se se vasta onkin kallista
lystiä! :o Ilmeisesti manuaali on HUOMATTAVASTI LUOTETTAVAMPI vaihtoehto? Toki jos toisin on niin hyvä vain ei minulla mitään
intoa ole automaatista luopua. Mutta en roiku siinä kiinni luotettavuuden kustannuksella. Oliko tuo 2.5 tdi volkkarin kone?
Onko se yhtä lujaa laatua kuin volvon omat dieselit?
Tuo volkkarin dieseli on melkein ikiliikkuja jos on huollettu aina ajallaan. ja se automaatti mikä on sen perässä kestää myös sen 600 - 700 Tkm jos on vaihdettu öljyjä välillä. Tämä uusi TF - 80SC laatikko joka löytyy uudemmista volvoista, niin se ei taho kestää joka jampalla.
-
Tuo volkkarin dieseli on melkein ikiliikkuja jos on huollettu aina ajallaan. ja se automaatti mikä on sen perässä kestää myös sen 600 - 700 Tkm jos on vaihdettu öljyjä välillä. Tämä uusi TF - 80SC laatikko joka löytyy uudemmista volvoista, niin se ei taho kestää joka jampalla.
Ei ole tuota uudempaa laatikkoa laitettu koskaan vanhan korin S80:piin.
Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214
Malli on tyylikkään värinen facelift ja varusteetkin ovat kohdallaan. Kori tietysti hyväkuntoinen kun on niinkin uusi. Ainoa mikä
luonnollisesti mietityttää on koneen ja vaihteiston kunto. Apulaitteiden uusiminen nyt ei ole ylivoimainen tehtävä, mutta
tietysti jos motti tai laatikko kosahtaa... Mitä mieltä arvon raati on??? Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä
maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.
Tuossa ei ollut muuta mainintaa kuin että huoltokirja. Noilla kilometreillä vaihteisto alkaa väkisin olemaan ehtoo puolella. Monesti jopa pienemmillä kilometreill se on vaihdettu. Siitä kannattaa kysyä kun ei ollut mainintaa.
-
Tosin en tiedä kenen kone tuo on miten se kestää, apulaitteet, tyyppiviat jne...
PSA:n kone se on, sama mitä käytetty Citikassa ja Pösössä.
Tyyppivikoja yms. kannattaa katsella korjaamopuolelta... :)
-
Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214
Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä
maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.
Lienee selvää että 480 000 kilometriä ajettu auto ei välttämättä ole käyttöauto -enemmän lähentelee harasteautoa, riippuen hoidosta. Todennäköisesti huolto/korjauskulut ei ainakaan ole laskusuunnassa -tietty yksilöstä riippuen.
Täytyy tunnustaa, itsellä jäisi ostamatta. Ainakin tuohon hintaan.
-
Olisko muuten tommosen T6:n tilalle vaikka vapari S60 sais vitosen murinat ja jos ei tartte kuin kaupungilla/matkaa taittaa niin on suht pieniruokanen... ja kunn ottaa sen 170 heppasen niin saa silla kelottua vauhtiakin tarvittaessa... pieksee 2.0d:n ja drive mallit 6-0 vaikka itekkin epäilin vahvasti turbottoman volvon toimintaa
-
Olisko muuten tommosen T6:n tilalle vaikka vapari S60 sais vitosen murinat ja jos ei tartte kuin kaupungilla/matkaa taittaa niin on suht pieniruokanen... ja kunn ottaa sen 170 heppasen niin saa silla kelottua vauhtiakin tarvittaessa... pieksee 2.0d:n ja drive mallit 6-0 vaikka itekkin epäilin vahvasti turbottoman volvon toimintaa
Nuo vaparit syö yhtä paljon kuin turbot, vaikka meno haluaja puolet vähemmän.
-
Eipä tuo oma vapari S60 kuluta päätähuimaavia lukemia todellakaan, etenkin nyt kun ei tule kaupunkiajoa kuten aiemmin, nimenomaan siitä syystä kun maalla asuu eli ajot on pääpiirteittäin maantieajoa. Ajelen n. +10km/h rajoituksesta, eikä ajo ole ns. "pumppaavaa" ellei eteen satu joku pumppaaja tai hitaammin ajava kuski, josta yleensä toki mennään ohi. Että omilla toimillaan voi aika paljon vaikuttaa myös kulutukseen. Keskikulutus taitaa olla n. 7L/100km mitä oon saanut parhaimmilleen. Ja erittäin hyvin on ehtinyt paikasta A paikkaan B, ehkä välillä liiankin hyvin. V:>
-
Eipä tuo oma vapari S60 kuluta päätähuimaavia lukemia todellakaan, etenkin nyt kun ei tule kaupunkiajoa kuten aiemmin, nimenomaan siitä syystä kun maalla asuu eli ajot on pääpiirteittäin maantieajoa. Ajelen n. +10km/h rajoituksesta, eikä ajo ole ns. "pumppaavaa" ellei eteen satu joku pumppaaja tai hitaammin ajava kuski, josta yleensä toki mennään ohi. Että omilla toimillaan voi aika paljon vaikuttaa myös kulutukseen. Keskikulutus taitaa olla n. 7L/100km mitä oon saanut parhaimmilleen. Ja erittäin hyvin on ehtinyt paikasta A paikkaan B, ehkä välillä liiankin hyvin. V:>
Oma automaattilaatikolla oleva turbo menee maantiellä kanssa seiskalla alkaviin lukemiin ja kärsii vähän ohitella. :)
Edit: kaupunkipyörityksessä sitten tuo laatikko nostaa kulutusta :(
Nuo vaparit syö yhtä paljon kuin turbot, vaikka meno haluaja puolet vähemmän.
