Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jambe - 03.11.2023, 11:04:00
-
Volvo V70 III diesel 2.0 manuaali 2010. Hiukkassuodatin tukossa. Mitkä ovat vaihtoehdot? Kuinka saan suodattimen sisuskalut pois tieltä? Entä puhdistaminen?
-
Vaihtoehdot taitaa olla:
1. Maantieajoa isoilla kierroksilla niin, että polttotapahtuma käynnistyy
2. Vidalla pakkopolton tekeminen
3. Osaavassa liikkeessä hiukkasloukun pesu
4. hiukkasloukun irrotus, ja kennon poisto mekaanisesti. Tuo vaatii myös ohjelmoinnin.
Kannattaa myös vikakoodit lukea, kun loukun tukkeutuminen yleensä on syy-seuraus jostain viasta.
-
Vaihtoehdot taitaa olla:
1. Maantieajoa isoilla kierroksilla niin, että polttotapahtuma käynnistyy
2. Vidalla pakkopolton tekeminen
3. Osaavassa liikkeessä hiukkasloukun pesu
4. hiukkasloukun irrotus, ja kennon poisto mekaanisesti. Tuo vaatii myös ohjelmoinnin.
Kannattaa myös vikakoodit lukea, kun loukun tukkeutuminen yleensä on syy-seuraus jostain viasta.
4.kohtaa kannattaa miettiä kaksi kertaa, kun katsastukset ovat tiukentumassa dieseleiden osalta.
-
Vaihtoehdot taitaa olla:
1. Maantieajoa isoilla kierroksilla niin, että polttotapahtuma käynnistyy
2. Vidalla pakkopolton tekeminen
3. Osaavassa liikkeessä hiukkasloukun pesu
4. hiukkasloukun irrotus, ja kennon poisto mekaanisesti. Tuo vaatii myös ohjelmoinnin.
Kannattaa myös vikakoodit lukea, kun loukun tukkeutuminen yleensä on syy-seuraus jostain viasta.
Eikös se sit normaali ajossa käynnisty?
-
Eikös se sit normaali ajossa käynnisty?
Jos DPF on päässyt pahasti tukkoon, niin auto ei yritä edes polttaa sitä vapaaehtoisesti, vaan tekee sen ainoastaan erikseen käskettäessä.
-
Jos DPF on päässyt pahasti tukkoon, niin auto ei yritä edes polttaa sitä vapaaehtoisesti, vaan tekee sen ainoastaan erikseen käskettäessä.
Tuo minun kysymys liittyy vastaukseen nro 1..
-
Eikös se sit normaali ajossa käynnisty?
Käynnistyy, ne korkeat kierrokset on vaan legendaa entisaikojen katsastukseen menosta että saatiin päästöt kohdilleen. Ihan normaali ajo riittää. Jos suodatin niin tukossa että vaatii pakkopolton siihenkään ei kierrätys enää auta.
-
Missä tämä auto on? Saadaan kyllä pakkopoltto vidalla käyntiin.
-
Eikö tässä toimi sama kuin esim V-50 drive-E.ssä? Virrat päälle pois päälle pois päälle pois päälle pois.....huokaus...päälle pois päälle pois. Ainiin tosiaan... Eikai sitä tarvi kirjottaa niin moneen kertaan kuin on tarves.
Virrat päälle pois 12-kertaa. 12-kerralla kun jättää käymään niin johan alkaa pöriseen ja savuttaan.
-
Viallinen termostaatti estää polton. Ikää kuitenkin sen verran volvollasi.
-
Pakkopolton yhteydessä näkisi myös mahdollisesti syyt miksi ei polta.
-
Käynnistyy, ne korkeat kierrokset on vaan legendaa entisaikojen katsastukseen menosta että saatiin päästöt kohdilleen. Ihan normaali ajo riittää. Jos suodatin niin tukossa että vaatii pakkopolton siihenkään ei kierrätys enää auta.
No sitä just meinasin.