Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Autohifi => Aiheen aloitti: The moose - 06.01.2011, 14:25:30
-
ootko tehny ite vai teettäny kaverilla joka leipoo niitä kun pullaa? 8)
ite oon kerran tehny ovikotelon mut siitä tuli niin kamala et lens suoraan roskiin :2funny:
laitelkaa omia juttujanne tai nettilöytöjä tähän
-
(http://www.powerset.fi/audio/kg/aa/aa-6.jpg)
yhden vanhan kaverin tekosia..
-
Sanoisinko jopa et Hieno! 8) Ite kans kerran yritin väsätä oveen mideille koteloita ja innostus loppu ennen kun sai mitään ihmissilmälle kelpaavaa aikaan...no upotin sit koroke renkaiden kans oveen ne ja kunnolla vaimennetussa ovessa toimi aika hyvin ja auto oli mr2.
-
nostan tän takasin ylös kun... olen laittamassa 6½midiä 740 etuoveen niin että otan sen romulokeron pois ja ovipahvin takapuolelta ruuveilla kiinnitän mdf levyn suoraan siihen pahviin. luulisi levyn koon ja pahvin kiinnityksen olevan tarpeeksi tukeva että kajari soi kunnolla.
olisko kellään heittää tänne kuvaa jos omassa pelissä on samoin jo tehty ?? kiitos.
-
Tällänen löytyy limun takaa. Muutama kerros lasikuituu ja hiekkahartsit sisällä. Folioin tuon nurkan ja laminoin suoraa siihen, sitten tein "suorat" seinät ja sitten vielä virittelin kankaan seinistä kaiuttimen kaulukseen. Hartsii ja kuituu. Viimeistely ei päätä huimaa, mutta eipä vie paljoa tilaa kontissa.
(http://www.pukema.com/limo/sateenkaaritakakontti.jpg)
-
On vain omalaatunen subikotelo ratkasu! :D
-
Itselle tulossa nyt tammikuussa V70 mk1:een subikotelo varapyörän tilalle. Pitäis alkaa vuodenvaihteen jälkeen heti rakenteleen...
-
Oma tekele;
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011680.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011681.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011682.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011684.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011685.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/25092011687.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/07102011705.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/11102011707.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/12102011708.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/12102011709.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/12102011710.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/12102011711.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/12102011712.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/13102011713.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/13102011714.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/13102011716.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/13102011717.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/13102011715.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/14102011722.jpg)
(http://i279.photobucket.com/albums/kk138/R-to/Vulva/14102011723.jpg)
Perfect match! O0
-
Oma tekele;
Perfect match! O0
Oletko laskeskellut paljon tuli tilavuutta tuolle kotelolle?
Himmottas itteekin ruveta kuiduttelemaan koteloa tuohon ysiin jossain vaiheessa, ei ois sitten tuo 60litran poksi koko ajan pyörimässä sitten tuolla tavaratilassa tiellä.
-
Oletko laskeskellut paljon tuli tilavuutta tuolle kotelolle?
Himmottas itteekin ruveta kuiduttelemaan koteloa tuohon ysiin jossain vaiheessa, ei ois sitten tuo 60litran poksi koko ajan pyörimässä sitten tuolla tavaratilassa tiellä.
Öbaut 145 litraa. Lasikuitualtaalle tuli tilavuutta noin 85litraa.
-
Tuollasia tuli aikanaan seitensatkuun näpräiltyä:
Focal 5,5" erillissarja. Jakosuotimet hanskalokerossa.
Reikäporalla aukko a-pilarin verhouksiin ja diskantit sinne.
Oviin mahtui elementit vakiopaikoilleen.
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/IMG_0492.jpg)
Konttiin 10" MTX suppali umpikoteloon ja vaffari pleksin taakse.
Soinnin kannalta ei hyvä ratkaisu, vaan kontissa kun pitää olla tilaakin..
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/IMG_9391.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/IMG_9392.jpg)
-
Muuten hieno mutta olisit vahvistin lootaa vähän pienenmäksi ja refleksi putkella kotelo. Olis soinu heti paremmin.
-
Tulipahan tuossa älyn väläys kun muistu 240 mieleen...
Elikkäs, jos poistasin vararenkaan omalta paikalta ja tekisin kotelon tuolleensa R-to:n tyylillä tuohon farkkuun. Ja vararenkaalle tekisin 240:n tapaan sivuun sellaisen vararengas kotelon, jossa vois olla tunkki ja pinnapulttien avvain.
Mietityttää että soppiiko vararengas tonne, kun poisaa V70:stä sen lattia luukun vasemmasta reunasta? Onko liian kapea? Soppiihan se tietysti ylös päin tulemaan...
Sitten kuinkas tuon subin ja refleksin sijoittelun tekisi, kun ei koiran takia kehtoi ihan suin päin heittää konttiin.
R-to: Kuinka paljon korotit konttia ja monta kerrosta valoit kuitua ja kuinka paksua mattoa. Millaisissa olosuhteissa kuiduttelit? Meinaan että onnistuuko pikku pakkasella?
-
R-to: Kuinka paljon korotit konttia ja monta kerrosta valoit kuitua ja kuinka paksua mattoa. Millaisissa olosuhteissa kuiduttelit? Meinaan että onnistuuko pikku pakkasella?
Normi bilteman matolla tein. Pari viikkoa meni kuidutellessa. Noin sentin paksuisesti tuli kuitua ladottua. Tuo vanerikotelo tuossa päällä on muistaakseni noin 13cm korkea ulkomitoiltaan.. Mulla oli kokoajan siinä hilkulla, että onko pakkasta, niin pistin aina yöksi lämmityspuhaltimen tohottaan koteloa päin.
-
Periaatteessa pikku pakkanen ei haittaa, kunhan hartsin seassa on tarpeeksi kovetinta ja jollain lämmittää alkuun että se prosessi lähtee käyntiin niin ei ongelmaa.
-
Tuossa veljen 460 tehty hattuhylly:
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/HPIM8432.JPG?img=img1280)
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/IMG_2888.JPG?img=img1280)
Toissakesäset ovipahvit samassa autossa:
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/HPIM8621.JPG?img=img1280)
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/HPIM8622.JPG?img=img1280)
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/2010-07-03%2019.53.43.jpg?img=img1280)
Viimetalvena vaihtui kone turbolliseen malliin ni joutu ovipahveja taas muokkaamaan ahto- ja volttimittarin takia. Kahvat joutu vaihtamaan takaovien kahvoiks ku ei enää vakiot mahtunu olemaan..nekin on kuidutettu kiinteästi pahviin:
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/IMG_0349.JPG?img=img1280)
(http://henttu87.kuvat.fi/kuvat/S/Muut%20Volvot/_MG_9565_3_4.jpg?img=img1280)
-
Tuossa veljen 460 tehty hattuhylly:
Olipas upeata kädenjälkeä!