Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Ribbe - 27.11.2023, 11:55:11
-
Oma S90 T8 päätti eilen lähikaupasta lähtiessä että menee kilpikonna-moodiin. Polttomoottori ei käynnistynyt ja kulki vähällä virralla ainoastaan 10km/h. Kotimatkalla sitten tilailin VoC:n kautta hinurin ja sijaisauton. Tien varressa kokeilin pikaista boottia niin ei auttanut, mutta tien varressa auto odotti sammuksissa reilun puolituntia hinuria niin sitten ei ollutkaan enää mitään. Koska autossa on Selekt takuu niin lähti SAH:lle. Heillä on reilun viikon jono :o. Nyt voi vain arvailla siihen asti että onko missä vika. Ilman takuuta olisin ehkä käskenyt hinurin mennä pois, mutta onneks sattui lähellä kotia eikä keskellä ei mitään.
onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
-
Oman auton vikana oli ettei polttomoottorin käynnistys ollut onnistunut jostain syystä. Yksittäinen vikakoodi laturista/startista
-
Hyvin alkoi tämä hybridiautoilu. Tänään tuli ilmoitus alentunut suorituskyky ja kilpikonna. Uusi käynnistys ja ilmoitus katosi. Ihmetyttää myös että rangea on useimmiten aamulla 29km ja yksittäisenä sitten 38km. Kuitenkin kaikki olosuhteet melko lailla samat. Välillä ilmoitus että ei lataa yms. Ja omituista nykimistäkin on ilmaantunut toisinaan.
-
Ja oireita tuli lisää. Auto ilmoitti virransäästötilasta kun yritti etänä avata ovet vaikka auto on ollut vuorokauden latauspiuhassa kiinni ja akku näyttää 100% varausta. :idiot2:
-
Ja oireita tuli lisää. Auto ilmoitti virransäästötilasta kun yritti etänä avata ovet vaikka auto on ollut vuorokauden latauspiuhassa kiinni ja akku näyttää 100% varausta. :idiot2:
Onko autossa alkuperäinen "Volvo" tehdasakku? Vaihdatin itse uuteen Varta Silver Dynamic ja tuolla pitäisi melko monet sähkömurheet jäädä pois? Joku jännite siellä selvästi heittää...
-
Nostetaan vanhaa topicia. Tehnyt tämän yhteensä 4 kertaa joista viimeisen viikon aikana 2 kertaa. Onneks just ostin 2v lisää Volvon takuuta :D
-
Nyt auto ilmoitti että hybridijärjestelmä tarvii huoltoa :buck2:
-
Nyt auto ilmoitti että hybridijärjestelmä tarvii huoltoa :buck2:
Ohhoh, no onneksi teillä on se lisätakuu ostettuna.
-
Ohhoh, no onneksi teillä on se lisätakuu ostettuna.
Paitsi näköjään Volvon oma takuu ei kata korkeajänniteakkua. Tai tosi hämärästi siinä lukee. Mutta omassa autossa akkutakuuta jäljellä vielä kuukausi
-
Paitsi näköjään Volvon oma takuu ei kata korkeajänniteakkua. Tai tosi hämärästi siinä lukee. Mutta omassa autossa akkutakuuta jäljellä vielä kuukausi
Eikö muka selekt takuu kata sitä? Jossain ainakin takuissa oli, että ei välttämättä kokonaan maksa, mutta esim akun korjauksen 5000€ saakka, tämä taisi olla joku Rintajuopon lisätakuu, mitä en bemarille ottanut kun siinä oli akkutakuut voimassa. Myyjä hehkutti että maksaa akut yms, mutta kun aloin lukea ehtoja, niin max 5000€ summalla... Sanoin, että pidäppä turvasi.
-
Eikö muka selekt takuu kata sitä? Jossain ainakin takuissa oli, että ei välttämättä kokonaan maksa, mutta esim akun korjauksen 5000€ saakka, tämä taisi olla joku Rintajuopon lisätakuu, mitä en bemarille ottanut kun siinä oli akkutakuut voimassa. Myyjä hehkutti että maksaa akut yms, mutta kun aloin lukea ehtoja, niin max 5000€ summalla... Sanoin, että pidäppä turvasi.
