Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: LarDee - 05.01.2012, 22:11:14
-
Pihal seisoo tollai 96 vuosmallin varmari tdi kasipätkä. konehuoneesta kuuluu kova metallin kilkatus ku käy tyhjäkäynnil, n 1800 rpm ni häviää, samoooin ku kytkin pohojas. Oisko vaihteiston akselissa joku laakeri palasina? Entisellä omistajalla piti kans pitkään tuota ääntä eikä häirinny häntä kuulemma mitenkää. Ent. omistaja oli vaihattanu korjaamol kaksoismassa vauhtipyörän tilalle kiinteen limpun ja laittanu jonku jäykemmän asetelman ku alkuperääne rupees luistaa yli kilon ahoilla.. ni nyt olis suunitelmis vaihtaa laatikko mut käykös tuo bensa 850 manuaali aski näihin? (kyseessä siis muistaakseni M56H..?) vai onkohan diisseleis joku oma manuaaliaskinsa?
-
Ihan mutuarvaus: kytkimen painelaakeri? :hello:
-
Aski on sama M56 mutta dieselin ja bensan kytkinkoppa on erilainen. Ja näissä tuo kytkinkoppa on kiinteä. En tiedä, onnistuisiko jotenkin modaamalla, joku fiksumpi saa kertoa tästä.
EDIT: niin ja perävälitykset luultavimmin on erilaiset.
-
Ettei olis alipainepumppu? 8)
-
Aski on sama M56 mutta dieselin ja bensan kytkinkoppa on erilainen. Ja näissä tuo kytkinkoppa on kiinteä. En tiedä, onnistuisiko jotenkin modaamalla, joku fiksumpi saa kertoa tästä.
EDIT: niin ja perävälitykset luultavimmin on erilaiset.
Pudotan askin pois joku päivä ja vaihan painelaakerin. kattoos samalla minkälaine asetelma sinne on tyrkätty.. eiköös perävälitys näkyny näissä siin kytkinkopassa valkiastarras? Son sit ruvettava metsästämää diiselin laatikkoa jostakii, jos se akseli lonksattaa.. näinköhä v70 ja 850 on samalla diiseli askilla?
Luin tosta diiseli viri osiosta et joillaki kiinteevauhtipyörä on hajottanu askin..? pitääköhä paikkaasa? toisilla taas kestäny..?
-
Ettei olis alipainepumppu? 8)
Ei pitäs kytkimen painaminen tuohon vaikuttaa, ennemmin jarrun pumppaus voi tuon pumpun kalinaa hiljentää.
-
Mulla on kuulunut TDI:stä tuollainen kilkatus jo sen 30000 km mitä tuo on mulla ollut, mikä lie?
-
Todennäköisesti sieltä löytyy 100 Audin vauhtipyörä. Ainakaan mulla ei luistannu eikä täristänny 1,5bar paineilla 8)
-
Todennäköisesti sinne on laitettu myös jäykkä kytkinlevy, minkä ansiosta koneen värinät resonoi laatikossa.
Itellä on tuo samanmallinen auto, kiinteällä d24 pottapyörällä ja 228mm jousitetulla kytkinlevyllä. Vakiona ei pidä ylimääräistä ääntä mutta boksin kanssa alakierroksilla väännättäessä laatikosta kuuluu pientä sirinää.
Voisi olla viisasta laittaa jousitettu levy kun käytät laatikon irti. Itse olen ajellut tuolla yhdistelmällä nyt noin 40tkm. Epäilisin silti että laatikko ei kestä aivan yhtä kauan kuin 2massapyörällä varustettuna.
-
Tuohon M56H bensa/diesel keskusteluun kyseistä lootaa käsissä pyöritelleenä voin sanoa että erona noissa on että startti on väärällä puollella. Ainakin muistelisin noin, kun viime vuonna tuota viimeksi pyöritellyt.
-
Todennäköisesti sinne on laitettu myös jäykkä kytkinlevy, minkä ansiosta koneen värinät resonoi laatikossa.
Itellä on tuo samanmallinen auto, kiinteällä d24 pottapyörällä ja 228mm jousitetulla kytkinlevyllä. Vakiona ei pidä ylimääräistä ääntä mutta boksin kanssa alakierroksilla väännättäessä laatikosta kuuluu pientä sirinää.
Voisi olla viisasta laittaa jousitettu levy kun käytät laatikon irti. Itse olen ajellut tuolla yhdistelmällä nyt noin 40tkm. Epäilisin silti että laatikko ei kestä aivan yhtä kauan kuin 2massapyörällä varustettuna.
mistähän mahollisesti hommasit jousitetun levyn? ajoin omalla paketilla vaikka kilkattikin, niin pitkää kuin anto periksi ja nyt pitää niin kovaa rallatusta että täytyy pudottaa aski pois.. itellä on nyt tiedossa kaverin 10tkm ajettu d24 vauhtis jossa sachsin 228mm racing jäykkä asetelma... enää puuttus jousitettu levy...