-
Edit: kaupunkipyörityksessä sitten tuo laatikko nostaa kulutusta :(
Meidän S60 2,4T automaagilla ottaa väkisinkin kaupungissa yli kympin vaikka miten pihistelisi. Yhdentoista pintaan mennään sitten omalla ajotyylillä.
-
Meidän S60 2,4T automaagilla ottaa väkisinkin kaupungissa yli kympin vaikka miten pihistelisi. Yhdentoista pintaan mennään sitten omalla ajotyylillä.
Itellä Oulussa pyöriessä ottaa sen 12l. Mutta maantiellä menee vähän kun tuossa automaatissa vitonen on todella pitkä aavikkovaihde :)
-
No hitto MIKSI ikinä on edes tehty turbottomia volvoja >:(
-
No hitto MIKSI ikinä on edes tehty turbottomia volvoja >:(
Uudet 60-sarjalaiset on oikealla tiellä kun ei saa kuin turbolla varustettuja malleja.
-
PSA:n kone se on, sama mitä käytetty Citikassa ja Pösössä.
Vaikka ranskalaisia voidaan paljosta parjatakin, niin kyllähän pikkudieseleiden luokassa nuo HDi-koneet on varsin mallikkaita esityksiä.
Itselläkin S40/V50 tuolla koneella alkaa koko ajan vaikuttamaan siltä seuraavalta autolta jonka hankin. Mutta saapas nyt nähdä että koska.... ::)
-
V 70 vapari manuaali ja omasta mielestäni kulutus ihan kohtuullinen. Lyhyessä ajossa ( keskinopeus jotain 35 -40 km / t ) talven pakkasilla mennyt 10,5- 11,5 L/100km ihan pumpulla laskettuna.
Pitkällä matkalla ( esm . joku 450 km ) keskinopeus jotain 95 km / t ja jonkun verran lastia kulutus 7,2- L / 100 km kesäkelissä ja tämäkin mittarilla laskettu. Matkalta löytyy kaikki mahdolliset nopeusrajoitukset.
Ajotietokoneen mukaan 6,9 l ihan tänä syksynä talvirenkailla ja hiukan alle 80 keskinopeudella, matka tosin oli vain 150 km ja auto juuri tankattu ja entiset tiedot nollattu. Tähän lukemaan en ole aiemmin päässyt, johtuneeko tuosta softa päivityksistä syksyllä huollon yhteydessä vai lienee ihan sattumaa.
Ja aina vakkari päällä silloin kun se on mahdollista.
-
No hitto MIKSI ikinä on edes tehty turbottomia volvoja >:(
Koska suunnitellaan ensin hyvä auto josta riisutaan varusteita ja ominaisuuksia jotta saataisiin ns hinnat alkaen malleja.
-
Vaikka ranskalaisia voidaan paljosta parjatakin, niin kyllähän pikkudieseleiden luokassa nuo HDi-koneet on varsin mallikkaita esityksiä.
Itselläkin S40/V50 tuolla koneella alkaa koko ajan vaikuttamaan siltä seuraavalta autolta jonka hankin. Mutta saapas nyt nähdä että koska.... ::)
Samaa mielipuolta. :)
Osta multa...? :pomo: :D
-
Samaa mielipuolta. :)
Osta multa...? :pomo: :D
:idiot2:
Ei sitä sulta kannata ostaa ku akkas rässii sen piloille. :D
-
Tässä puhutaan oletettavasti uudempikoppaisista S40-malleista, kun kerran 2,0d konekin mainittiin. Ei ole rellua tai mitsua nähneetkään. :)
Eivät ole, mutta Ford Ficus on sitäkin tutumpi. :pomo:
-
Uudet 60-sarjalaiset on oikealla tiellä kun ei saa kuin turbolla varustettuja malleja.
Samalla katosi sylinteri/eitä. :-\
-
Ei sitä sulta kannata ostaa ku akkas rässii sen piloille. :D
:3/4 jättää sen: :facepalm:
-
Nettiauton hakuun S60 & S80, diesel, 2003-2005, kilsat alle 260tkm niin löytyy muutama vaihtoehto joilla ajelee vielä monta vuotta. Dieselissä on vakiona polttoainetoiminen lisälämmitin mitä oppii arvostamaan kun siihen on kerran törmännyt. No, tuon ikäisissä on Ardic mikä saatta tulla kalliiksi jos se alkaa temppuilemaan... Keskikulutus noissa pyörii hiukan kuuden päällä.
