Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tassu70 - 29.11.2023, 10:26:05
-
Vaihdoin akun ,( volvo 940-91) kun pistin kengän kiinni joku rele napsahtaa, mittasin amppeerimittarilla, vie noin 1 amppeerin virtaa,, Olen yrittänyt jäljittää ääntä, se kuuluu konehuoneen puolelta, kun kuuntelen edestä se kuuluu puolan viereisestä nurkasta, mutta kun kuuntelen sieltä se kuuluu, niinkuin koneesta, :-[ En tiedä onko tällä osuutta käyntiinlähtö ongelmiin, pitää vähän lämmitellä ja lähteä uudelleen kaivelemaan,, onko siellö koneessa jotain sähköisiä suuttimia ?? yhden amppeerin virta on aika suuri kulutus
-
Itsellä 740 abs rele teki tuota. Kulutti akkua tasaisesti n.0.5-0.8A. Välillä vikaa ei ollut, mutta välillä jäi päälle. Tuo rele onsiellä abs boksin sisällä, jos siis 940 samanlainen kuin 740.
-
Mulla -87 seiskassa absirojut oli peräluukussa oikean puolen kansilevyn alla. Sieltä jouduin releen uusimaan. :P
-91 on kylmäkäynnistyssuutin erikseen, naksahtaako se?
-
nyt rele lakkasi napsumasta, mutta mittasin että silti virran kulutus 1 amppeerin luokkaa, otin hanskalokeron valon pois, virran kulutus tippui 0.7 amppeeriin,, otin sulake no, 5 pois, siinä hanskalokeron, radion , kellon, ja jotain oven varoitusvaloja, mutta ne ei pala, minusta 0.7A on vielää liikaa, se vielä vähän yli 8 Wattia, Mutta luulen ettei tällä ole käynnistymisen kanssa mitään tekemistä, tyhjentää vain akkua,, tuntuu niin ihmeelliseltä, ehkä jostain syystä ei saa bensaa,, vaikka tänään oli pari tuntia lämmityksessä piti useaan kertaan startata, konen vain yrittää käymään , pöpöttää vähän aikaa ja taas sammuu, lopulta lähti käymään, ( niinkiun ihan normaalisti ) kun ajaa koneen lämpöiseksi ja sammuttaa, parin kolmen tunnin päästä lähtee ihan normaalisti,, Vaihdoin moottorin lämpötunnistimen (tarvike ) Olen jo alkanut epäillä jos siinä jo alunperin jotain häikkää.. Mutta alkaa olla jo aika vilakkaa sepitellä taivasalla,, Mutta harjoitukset jatkuvat ;D
-
Itsellä 740 abs rele teki tuota. Kulutti akkua tasaisesti n.0.5-0.8A. Välillä vikaa ei ollut, mutta välillä jäi päälle. Tuo rele onsiellä abs boksin sisällä, jos siis 940 samanlainen kuin 740.
En tiedä,, tässä ei ole ABS jarruja
-
Kaikki yli 100mA on liikaa etenkin näin vanhalle autolle.
-
Ilmeisesti bensa koneella?
Jos siinä paisuntasäiliön ja ABS yksikön nurkilla napsahtaa.
Siinä on niin kutsuttu ”suutinrele.”
Yleensä kiinni paisuntasäiliössä tai välittömässä läheisyydessä.
Mikäli se renaa, ei avaa suuttimia tai aukoo niitä satunnaisesti. Se saattaa joskus jäädä vetämään, siitä mahdollinen virtavuoto.
Sekun tulee kokonaan tiensä päähän, lakkaa auto käynnistymästä kokonaan, kun ei saa polttoainetta ollenkaan.
Rakenteeltaan se on ihan tavallinen rele.
-
Ja tarvike lämpötila-antureista nopeesti sen verran, että niitä ei kannata vastusarvoa mittaamatta ostaa tai laittaa paikalleen.
Niissä valmiiksi vastusarvot ihan mettässä jo tiskilläkin.
Nimim. ~5 anturi menossa, enkä enään yhtään tarviketta osta.