Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: far960 - 14.11.2023, 06:56:06
-
vm 1999,1998 käyttöön otettu.
Pitääkö olla huolissaan,
kun aina taajamanopeuksissa kaasua laskettaessa kuuluu kova "humina /kahina"?
Kuulemma etunavat on vaihdettu ja neliveto toimii?
-
Taas vaaditaan ennustajan kykyjä......kun osais edes ennustaa että onko manuaali, automaatti, bensa, diesel, ajetut kilometrit...... :buck2:
-
Taas vaaditaan ennustajan kykyjä......kun osais edes ennustaa että onko manuaali, automaatti, bensa, diesel, ajetut kilometrit...... :buck2:
Anteeksi!
Ei vaadita!
-
Bensaturbo 192 hp,automaatti.
Tämä on vissinkin harvinaisempi malli?Country Cross,kunnolla korotettu.
Oire on että kahisee kuin tuuli kaislikossa,aina kun hellää kaasupedaalia.
Neutraalillakin lasketellessa.
Veto poistaa välittömästi äänet.
Pitkä kardaani ollut Kometilla rempassa.
-
Vähän kyllä kuullostais kulmavaihteesta tulevalta ääneltä. Onkohan kulmavaihteessa ees öljyä? Tuppaavat joskus salakavalasti vuotaan ja öljymääräkin on aika pieni.
Vai kuuluko se ääni vain hetken, vaiko niin kauan kuin rullaa menemään ilman kaasua?
Mikä on kunnolla korotettu? Onko niin paljon liikaa että etuperän vasemman vetarin poskilaakeri on kulunu paskaks? Vetarikulma siis liian jyrkkä?
Moottorin tukikumit niin loppu että painattaa kardaanin tukilaakeria?
Tuleeko ääni eestä vaiko takaa?
-
Kiitos,
Juu ei mitään korotuksia oo tehtaan jäljiltä,kuulin että on korotettu alusta,
niin mainitsin.
Tuota minäkin pelkään,kulmavaihdetta,tuskin on avattu ikinä.Voisihan sitä joskus öljymäärän takia.Huomenna voin olla viisaampi.
Edestä kuuluu tosiaan,aina kun hellää kaasua,hiljenee se outo humina,kahina,ei vollaaniinkuin takaperä välillä,vetoasteesta riippuen.Onko murikka 1065 G80,olisi kuulemma lukko..
Selviäisikö alumiinisesta valmistajan kyltistä konehuoneessa,vinkoodista
Sekinselvinnee huomenna,Jos ei sada.
Imemällä noista ei kaikkia saa ulos?
Jos magneetilla sohii täyttö reijästä,mitään hyötyä?
Vapaalla laskettaessa tasan sama ääni maailma.
Vetarit ja kardaani eivät mielestäni ääntele,suojakumit ehyet
Ikinä nähnytkään kulmavaihdetta.Kyllä turbon alla öljymärkää riitti.
Pitäisikö hätäytyä RVS aineeseen.
Vai sahan puruun
-
Juurikin sieltä turbon seudulta se kulmavaihde kusee kun kusee. Yleensä sellasta ns. kellertävää litkua.
Jos vaan on mahollista niin tietenkin kulmavaihde irti ja tekee remontin siihen.
Nopein kokeilu on tosiaan nyt ainakin ne öljyt kahtoo.
-
Kiitos vastauksista.
Kosla vasta pukeilla;taivasalla,eipä kastu märässä maassa etelässäkkään-4
Nii kulmis voi toimia vaikka ääntää,eikö?
Onko hankala keissi rempata,kallis?
Liitän pari kuvaa padasta ja alukyltistä.
Että onko tuo Ruotsissa valettu kansi,mikä kuuluu moottoriin B2544 T?
Josko pata tai kansi ois bytskattu,eli vaihdettu?
Ohi aiheen meni,sori siitä.Yritin putsata konetta mutta on pinttynyt,ties sateessa tms maannut(:)
-
Kiitos vastauksista.
Kosla vasta pukeilla;taivasalla,eipä kastu märässä maassa etelässäkkään-4
Nii kulmis voi toimia vaikka ääntää,eikö?
