Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tassu70 - 16.11.2023, 12:58:11
-
mistä löytyy volvosta jetronc ohjaus boksi ,,, 940-91 ?
-
Mitä nyt oon räpläilly niin on ollut repsikan jalkatilassa sen uloimman muovin takana siinä ovesta eteenpäin.
-
Ok ,,, kiitos, kaivellaan sieltä
-
Onko näissä ohjausyksiköissä ollut jotain juotosvikoja, tämä on niin ihmeellinen vika, kesällä läämpöisenä ei mitään ongelmia, mutta nyt kun muutama aste pakkasta ei milläänn meinaa saada käyntiin, kun startilla härnää tollaisia puolen sekunnin nykäyksiä ehkä 10-20 kertaa ,, alkaa lupailla käyntiin lähtöä, sitten lähtee ehkä ei kaikkisylinterit mukana, voi olla että käy muutaman sekunnin ja sammmuu,, mutta lähtee löpulta ehkä käymään,, jos lämmitän koneen mootorin lämmittemellä, kone selvästi lämmin ( noin 2 tuntia ) vielä erittäin vaikeasti käyntiin,, olen vaihtanut moottorin lämpötunnistimen ja polttoaine pumpun releen, niillä ei tunnu olevan vaikutusta, vielä jää virtalukon pohja ja jetronocin ohjausyksikkö jotka jotenkin ehkä ei toimi pakkasella, jos saan auton käyntiin ja lämpöiseksi sen saa taas suht hyvin käyntiin 2-3 tuntia ,,, Onko hyviä vinkkejä, ????
-
Kai vaihdoit ruiskun lämpöanturin etkä mittarin anturin?
Mittarin anturi on kakkos imukanavan paikkeilla ja ruiskun lämpöanturi kolmosen paikkeilla.
Sori, pakko kysyä kun erehtyminen on mahdollista. :)
-
kyllä vaihdoin sen takimmaisen , olisko 3-4 sylinterin välissä. vanhalla ja uudella anturilla sama juttu,,
-
Oisko mahollista saada jostain toimivaksi todettua boksia lainaan, ois helppo ainakin haarukoida vika siihen.
Kylmäryypytys taitaa olla tuossa mallissa jo kokonaan sen matolaatikon vastuulla?
-
En tiedä, pitää yrittää etsiä jos jostain saisi lainaksi,, onko tietoa käykö muiden vuosimallien boksit, vai onko jo jossain -93 erinlainen,, itse olen näistä ihan pihalla,
-
On niin kauan siitä kun noitten kanssa pelasin. Tuo sun autos voi olla erillisellä kk-suuttimella mutta senhän näkee kun suorittaa visuaalista tähystystä konehuoneeseen. Noissa vähän uudemmissa se onkin jo hoidettu tuo kylmärikastus ihan normisuutinten kautta.
Mulla oli joskus -91 mallinen ja siinä oli muistaakseni erillinen kylmäkäynnistyssuutin ja sit noi uudemmat mitä mulla oli jotain -94-95 ja -96 oli jo ilman sitä suutinta.
Millä koneella sun autos muuten on?
aha, pienen salapoliisityön jälkeen veikkaan että b230F
-
Ymmärtääkseni tässä on erillinen kk-suutin, mutta hoidetaanko sillä myös kylmäkäynnin rikastus vai pelkkä starttihuikka, vrt. K-Jet?
-
Kk-suutin on käytössä vain kovilla pakkasilla jos sellainen on.
Polttoaineenpaineensäädin? Yhdessä oli vajaat paineet eikä tykänny käynnistyä.
-
Kk-suutin on käytössä vain kovilla pakkasilla jos sellainen on.
Sitä tuolla hain, kun ko. systeemiä tuntematta atvailin, että oireet kuulostaa ohuelti siltä, että starttailessa hörähtelisi starttisumun voimin, vaan ei jaksa jäädä käymään, kun soppa jää kuitenkin laihalle?
-
Ettei olisi klassinen suutinrele, on tehnyt joskus hyvinkin tarkkaan kuvatunkaltaista oiretta kun ei jaksanut startatessa johtaa sähköä, lähti käymään ok kun herätti esim bräkkärillä että kone sai laturin lataamaan ja startin poies kuluttamasta sähköä niin jännite ilmeisesti riitti lisäämään kelan voimaa releessä ja homma pelasi. Olipahan hiukka hankala vika ettiä...
-
On niin kauan siitä kun noitten kanssa pelasin. Tuo sun autos voi olla erillisellä kk-suuttimella mutta senhän näkee kun suorittaa visuaalista tähystystä konehuoneeseen. Noissa vähän uudemmissa se onkin jo hoidettu tuo kylmärikastus ihan normisuutinten kautta.
Mulla oli joskus -91 mallinen ja siinä oli muistaakseni erillinen kylmäkäynnistyssuutin ja sit noi uudemmat mitä mulla oli jotain -94-95 ja -96 oli jo ilman sitä suutinta.
Millä koneella sun autos muuten on?
aha, pienen salapoliisityön jälkeen veikkaan että b230F
[/quote
Kone on 230 FB .. tässä on kylmäkäynti suutin, missä asteessa se antaa lisäbensan ?
-
Ettei olisi klassinen suutinrele, on tehnyt joskus hyvinkin tarkkaan kuvatunkaltaista oiretta kun ei jaksanut startatessa johtaa sähköä, lähti käymään ok kun herätti esim bräkkärillä että kone sai laturin lataamaan ja startin poies kuluttamasta sähköä niin jännite ilmeisesti riitti lisäämään kelan voimaa releessä ja homma pelasi. Olipahan hiukka hankala vika ettiä...
[/quote
Mistä tämä suutin rele löytyisi ?
-
Suuttimien virtarele on paisarin kyljessä.
-
Suuttimien virtarele on paisarin kyljessä.
Kiitos..