Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Moottoripää - 16.12.2023, 11:10:33

Otsikko: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 16.12.2023, 11:10:33
5 vuotta hybridi-volvoilla nyt takana. Muuten tosi hyvät kokemukset, mutta hiukan kyrsii nämä isot yllättävät korjauskulut. V60 D6 ilmastoinnin kompura hajosi monta kertaa vuodessa, onnekseni takuu korvasi. Mutta hermot ei sitä kestäneet. Vaihdoin V90 T8 :iin. Taas erittäin hieno auto ajaa. Mutta takaoven lukot uusittava ja takavalon sisään pääsee vettä. Lisäksi pelottaa että Erad hajoaa jossain vaiheessa ja sen joutuu sitten itse maksamaan.
Niinpä ajattelin että jos vaihtaisi vielä dieseliin , kun niitä vielä saa suht uusia. Tarkemmin sanottuna V60 tai V90 Cross Country kiinnostaa. Niitä on näköjään ainoastaan D4 versioina , ei lainkaan D5 myynnissä alle 40 t€ hinnoilla, joka on ylärajani.
Joka automallissa on tietysti omat kiusansa. Näissä on se ureasysteemi ja pakokaasunkierrätyshässäkkä ainakin. Ja jotkut raportoi öljyn sekaan kertyvästä polttoaineesta.
Jos nyt vaihdan tuollaiseen dieseliin , niin kuinka todennäköistä on , että joudun painimaan uusien ongelmien parissa? Onko käyttökokemuksia kellään tuosta V60 /V90 CC dieselistä? Konehan on sama kuin perus D4. Puhutaan vuosimallista 2019-20. Niin ja asuntovaunuhommien takia juuri diesel on tähtäimessä.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Kassu69 - 16.12.2023, 15:41:12
Ei sitä millään voi tietää etukäteen, tai kai siihenkin joku bittinikkari laskisi todennäköisyyden, mitä vikoja tulee.

Reilu 3v ollut V60 D4 Awd, perushuoltoa, mittarissa 80tkm. Lukko- ongelmia oli eka talvena, mutta uudet lukot tuli takuuseen ja sen jälkeen toimineet. Takaluukun sähkökäytön moottorit meni uusiksi, muovisten tilalle tuli metalliset.
50tkm kohdalla kaikki voimansiirron öljyt vaihdettiin, sen lisäksi pelkkää perushuoltoa.
Vaunua meilläkin vedetty, viime kesänä oltiin Costa Bravalla asti. Perässä vajaa 2t leveä Kabe, hyvin liikkuu Volvolla.
Mä oon päättänyt jättää noi plugarit väliin, täyssähkö sitten kun sen aika tulee.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 16.12.2023, 15:55:34
Näin minäkin ajattelin , että sähkö sitten kun on latauspisteita joka paikassa ja mielellään vielä nopeammat lataukset. Tulipa nyt tehtyä kaupat ja sillä ehdolla , että automaattivaihteisto- ja haldex-öljyjen vaihto sisältyy hintaan.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: McCloud - 16.12.2023, 17:17:06
Mainitsit, että joko V60 tai V90 D5:na - käsittääkseni näissä uudemmissa ei V60:stä ole koskaan ollutkaan D5:na.

Itselläni 2020 käyttöönotettu V60 D4 ja ainoastaan yksi vika on ollut ja sekin aivan uutena eli polttoainetta vuosi yhden suuttimen ja suutinputken välisestä kierreliitoksesta ja ne molemmat uusittiin takuuna. Muutoin on menty pelkillä öljyjen ja suodattimien vaihdoilla.

Mitään lukkojen jäätymis tms. ongelmia ei ole koskaan ollut.

Hienosti on pelannut ja minäkin ajattelin jättää suosiolla hybridit väliin, ei nimittäin lompakko kestä tuollaisia useiden tuhansien eurojen hybridi (ERAD yms.) remontteja.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 17.12.2023, 22:13:06
Juu , tämmöinen fiilis minullakin oli , eli volvon dieseleitä on liikenteessä valtavasti, eikä niistä mitään erityistä valitusta ole kuulunut. Tuokin josta kaupat tein , sen ääni on hiljaisempi kuin T8-bensakoneen! Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Rytkonen - 19.12.2023, 21:30:44
Juu , tämmöinen fiilis minullakin oli , eli volvon dieseleitä on liikenteessä valtavasti, eikä niistä mitään erityistä valitusta ole kuulunut. Tuokin josta kaupat tein , sen ääni on hiljaisempi kuin T8-bensakoneen! Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?
Minkäslainen Volvo tuli tilalle? Nimim. Itsekin nettiautosta katsellut täyssähköjä ja toisesta päästä sitten neliveto-dieseliä.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: laatikkovika - 19.12.2023, 23:14:59
Ja kiitoksia ylläpidolle tuosta De Luxe - tittelistä! Mitähän tarvitaan , että pääsisi Grand Luxe-kerhoon?
Vähä lisää viestejä. En tiiä noita rajoja, joku mode vois ne tänne laittaa jos jotakin sattuu kiinnostaan  ELK
Oisko grand luxe jotain 300 viestin luokkaa?
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: von Berg - 22.12.2023, 08:39:08
Eipä dieseleistä juuri ole moitteita kuulunut, konerikkoja ei kait sen sukkelammin kuin muillakaan valmistajilla. Päädyin itsekin vielä D4:een vaikka ajoa tulee 30 tkm vuodessa, toisaalta ajoprofiili ei hybridille paras mahdollinen olisikaan. Maantiepainotteisessa reippaassa ajossa V90 mennyt 5,3-5,6 l keskikulutuksella, mitä en isolle laivalle pidä pahana. Vitoskoneen ääniä tietysti kaipailee, suorituskykyä saa viimeistään softalla ihan riittävästi.

