Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kenlokki - 16.11.2023, 14:28:09
-
Volvossani toimii normaalisti lyhyet valot, mutta vivusta vetäessä lyhyet sammuu ja pitkät ei syty. Releet ja sulakkeet katottu läpi ja polttimot ehjät. Kokeiltu eri valokatkaisijaa ja releitä vaihdeltu tuloksetta.Maadoitus umpiolta mitattu ja se on kunnossa. Mittaristoon ei myöskään syty pitkien merkkivaloa. Alkaa jo ideat loppumaan itseltä.
-
Sanoisin että sähkö voisi jäädä vilkkuviikseen.
Valko-sininen johto viiksessä (-89 vuosimallin kaaviossa) on pitkille ja se menee sulakkeiden 17 ja 18 kautta pitkille sekä merkkivalolle. Jos nyt oikein tulkitsin kolmelle eri sivulle menevää kaaviota.
Jos sinivalkoiseen johtoon tulee virta niin sitten epäilisin sulakerasiaa. Niissäkin on ollut kärähdyksiä.
-
Mistään en mitään tiedä enkä kaavioita omaa siispä kysyn vaan.
Miten se pitkien merkkivalo on siinä piirissä?
Ei kai voi tehdä tuota jos on polttimo mennyt?
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41256.0
Koita toisella viiksellä. Mittariston valo on pitkien rinnalla.
-
mittaa tuleeko releelle heräte valoviikseltä jos ei jälestä releeltä taakseppäin..
Ja jos kerrot vielä autosi vuosimallin niin sekin saattaa löysätä jonkun paremmin tietävän kielenkantimia..
-
Sanoisin että sähkö voisi jäädä vilkkuviikseen.
Valko-sininen johto viiksessä (-89 vuosimallin kaaviossa) on pitkille ja se menee sulakkeiden 17 ja 18 kautta pitkille sekä merkkivalolle. Jos nyt oikein tulkitsin kolmelle eri sivulle menevää kaaviota.
Jos sinivalkoiseen johtoon tulee virta niin sitten epäilisin sulakerasiaa. Niissäkin on ollut kärähdyksiä.
Joo elikkäs,mitattu että viiksen takaa sinisestä johdosta tulee 12v kun vetää viiksestä, ongelma oikaistiin niin että laitettiin hyppyjohto viikseltä suoraan sulakerasiaan, sulakkeille 17 ja 18. Näin rupesi pitkät pelaa ja syttyi mittariston merkkivalo. Eli itse ongelma jäi selvittämättä mutta vika korjattu :idiot2: :idiot2: ;D
-
Jonkun 940 kaavion perusteella viikseltä lähtevä sinivalkoinen piuha menisi suoraan sulakkeille 17 ja 18
Toisessa kaaviossa viikseltä lähtee sininen piuha mikä menee releelle N. Ekan rivin oikeanpuoleisin. Releeltä lähtee sinivalkoinen sulakkeille 17 ja 18.
Täs toisessa vaihtoehdossa selittävä tekijä vois olla viallinen rele. Jos releessä vika niin laittaisin kuntoon ettei virta valoille kulkisi viiksen kautta.
Volvo 940 high beam USA https://imgur.com/gallery/GkEBXAs
Volvo 940 high b3am UK https://imgur.com/gallery/ixbtyke
-
Joo sininen piuha lähtee viikseltä ja sinivalkonen piuha tulee sulakkeelle. N releen paikka on taas tyhjänä tuossa. Antaa olla "väliaikaisena ratkaisuna" tämä hyppypiuha tuossa 300€ autossa mikä ei tule tieliikenteeseen.
-
Ongelma on sitten puuttuva rele.