Onko hankala keissi rempata,kallis?
Liitän pari kuvaa padasta ja alukyltistä.
Että onko tuo Ruotsissa valettu kansi,mikä kuuluu moottoriin B2544 T?
Josko pata tai kansi ois bytskattu,eli vaihdettu?
Ohi aiheen meni,sori siitä.Yritin putsata konetta mutta on pinttynyt,ties sateessa tms maannut(:)
Tuolla olis ’99 kulmavaihde ja muuta siihen liittyvää myynissä.
https://www.tori.fi/uusimaa/V70_mk1__neliveto_setti_121011421.htm?ca=18&w=3
-
Ok.Kiitos linkistä.
Haluaa myydä ison kasan kerrallaan,kun tarjosin kulmavaihteesta.
-
Juurikin sieltä turbon seudulta se kulmavaihde kusee kun kusee. Yleensä sellasta ns. kellertävää litkua.
Jos vaan on mahollista niin tietenkin kulmavaihde irti ja tekee remontin siihen.
Nopein kokeilu on tosiaan nyt ainakin ne öljyt kahtoo.
Näin tein.
En ollut mitään pitkää pientä letkua tunkea
imemistä varten.
Painoin sitten öljyprässillä öljyä.
Meni yllättävän paljon,reilu puoli litraa.
Annoin sitten valua ulos,tuli hyvin tummaa sekä uutta öljyä n.1.5 dl.
Siihen ääneen,joka kuuluu aina heti kaasua laskiessa samana-vapaallakin-ei vaikutusta.
Murikan roppua-tainnut nuljaantua-en vielä saanut
auki,oltava 6 kulmainen 1/2 ".
-
Ai perkele......kyä on kuivana sitten pyöriny.
Purkumurikkaa tilalle tai remontti tuohon.
-
Joo.
Näin on jossain vaiheessa.
Hoitamattoman kasan ostelin :2funny:
Ei vaan ,on tohon kiertopalkintoon paljon tehtykin,matkaa on kertynyt se puolimitsiä.
OT:Yritin yöllä muokata otsikkoa,en osannut.
Kun olisi "pikkuvika"muukin,nääs bensatankin kuskin puoli märkänä sisällöstä,vähänkö haisee.
Kyllä en nähnyt alla maatessa nenä kiinni pohjassa.
Ei tuota pikkutalliin nyt voisikaan viedä bensa käryihin.
Hirveällä tuuletuksella toki?
-
Olisi bensavuoto edes täyttöaukon puolella,mutta ei.
-
Voihan se vuoto olla silti tankin päällä ja valuu sinne vasemmalle.
(https://i.ibb.co/bRxWKsZ/tankki.webp) (https://ibb.co/bRxWKsZ)
-
Hieno kuva :)
Suodattimen osalta ainakin erilainen,muuta en tiedä kun vielä on ylhäällä leili.
Vai niin valuu,tosiaan päältä päälle?
Tankissa enintään puoli täyttö.
Silti.
Ei tankissa tyhjennysroppua ole?
-
Nyt alkaa olla,.lisää ääniä:(
.Startti lyö sekunniksi rattaalle,sen jälkeen bendixpyörä huutaa tyhjää.
5-6 kertaa,jotta lähtee tulille.
Miten tuosta putki viidakosta edes saada starttia pöydälle?
On turboa,intercooleria,lootan putkia,ilmastoinnin,syylärinletkua,sähköjä..
Voiko joku ystävällisesti neuvoa?
Yritin repiä flektin pois,nou way.
Siel näkyi pilkottavan Magneti Marelli.Eikö kaasuvaijeria olekaan?
-
Eihän siitä tarvii purkaa paljon mitään että startin saa pois.
Tuossa mallissa oli vielä ne mutkaputket coolerille, niitä voi joutua irrotteleen.
Edes flektiä en oo ottanu pois.
-99 mallissa oli jo marellin sähköinen läppä. :D
-
Hieno kuva :)
Suodattimen osalta ainakin erilainen,muuta en tiedä kun vielä on ylhäällä leili.