Venttiilikopan tiiviste tuntuu monessa vanhemmiten hiukan hikoilevan, EGR taidettiin näihin ysikymppeihin päivittää jo parempaan malliin. Pikkujuttuja hybridien ERAD- ym. murheisiin nähden mitä on tässä kuulostellut T8-omistajilta. Iso osa varmasti pelaa ihan hyvin, en sitä sano, muttei houkuttanut minuakaan touhutonnin sijaan varata kymppitonnin vipua tuplatekniikan mahdolliseen remontointiin kun on takuuajan ylittäneistä laitteista kyse. Vaihtelee sitten vaikka niitä takaoven lukkoja sillä rahalla näihin premium-autoihin, jollei (minunkaan) CRC-suihkuttelut ratkaise ongelmaa lopullisesti...  :D
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 23.12.2023, 03:52:53
Minkäslainen Volvo tuli tilalle? Nimim. Itsekin nettiautosta katsellut täyssähköjä ja toisesta päästä sitten neliveto-dieseliä.
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Rytkonen - 23.12.2023, 13:15:17
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".
Onnea! V90CC on kyllä todella hieno auto.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 23.12.2023, 20:23:13
Onnea! V90CC on kyllä todella hieno auto.
Kiitos! Nyt tuli parisataa km ajettua maantiellä , ja odotetusti kulutus on hiukan T8 Twin Engine - bensakonetta pienempi. 6L/100 km näyttää keskinäyttö, mutta se sisältää myös kaupunkipyöritystä. T8 vei ehkä 7 l/100 km matka-ajossa. Mielenkiinnolla odotan mikä on kulutus asuntovaunua vetäessä sitten kesällä. T8 plugari vei 12,5 l/100 km. Tämä CC on parisataa kiloa kevyempi kuin T8, mutta tässä on kunnon kierrejouset ja ehkä vähän paremmat joustot + paksummat renkaat. Ei T8 mitään valittamista ollut vetohommissa ja voimaa riitti. Mutta tämä ehkä vielä parempi , sen näkee sitten.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: volvoandy - 26.12.2023, 21:15:37
2019 V90 Cross Country tuli tilalle. Vasta parikymmentä km takana , niin en voi vielä sen kummempa sanoa , kuin että hyvää on kyyti. Ja kun auto tuotiin pihaan , huomasin umpihangessa peruuttaessa, että "raapi myös takakulmasta".
Onnea hienosta autosta! Meillä oli 2017 vuosimallin D4-moottorilla vähän piristetty V90CC n. 3,5v ja oli kyllä paras diesel mitä olisi voinut toivoa. Nyt mennään T8 plugarilla ennen sähköautoilua...
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Moottoripää - 27.12.2023, 21:31:26
Moro taas. Kaikki mennyt toistaiseksi hyvin, paitsi mitä nyt Webasto ei toimi. Vähän ikävää näin talvella , kun on noita töihin lähtöjä aika paljon. Mutta myyjäliike kyllä lupasi hoitaa. En ostaessa pystynyt webaa kokeilemaan , kun oli diesel-tankki matalan pinnankorkeuden hälytyksellä. Tässä on uutena laitettu  Polestar- ohjelmointi, eli kuullostaa hyvältä , lieneekö todellisuudessa mitään hyödyllistä.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: volvoandy - 28.12.2023, 15:57:36
Moro taas. Kaikki mennyt toistaiseksi hyvin, paitsi mitä nyt Webasto ei toimi. Vähän ikävää näin talvella , kun on noita töihin lähtöjä aika paljon. Mutta myyjäliike kyllä lupasi hoitaa. En ostaessa pystynyt webaa kokeilemaan , kun oli diesel-tankki matalan pinnankorkeuden hälytyksellä. Tässä on uutena laitettu  Polestar- ohjelmointi, eli kuullostaa hyvältä , lieneekö todellisuudessa mitään hyödyllistä.
No onpa perin outoa, että noinkin uudessa vm 2019 autossa jo webasto rikki...! Meillä oli tosiaan 2017 V90CC D4 ilman ureatankkiakin ja webasto toimi kuin unelma koko ajan. Ainoa mikä tuohon webaston toimintaan liittyi oli että piti laittaa melko heti uusi akku, kun alkoi herjailla sen takia ettei webastoa voitu käynnistää tms. Akun vaihdon jälkeen kaikki herjat hävisivät kokonaan. Omasta mielestä tuo Volvon oma Polestar-ohjelmointi on ollut aika turhake hintaansa nähden, nostiko V90ssä tehoja "peräti" +10hv ja väännöt +40nm (ainakin D4 moottorissa muutos vain 190hv->200hv ja 400nm->440nm). Meillä oli 230/470 heti aika lailla alusta joten käytännössä oli kuin D5 ja hyvin kulki... Se liike missä itse tuon aikanaan laitatin sanoi, että melko monet noita Polestar-ohjelmointeja kävivät vielä lisääkin piristämässä :2funny:
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Niclashki - 28.12.2023, 19:41:28
Mä tein päinvastoin. Oli aikaisempi V90 D5 AWD inscription, vm2018. Meni kaukosäätimen ohjausboksia (onneksi takuuseen), takaovien lukkojen kanssa sai taistella, useampi meni takuuseen. öljyäkin maistui se 1l/1000km jo 90tkm kohdalla. Powerpulsen letkua, Myös omassa ajossani sekä matkassa kuten motareilla ei se paljon alle 7L mennyt. Aikaisempi XC60 D5 AWD 2014 meni pienemmällä kulutuksella. Nykyisestä V90 inscription T8 2020 mallisesta on kerran vaihdettu takamoottorin invertteri, siinä on ainoa normi huoltojen lisäksi olevat korjaukset nyt olleet, sekin takuuseen kyllä kun oli select vielä voimassa. Kulutus matkassa noin 6L luokkaa ja nykyisessä sekapyörityksessä mennään nelosen lukemissa kun pääsee aina yöt lataa. Ja tottakai vielä sekin että ei ole diesel veroa ja alkaa diesel olemaan kalliimpaa kuin bensa sekä kulutusero. Tuolla muutaman vuoden diesel verolla jo remonttejakin maksaa. Itse ainakin näissä uudemmissa arvostan että on takuu ja joka Volvon valtuutetuissa on toiminut hyvin. (Select takuu). Sen takia tulee ennemmin vaikka se tonni tai kaksi pistettyä autoon enemmän että sen vaihtaa aina Volvolta ja saa lisätakuun mukaan. Tosin viimeiset kolme autoa mitä olen vaihtanut, niin parhaan hyvityksen/pienimmällä välirahalla olen päässyt Volvon valtuutettujen liikkeiden kanssa, mikä on ollut yllättävää. Eroa voi olla paljonkin, milloin on Bilialta saanut paremman hyvityksen entisestä, milloin Autosalvalta. Eroa on osannut näiden välillä olla paljonkin.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Kassu69 - 28.12.2023, 19:42:48
No onpa perin outoa, että noinkin uudessa vm 2019 autossa jo webasto rikki...!

