Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: T5C702006 - 08.12.2023, 20:01:30
-
Potilas 250t ajettu T4. Ohjaus on jäykistynyt merkillisesti. Ei palauta ja auto jää kaartamaan mihin asentoon ratin jättää.
- tehostus toimii osittain
- ei kuluta tehostin nestettä
- ei pidä ylimääräisiä ääniä pyöritettessä rattia laidasta laitaan (tehostin tai Oskarin yläpäät)
- ohjauskulmat säädetty
- kierroksilla ei väliä.
Onko arvon foorumilaisilla ohjausnivel aiheuttanut jäykistymisiä tämän ikäisistä malleissa ja pääseeköhän alakautta ruiskuttelemaan jotain liukastetta. Saisi tuonkin epäilyn tarkastettua.
-
Olikos tässä jo sähköisesti säätyvä tehostin? Meinaan jos tuo tehostus toimii osittain eli miten se oireilee? Nivelen voitelua ja öljyn vaihtoa tehostimeen.
-
Testaa että akku on varmasti hyvässä kunnossa, nollaa vikakoodit ja tee SAS-sopeutus nyt ensihätään.
-
Ohjausakselin ristikkonivel tai laakeri jumittaa, sopii noihin oireisiin. Volvossa ei ole ollut mutta useammassa muun merkin kulkineessa noita on ilmennyt.
-
Onhan tuo ristikkojumi ihan yleistä volvoissa, takapotkuista lähtien.
Meillekin ostettiin S60 mihin oli uusittu hammastanko ja tehostinpumppu ennen kuin oli tajuttu tarkistaa se nivel joka jumitti.
No kyllä meille uudet osas kelpas. :)