Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jesmies - 26.11.2023, 21:23:31
-
Moro,
Onkohan jollain tietoa mitkä xenonit mahtais v60 2011 olla paikallaan? Käyttöohjekirjan mukaan lähivalot olis H7, mutta aivan selvästi siellä xenonit on ja en ole vielä viitsinyt irrottaa umpiota ja tarkastaa. Motoneti haun mukaan voisi olla D3S, mutta haluaisin varmuuden.
Kiitos!
-
Itsellä oli sama ongelma V70 vm -11 kanssa. Xenonin tyyppi ei selvinnyt ohjekirjasta. Otin umpion irti ja selvis, että siellä oli D1S. Ei ole vaikea homma.
https://www.youtube.com/watch?v=555eDnofgLQ
-
D3S oli ainakin omassa -12 S60, eli pre-facelift kuten sullakin.
-
Noissa on ilmeisesti aika satunnaisesti eri polttimoita autoerästä riippuen, jonka takia ohjekirja usein sanoo että xenonit vaihdettava huollossa. Onneksi se nyt on helppo tarkistaa.
-
Noissa on ilmeisesti aika satunnaisesti eri polttimoita autoerästä riippuen, jonka takia ohjekirja usein sanoo että xenonit vaihdettava huollossa. Onneksi se nyt on helppo tarkistaa.
Käsittääkseni ohjeistus xenonien vaihdattamisern huollossa johtuu suuresta jännitteestä.
-
Käsittääkseni ohjeistus xenonien vaihdattamisern huollossa johtuu suuresta jännitteestä.
Näin se on
-
Joo mutta yleensä polttimot vaihdetaan sammuksissa joten huolta jännitteestä ei ole.
-
Joo mutta yleensä polttimot vaihdetaan sammuksissa joten huolta jännitteestä ei ole.
Joo hyvä ku kerroit
-
Joo mutta yleensä polttimot vaihdetaan sammuksissa joten huolta jännitteestä ei ole.
Näissähän on vieläpä polttimon vaihdossa umpio pöydällä sähköliitin irrallaan autosta joten tuskin on paljon huolen aiheita jännitteestä ;D
-
Itseasiassa vaikka sen ballastin jännitteen onnistuisikin saamaan sormilleen sen ei pitäisi olla vaarallinen. Epämiellyttävältä se tietysti tuntuu.