Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jambe - 22.11.2023, 17:45:14
-
V70 2.0D 2010.
Ostin auton ja totesin myöhemmin, että liikaa öljyä. Öljynvaihdossa huomattiin, että oli liikaa 3L. Öljy Shell 0w-30 longlife. En huomannut mitään ongelmaa liian öljyn takia. Voiko olla mahdollista, että noin suuri määrä liikaa öljyä ei aiheuta ongelmia?
-
Sitten pitäisi tietää onko joku laittanut liikaa öljyä vai onko öljy lisääntynyt dieselin sekaan joutumisesta? Tämä johtuu yleensä jatkuvasta regeneroinnista mikä voi viitata tukossa olevaan hiukkassuodattimeen.
Onko autolla ajettu vain lyhyttä matkaa ja miten usein se regeneroi?
-
En tiedä millaisessa ajossa ollut. Itse ajanut lähinnä lyhyttä ajoa n. 2000km. Näyttö on pari kertaa ilmoittanut, että nokisuodatin tukossa. Mitä nyt pitää tehdä? Onko aiheutunut ongelmia? Mitä vaihtoehtoja pöntön putsaamiseksi? Öljy ei haissut dieselille. Öljysuodatin haisee pakokaasulle
-
Öljyt vaihtoon, hiukkassuodatin pakkopoltolla puhtaaksi eli pitäisi saada Vidan tai muuhun testeriin joka ymmärtää Volvon sielunelämää..