Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hoopee93 - 09.12.2023, 11:23:03
-
Heips. Ajoin auton ojaan ja nyt ei käy kaikilla ja savuuttaa. Testerillä katottuna herjaa nokka akselin asentotunnistin singnaali katkonainen. Onko anturi voinu tuosta särkyä. Muita vaurioita autoon ei tullu muutakun työnti lunta konehuoneeseen.
-
Kannattaa tarkastaa jakopään ajoitus, ettei vaan ole hypännyt jos vaikka päässyt hihnan väliin jotain.
-
Onko se minkälainen homma tarkistaa. Koppa tietysti auki
-
Onko se minkälainen homma tarkistaa. Koppa tietysti auki
Jos sitä lunta sinne konehuoneen puolelle on tullu niin ekaks paineilmaa suhauttelisin liittimiin ja jotain kontaktispraytä suhauttelisin myös ennenkuin rupeisin jakopäänkoppaa irottelee, kosteus tekee välillä hassuja…
-
Ilmanputsarikotelo täynnä lunta?
-
Konehuoneen sulatus lumesta ja sen jälkeen tutkimaan vahinkoja..
-
Joo täytyy saaha sulamaan. Huonosti ottaa kierroksia ja mustaa savua pukkaa. Ei ollu ilmanputsarin kotelossakaan lunta.
-
Ahtovuoto tullut kolaroidessa?
-
Voisko se aiheuttaa sen ettei ota kierroksia. Juuri ja juuri pysty ees ajamaan autolla
-
Ei ahtovuoto tollasta aiheuta. Se jakopää kannattaa katsoa. Muistaakseni joskus taannoin kaverilla kävi vastaava homma, että D5 nokka edellä hankeen ja ajoitus pielessä sen jälkeen.
-
Jos ahtoputken nappaat irti jostain liitoksesta niin kyllä on vaikeeta käyminen...
-
Jep, mulla ei 3 sentin ahtoletkun repeämällä meinanut päästä 80km/h kehällä ja savupilvi oli komea kun ahdot aaltoili hurjasti. Mut tosiaan kannattaa katsoa kaikki vaihtoehdot, sitä se diagnosointi on
-
Mites se tuo jaon tarkastaminen onnistuu. Näkkeekö kampiakselin hihnapyörältä merkin. Nokan merkin löysinki jo
-
Vaan liekköhän tuosta 4 pytyn suutin mykkä. Johtoa kun käyttää irti niin ei virka mittää. Mutta muitten suuttimien johtoja kun käyttää irti niin sammuu heti
-
No nyt ois ajotusmerkit kohillaa. Mutta edelleen käy vajaalla ja savuttaa. Eikä ota kierroksia. Voisko se nyt sitte se suutin olla sökönä.
-
Siis oliko se ajoitus pielessä? Jos oli niin voi olla osunut mäntä venttiiliin.
-
Kahen hampaan verran oli pielessä
-
4 pyttyyn kun laittaa painetta suuttimen reijästä niin ei ainakaan vuoja mihinkään.
-
Siellä voi olla esim. imuventtiilien nostamienpesät halki ja venttiilit ei välttämättä aukea ollenkaan.
-
Kyllä siellä joku venttiili ainakin aukiaa ku pyörittää lissää ja pukkaa painetta sylinteriin niin se johonkin päin sieltä ilima häviää:) suuttimelle tulevalle liittimellekkin virta tullee käynnissä ollessaan. Noin 12v. Onko se ajotus mahollista laittaa väärin vaikka merkit on kohillaan