Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kowalski - 05.01.2012, 17:13:39
-
Suuttimet kun vakiona suihkuttuvat suoraan imu kanavaan, mutta nyt kun tarttis rakentaa imusarjan ja kannen väliin 45asteen käännös ylöspäin, jolloin suuttimet ruiskuttuvat suoraan 45asteen kurvin seinään.
Mitä tästä seuraa?
-
Vinokoneessa sähköruiskusuutin ampuu kohti imuventtiiliä yhdellä suihkulla. Tiedä sitten hajoaako suihku ennen venttiiliä? Viimeistään törmätessä kuumaan venttiiliin suihku hajoaa.
K-jet suuttimen suihku on pisteen sijaan kartio. Suutin on kohdistettu venttiiliin kuten sähköruiskussakin. Mikäli suutin on oikein suunnattu ja suihku riittävän tehokas peittää suihku koko kanavan ja kaikki sisään virtaava ilma saa osansa polttoaine seoksesta. K-jet suutin on ns. jatkuva ruiskutteinen
Optimi tilanne lie on että jatkuva ruiskutteinen suutin syöttää polttoainetta runnerin alkupäähän
Hipoilua asian tiimoilta: http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw
kowalski: hommaa vaikka kolmipiste suuttimet jolloin suihkut hajoavat paremmin kuin yksipistesuuttimissa ja yksikään suihku ei osoita suoraan päin seinään
-
tässä on viedoo fiiatin koneesta joka ruutaa ennen kaasuläppiä.
http://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo
tässä ooppeli cih 16 venasesta.
http://www.youtube.com/watch?v=J5xBiGJFjiU
-
Mielenkiintoisia pätkiä. Joten uskallannen tehdä virityksen imusarjan ja kannen väliin.
-
(http://i1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Homburger%20Bergrennen/IMG_1155.jpg)
(http://i1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Homburger%20Bergrennen/IMG_1156.jpg)
http://s1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Homburger%20Bergrennen/ (http://s1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Homburger%20Bergrennen/)
Siinä kuvia Risse motorsportsin 16v kadett coupen konehuoneesta. Äänimaailma oli jotain sanoinkuvaamatonta!
Ehkä vähä aiheen sivusta meni, mutta menkööt.