Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: jepeliux - 30.10.2023, 00:04:11
-
Elikkä, moottori upgrade projekti menossa ja vanhan lohkon suuren kulumisen vuoksi hommasin täältä uuden R -97vm lohkon. Kysymys kuuluu, että mitä eroja on, R lohko tyypin ja vanhan välillä?. Kone on alkujaan B5234FT -94.
Tarkoituksena on siis rakentaa vanhoista palikoista uuteen lohkoon kone, siis alakerta ja yläkerta.. . Myyjä muisteli, että jakopään kiristin ja moottori kannake on hieman erillaisia.
mitä kaikkea pitää siis muokata, löytyskö tietoa?
-
Muutoksia tulee vasta vm.-99(eli -98 puolella)kun moottori päivittyy.
-
joo siis nyt kun tarkistin niin on juurikin tuosta uudemmasta koneesta, eli -00 mallista on lohko
-
eli mitä muutoksia jakopäähän tehtävä?
-
Kiristin on jo -00 mekaaninen. Ostat -00 auton tiedoilla jakopääsarjan niin saat oikeat osat.
-
Uudempaan koneeseen tarvitsee 99-00 ykköskorisen moottorin etummaisen tukikumin jalan. Jos on menossa 850 tai x70I koriin.
-
kiitos tiedoista
-
Löytyykö pk seudun läheltä ketään jolla oisi intoa rakentaa T6 moottori drifting käyttöön? saa olla ihan harrastajakin jolla osaaminen löytyy... moottori aihio saapuu tänhetkisillä tiedoilla helmikuussa suomeen ja e91 sovittamisen jälkeen siirtyisi rakentajalle avaukseen