Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: laatikkovika - 05.11.2023, 14:11:02
-
Siis pientä himmentymistä sillain vilkkumalla tuossa meidän toisessa rakkineessa.
Säädin vaihdettu eikä laturillakaan paljoa ajettu. Lataa hyvin, jotain 14.5V.
???
Maadotuksiako tarkistaan tai lisäileen vai mitäs. Onko tullu vastaan?
Ei haittaa auton käyttöä mutta ei ole normaalia.
-
Jotkut tarvikelaturit tekee huonolaatuista sähköä, meikäläiselläkin ollut sellainen eräässä toisessa merkissä. Oireina juurikin tuo että tyhjäkäynnillä valot värisivät. Ei auttanut säätimen vaihto, värinä väheni mutta ei poistunut kokonaan.
Tästä on jo vuosia aikaa enkä nyt saa päähäni tokeniko tuo edes diodisillan vaihdolla. Näitä tarvikkeita jäi kaksi käsiin kun valitin myyjälle, lopulta sain "orkkis" laturin jolla toimi. Nämä kaksi on jo purettu varaosiksi kun tässä on välillä menty ties minkälaisilla "rakennussarjoilla".
-
On noita väriseviä tullut vastaan ja yleisin on ollut laturin vapaakytkin joka luistaa.
-
Täytyy kattoo mikä laturi siellä on. Edellinen omistaja sen vaihtanut. Vaihdoin säätimen kun aattelin että hiilet alkaa loppuun mutta nehän oli melkein kuin uudet, toinen tietysti vähän kulunut, 2mm?
Tuosta kytkimestä en tiiä mutta näyttää yhtä uudelta kuin laturikin. Hajoohan niitäkin tietysti.
Alotan nyt helpoimmasta ja katon maadotukset varmasti kuntoon. Tiiä jaksaako paljo muuta kun en ite sillä joudu ajaan :2funny:
-
Mulla on D5:ssä vähän värisevät mittarivalot tyhjäkäynnillä johon aika selvä syyllisehdokas on muutaman vuoden vanha Lucas 160A ylijäreä ja startissa koriseva tarvikelaturi.
-
On noita väriseviä tullut vastaan ja yleisin on ollut laturin vapaakytkin joka luistaa.
Kyllä.
Paska akku tai vapaakytkin ollu aina syylinen.
-
Pitää se akku rasittaa vielä. Ei oo vanha mutta joku ihme halpis vaikka eihän sekään mitään laatua välttämättä kerro.
Pikkusen on ehkä vaisu ollu pyörittään silloin harvoin kun oon "saanu" autolla ajaa kun vertaa omaan.
Voihan se olla niinkin helppo homma mutta ei viitti turhaan ostattaa ennen kuin hutkii... :knuppel2:
-
Mulla oli joskus 10 vuotta sitten 2-koppanen TDI V70 joka teki vähän samaa. Valot välkkyi sillai hennosti käynnistyksen jälkeen ja sen huomas parhaiten sisävaloista.
Tein sille vaikka mitä ja en muistaakseni saanut sitä pois kuitenkaan.
Kerro toki jos keksit missä vika.
-
Just vaihdoin yhteen p2 koteloituun kulkineeseen laturin kun jo laakerit päästeli ääniä ilmoille ja vapaakytkin samalla moro. Ennen operaatiota tuossa huomasi myös tuon sisävalojen nopeaan tahtiin himmeän ja kirkaan välillä välkkymisen. Laturin vaihdolla hävisi tämäkin välkyntä.
-
Nojuu, vaikuttaa että se nyt kaipaa ainakin uutta akkua. Täytyy palailla astialle kun sen saan aikaseks.
Tuo vanha nyt ei kyllä pakkasilla kylmästä veivais mitään. Nähtäväks jää vaikuttaako tuohon väpätykseen. Jos ei niin antaa mennä vaan sitten.
Kyllä se vika sieltä ulos tulee jos jotain selkeetä on. V:>
-
Olipas vaikee vika.
Hain biltemasta samanlaisen tina-akun mikä on omassakin ollut jo jonkun aikaa.
Ei väpätä enää. Onpa luksusvaikutelma kun valot ei vilku. :o
Tämmöstä luksustahan p2 vollet just kuuluukin olla. Eihän näitten jälkeen oo vissiin oikeen volvoja tehtykään. ;)
-
Se on tää P-2 virranhallintamoduli näin ronkeli nääs.
-
Just kaksi akkua takaisin bilteemaan, kolmatta ei enään tullut, asiakas haki muualta. Biltemassa testasivat molemmat ja akut antoivat tehoja ulos neljänneksen luvatusta, taitaa olla tuurin kauppaa minkälaisen tuolta saa. Hyvä että sait kuntoon helpoimman kautta :)
-
Pilipaliteemasta on aina osunu ihan ok akku. En tiedä miten noi erikoisakut mutta nää tavalliset on toiminu.
Olihan tääkin sairaan halpa, 65€ ja 4v takuu.
Vanha oli joku "ultra power" halpis, tarran mukaan 60Ah.