Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Eelisvo - 05.11.2023, 17:24:11
-
Alkaa loppua ideat tämän kans
Vikavalo syttyy aina 3000rpm kohdalla ja palaa niin kauan että käyttää akun irti tai sulakkeen, syttyy sitte taas uudestaan ku kierokset nousee yli 3tonni.
Paikallaan vakio sytkäboksi ja bensapurkissa tonin lastut t5 sinisille suuttimille.
Vaihettuja osia
-Ykk-anturi
-lambda
-tk moottori
-lämpöanturi
-immu
-tps
-
Mitäs vikakoodeja lh tai ezk antaa?
-
Meneekö vikaan vaikka et käyttäis paljoo ahtoja.
Mikä on max ahtopaine ja mikä ahdin?
Mikä lambda?
Mikä johtosarja, onko tps kytketty oikein? Jos on vaparin johdot niin onhan täyskaasukärkien johto katkaistu?
-
Mitäs vikakoodeja lh tai ezk antaa?
Ei anna mitään koodeja 1-1-1
-
Meneekö vikaan vaikka et käyttäis paljoo ahtoja.
Mikä on max ahtopaine ja mikä ahdin?
Mikä lambda?
Mikä johtosarja, onko tps kytketty oikein? Jos on vaparin johdot niin onhan täyskaasukärkien johto katkaistu?
Ei vaikuta onko ahtoja vai ei tuossa 3k rpm kohdalla se syttyy aina.
13c ahdin ja kilon ahtaa ja alkuperäinen boschin lambda.
Vakio vaparin johtosarja on ja täyskaasutieto on katkastu.
-
Eikö kellään ole ideaa?
-
Ei mitään. Oli jo mainittu boksit ja lastu.
Jos nyt muistan oikein niin nuo siniset suuttimet ei juurikaan enempää tuota kuin ft vakiot.
Mites bensanpaine hoidettu? ELK
-
Toimiko ennen ahtamista normaalisti? Vaikka sytkäboksi on vakio niin kai se kuitenkin on turbosta alunperin?
-
Toimiko ennen ahtamista normaalisti? Vaikka sytkäboksi on vakio niin kai se kuitenkin on turbosta alunperin?
Toimi hyvin ennen. sytkä ja bensaboksit on 940 classikista.
-
Ei mitään. Oli jo mainittu boksit ja lastu.
Jos nyt muistan oikein niin nuo siniset suuttimet ei juurikaan enempää tuota kuin ft vakiot.
Mites bensanpaine hoidettu? ELK
Bensapaineita eioo mitattu.
Tankissa on bilteman pumppu.
-
Jos sulla on tallessa se vakio bensalastu niin kokeile vaikuttaako. Pitäis pelata silläkin ihan normaalisti sinisillä suuttimilla ja -016 immulla.
E:ei muuten välttämättä toimikkaan jos Classicissa on ollu ajonesto ???
-
Jos sulla on tallessa se vakio bensalastu niin kokeile vaikuttaako. Pitäis pelata silläkin ihan normaalisti sinisillä suuttimilla ja -016 immulla.
E:ei muuten välttämättä toimikkaan jos Classicissa on ollu ajonesto ???
Samallalailla syttyy neljällä eri lastulla ja kolmella eri boksilla tuo vikavalo.
-
Eikö kellään ole ideaa?
Jos kehtaat kertoa minkä vuosimallin laitos ja millä ruiskulla tuo b230 on alun perin niin joku saattais saada paremmin kiinni jostain ideasta.
Jotainhan ruiskun säädössä tapahtuu 3000 kieppeillä... ihmetyttää vain miksei se anna sytkältä tai ruiskulta mitään koodia..
-
Mikäs pumppu on pääpumppuna?
Kun vikavalo syttyy niin toimiiko silti normaalisti?
Onks sulla evappi siinä. Siis se hiilikannu.
Voi olla sen piirissä ilmaletkuissa vuoto tai sitten tankinkorkki ei oo tiivis.
-
Jos kehtaat kertoa minkä vuosimallin laitos ja millä ruiskulla tuo b230 on alun perin niin joku saattais saada paremmin kiinni jostain ideasta.
Jotainhan ruiskun säädössä tapahtuu 3000 kieppeillä... ihmetyttää vain miksei se anna sytkältä tai ruiskulta mitään koodia..
Sehän on -90vm ja lh 2.4
-
Mikäs pumppu on pääpumppuna?
Kun vikavalo syttyy niin toimiiko silti normaalisti?
Onks sulla evappi siinä. Siis se hiilikannu.
Voi olla sen piirissä ilmaletkuissa vuoto tai sitten tankinkorkki ei oo tiivis.
Hiilikannun otin pois sillon ku vaihtoin turbo mosan paikalleen samalla vaihtu aw-70 tilalle m90.
Tankissa pumppuna GSS342 kopio.
3000-4000rpm kovalla vastuksella esim ylämäkeen ajamalla alle täyskaasulla röpeltää ja työntää mustaa savua. Kaasupohjassa ajaessa toimii normaalisti.
-
Tarkistaisin naku anturin johdotukset, anturi tyypin että on sovelias käyttökohteeseensa, sekä tarkistaa sen kiinnitys momentti ja kunto.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#TestingaKnockSensor
-
Nakuanturiin tuo hyvin viittaisi. Ihan varmasti on vikakoodi jos lambdavalo palaa.
-
Tyhmä kysymys: oothan lukenut koodit myös sytkäboksista eli oliko se nasta 6 ?
-
Tyhmä kysymys: oothan lukenut koodit myös sytkäboksista eli oliko se nasta 6 ?
Antaa 1-1-1
-
Seuraavaksi varmaan laittaa vapari moottori takasi ku sen kans ei ollu ikinä mitään ongelmaa. Nyt kastelee tulpat eli hukkaa kipinän.
-
Antohan se vikakoodin 1-4-3
Naku anturin pinni oli karannut.