Sopimus ehdoissa on näin
1. Vakuutussuoja
EWI kattaa korjaukset ja osien vaihdot, joita tarvitaan korjaamaan vakuutuksen kohteena olevan ajoneuvon Volvo Carsin valmistamien tai toimittamien osien materiaali- tai valmistusviat, joita ilmenee normaalikäytössä valitun ajan tai kilometrimäärän aikana (sen
mukaan, kumpi saavutetaan ensin), ja sen vakuutussuoja alkaa voimaantulopäivänä. Tätä EWI-sopimusta koskevat tässä määritetyt sopimusehdot, rajoitukset, laajennukset, poikkeukset ja määritelmät, eikä se kata ajoneuvosi korkeajänniteakkua tai muita erikseen määriteltyjä kohteita.
Lisäksi
14. Suojan rajoitukset
EWI-sopimuksen poikkeukset
o korkeajänniteakkujen takuun piiriin kuuluvien korkeajänniteakkujen korjaaminen
Tuosta voisi kyllä päätellä että akkutakuun jälkeen korvattaisi mutta Wetterillä sanoivat suoraan ettei Selekt takuu korvaa akun sisäisiä vikoja
-
Sopimus ehdoissa on näin
LisäksiTuosta voisi kyllä päätellä että akkutakuun jälkeen korvattaisi mutta Wetterillä sanoivat suoraan ettei Selekt takuu korvaa akun sisäisiä vikoja
Mä saisin kanssa käsityksen myös, että vain jos on akkutakuu, niin eivät korvaa. Muutenhan se pitäisi olla muotoiltu tyyliin "takuu ei koske ajoakun sisäisiä vikoja", eikä mitään mainintaa takuun alaisesta.
-
Paitsi näköjään Volvon oma takuu ei kata korkeajänniteakkua. Tai tosi hämärästi siinä lukee. Mutta omassa autossa akkutakuuta jäljellä vielä kuukausi
Ymmärsin Ribbe sinun allekirjoituksesta, että autosi on kuitenkin 2021 ja jos Suomesta ostettu auto, niin siinä pitäisi olla 5v/120tkm hybridiakuston täystakuu?
Elikä vielä 2026 puolelle käyttöönottopvm mukaiseen ajankohtaan saakka? Nyt äkkiä auto tarkistukseen ja vaadit sen takuukorjauksen! Meillä range alkoi hiipua
hieman 2023 mitä tuli meille, ihan muutaman kilsan vaan, mutta tämä "takaisinkustukampanja" :2funny: kyllä pistää miettimään, että mitä tarkoittaa softa, joka
"tutkii hybridiakun kuntoa" jne... Meillä nimittäin alkoi tuo ruljanssi 2kk sen "kustukampanjan" jälkeen ja sitä ennen ei ollut akuissa yhtään mitään! Voisiko tuo olla
jopa sellainen tuo "softaus", että alkaa herkemmin noita vikoja pomppimaan ja sitä kautta saavat sitten huoltoon ainakin "iloisia maksavia asiakkaita". Pe...e sentään...
Meillä ruoåttintuonti 2020nen ja siinä takuu 8v/160tkm, lukee selvästi auton ruotsinkielisessä takuuvihkossakin! Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä, että Volvo Selekt? takuu
jotenkin poissulkisi jo aiempia kokonaistakuita vai onko tosiaan näin? Silloinhan tuo Volvo Selekt on täysi vitsi!!!
EDIT : alkaa muuten kohta Kokkolassa sellainen Volvo-ralli, että oksat pois. Jos kerran täyssähköihinkin korjaavat monta! akkumoduulia johonkin 3-5000€ hintahaarukkaan,
niin se Volvon merkkihuollossa tehtävä 1 akkumoduulin korjaushinta 3400€ mitä minulle sanoneet on kyllä ihan naurettavaa... Ja noita kokonaisia akustojahan saa vähän
ajetuista purkuautoista jopa samaan hintaan eli kaikki moduulit 1 hinnalla. Vitsi kun olisi enemmän näitä ammattitasoisia hybridiautojen korjaamoja, niin tulisi akuston huolto
paljon halvemmaksi...!
-
Oma auto on otettu käyttöö 17.11.2020 eli vajaa ki on akkutakuuta jäljellä. Sen verta katsoin että jäähdytysneste on alamerkissä. Taitaa se olla tällä kertaa syynä