Vai niin valuu,tosiaan päältä päälle?
Tankissa enintään puoli täyttö.
Silti.
Ei tankissa tyhjennysroppua ole?
Suodattimen? Suodatinhan on auton alla, ei tankissa.
Niin katoppa kun siä on noita lähtöjä jos jonninmoisia tua tankin päällä. Mistäs tuota tietää mikä siä vuotaa.
Vuotaako se tyhjempänä ollenkaan? Ja vuotaako alleen tankatessa? Kun tuo tankkausputken kumilutkuhan on se yleisin vuoto kohde aina.
Ja tuohon starttiin. Ei oo iso homma samalla kun kerran teet vähän isompaa huoltoo/elvytystä :) tälle autolle, niin otahan imusarja pois vaan niin saat samalla kattoo huohotinloukunkin.
-
Juu,kiitos vastauksesta
-
Ostin Moponetista putsarin ,päädyssä liitokset.Sitä vaan nääs.
-
Eihän siitä tarvii purkaa paljon mitään että startin saa pois.
Tuossa mallissa oli vielä ne mutkaputket coolerille, niitä voi joutua irrotteleen.
Edes flektiä en oo ottanu pois.
-99 mallissa oli jo marellin sähköinen läppä. :D
Ironiaa?t.starttivika
-
Eiku ihan totta. Ei näistä mikään osa käsiin putoa toivomalla.
Se marelli taas, ihan ok niin kauan kun kestää. Yleensä porsii viimeistään siinä 300-350 tuhannessa. Onpa noita alkanut oireileen jo reilussa 200 tuhannessa.
Mulla on toinen läppä menossa. Vaihdettu joskus reilu 400 tuhannessa eli kestänyt melko hyvin.
-
Okei.
Runoilin pitemmänkin sanailun ekan lauseen jatkoksi.Jossain lie bittiavaruudessa?
Voinee mainita että kestänyt on.
Kaveri aikoinaan Bilia Kaivokselassa mainitsi näistä italian himmeleistä,taisi olla P 2-3 aikaa.Hyvin usein hajoilivat.
Nyt sitten etelä-myrskyn tuoma räntäkerros peittää kaiken remppatouhun.
Tuon rakkineen kanssa pikkutallissa ei oisi Erkkikään,bensan hajussa.
Ilman kovaa tuuletusta.
Kieltämättä käymättömyys haalistaa pikkuhiljaa hajua..
Ei vuotane n.20 litralla?
Tai sitten.
Vajaa puoli tankillista olisi
-
Suodattimen? Suodatinhan on auton alla, ei tankissa.
Niin katoppa kun siä on noita lähtöjä jos jonninmoisia tua tankin päällä. Mistäs tuota tietää mikä siä vuotaa.
Vuotaako se tyhjempänä ollenkaan? Ja vuotaako alleen tankatessa? Kun tuo tankkausputken kumilutkuhan on se yleisin vuoto kohde aina.
Ja tuohon starttiin. Ei oo iso homma samalla kun kerran teet vähän isompaa huoltoo/elvytystä :) tälle autolle, niin otahan imusarja pois vaan niin saat samalla kattoo huohotinloukunkin.
Suodatin on joo auton alla, päissä pikaliitokset.
Tuo imusarja pois kannattaa tehdä.Mistähän saa,ja mitä tiivisteitä uusittava?
Suuttimiinkin?
Startti jostakin löytää.
Ei käy takaveto kutoskoneen.
Kotona se,on pitempi n.5cm ja Bendixratas eri?
Kokeiltava,kun imusarja pois.
-
Siis esim KL-Varaosat tai muistaakseni motonettikin myy sellasta huohottimen korjaussarjaa todella hyvään hintaan missä kaikki tarvittavat kilkkeet imusarjan tiivisteitä myören.
Suuttimissa on vaan O-renkaat.
-
Suuttimissa on vaan O-renkaat.
Eikä niitä suuttimia tarvi irrottaa jos o-renkaat ei vuoda.
-
Okri kiitoksia taas molrmmille vastaajille