Pikku-Volvojen (C30/S40/V50 2005-) 2.0d on tosiaan Ford-PSA:n tuotos joka löytyy myös Fordien, Citikoitten ja Pököttien keulalta. Kone vääntää kivasti ja täyttää tehtävänsä nätisti. Lastulla saa menohalujakin nostettua jos ei vakion eturenkaitten kuluminen riitä. Kulutus on Volvon dieseleihin verrattuna vajaan litran pienempi. Pikku-Volvoissa on lämmittimenä Eberi.
S60 2.4 (140hp) manuaali askilla kulutus menee maltillisella ajolla kasin pintaan.
-
S60 2.4 (140hp) manuaali askilla kulutus menee maltillisella ajolla kasin pintaan.
Täällä parhaimmillaan n. ~7L/100km.
-
400€ on paljon jos pitää maksaa samasta tilistä asunto ja muut asumiskustannukset. Tietty jos palkka huitelee 4000€ tietämillä niin ei ole niin suuri raha.
Myönnän, että tuo oli hieman anti-ekoilun huumassa kirjoitettu lause! :)
-
Kyllähän tässä on tullut esille paljon mielenkiintoisia asioita! Ehkä täytyy käydä ajatuksella ajelemassa vielä tuolla S40:llä ja kokeilla josko se nyt kuitenkin riittäisi. Onhan siinäkin jo ihan hyvin autoa, Suorituskykykin on ihan ok ja kulutus siis kohdallaan. Tuo Ardic on ilmeisesti täysi susi ja ilman toimivaa lisälämmitintähän ei näissä pärjää. Tosin olisihan s80:nen iso ja hyvä peli, mutta... Täytyy hieman myöntää, että alan olla kurkkuani myöten täynnä noita alustan osien vaihtoja ja jatkuvia nelipyöräsuuntauksia... Ilmeisesti läpi malliston käytössä samanvahvuiset osat ja se mikä kestää hyvin s40:ssä ja jotenkuten s60:ssä ei todellakaan enää kestä s80:ssä :D
-
velipoika vaihtoi juuri -04 mallisen s80 -08 malliseen s40.kyllästyi juurikin noihin etupään osien vaihtamiseen.
-
Tuo on aika jännä asia noiden alustan osien kanssa että niitä menee vähän niinkun yhtenään.
Itellä v70 -05 ajettu jo huimat 176000 km ja tosiaan syksyllä huomioivat huollossa jotta oikea vetarin kumissa on pieni murtuma ja raidetangon päässä samalla puolen hieman väljää.
Ne vaihdettiin, ja enempää ei ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa, katsastuksessakin aina ollut pelkkä läpiajo joten en pidä tuota ollenkaan pahana kun noinkin hyvin kestävät, niitä kun tuppaa menemään muissakin merkeissä. VW:ä vaihdettiin koiranluut ( vai oliko ne linnunluut) jo hiukan alle 100 000 km.
-
Kyllähän tässä on tullut esille paljon mielenkiintoisia asioita! Ehkä täytyy käydä ajatuksella ajelemassa vielä tuolla S40:llä ja kokeilla josko se nyt kuitenkin riittäisi. Onhan siinäkin jo ihan hyvin autoa, Suorituskykykin on ihan ok ja kulutus siis kohdallaan. Tuo Ardic on ilmeisesti täysi susi ja ilman toimivaa lisälämmitintähän ei näissä pärjää. Tosin olisihan s80:nen iso ja hyvä peli, mutta... Täytyy hieman myöntää, että alan olla kurkkuani myöten täynnä noita alustan osien vaihtoja ja jatkuvia nelipyöräsuuntauksia... Ilmeisesti läpi malliston käytössä samanvahvuiset osat ja se mikä kestää hyvin s40:ssä ja jotenkuten s60:ssä ei todellakaan enää kestä s80:ssä :D
Foorumin kierrätyskeskuksessa on myynnissä monta etuvetoista eri hintaluokissa ;)
-
Tuo Ardic on ilmeisesti täysi susi ja ilman toimivaa lisälämmitintähän ei näissä pärjää.
Ei se ole täysi susi. Ei ole susi ollenkaan.
-
Ardicista kuten muistakin pa-lämmittimistä kannattaa muistaa se, etteivät ne ole huoltovapaita. ;)
-
Tai siten ne on "sealed for life" -Kehun edelleen D5:n kyljessä olevaa Ardiccia. 200tkm, paljon pätkäajoa ja se tuomionpäivän automaattikäyttö päällä. On käynyt ja kukkunut moitteetta, paitsi uutena talvella -05 kuulemma veti jonkun ilmakuplan ja sammui.
3v sirissyt kuin lentoonlähtevä, eikä ikinä ole tehty mitään huoltoa.