Pätkä-ajoa ja webasto automaatilla.. ikää kuitenkin liki 5v, kyllä niissä jo silloin alkaa vikamahdollisuuksia olemaan.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Niclashki - 28.12.2023, 19:54:31
Pätkä-ajoa ja webasto automaatilla.. ikää kuitenkin liki 5v, kyllä niissä jo silloin alkaa vikamahdollisuuksia olemaan.

Alkaa tuossa iässä jo menee. Muutamaan olen saanut palopesän uusia jo 120-130tkm kohdalla.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: 8-pätkä - 28.12.2023, 19:58:37
Alkaa tuossa iässä jo menee. Muutamaan olen saanut palopesän uusia jo 120-130tkm kohdalla.

Omassa vm20 180tkm ajettuna oli jo poltin uusimisen tarpeessa, vielä käynnistyi mutta hirveän käryn ja usvan kanssa ja karstaa oli aika riittävän paljon kun lämmittimen avasin. Polttimen uusimisella alkoi toimimaan kuin kello. En keksi muuta syytä kuin juurikin lyhyet käytöt. Sen näissä on hauska ominaisuus että vaikka lisälämmittimen automaattikäyttö olisi valikosta pois päältä, niin etäkäynnistäessä auton lämmitinkin lähtee silti päälle ja sammuu sitten kun autolla lähtee liikkeelle. Tulee aika herkästi noita muutaman minuutin käyttöjä tuollaisessa.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: von Berg - 29.12.2023, 08:37:02
Omassa ostohetkellä 5-vuotiaassa ja 209 tkm ajetussa oli myös Webasto sökö. Uusi poltinyksikkö piti vaihtaa. Tuo automaattikäyttö tosiaan tappaa Webaston jos se jatkuvasti pätkii lyhyitä polttojaksoja, ensimmäisenä asiana kytkin sen pois käytöstä ja käytän vain esilämmittimenä. Mukavuusvaruste jonka suhteen valmistajaa ei kiinnosta miten pitkä sen elinikä on takuuajan jälkeen. :D Marmorilla oli 700 e hujakoilla muistaakseni vaihdettuna koko poltinyksikkö, saa varmasti halvemmalla vaihdatettua saman osan muualla.

Itse ainakin näissä uudemmissa arvostan että on takuu ja joka Volvon valtuutetuissa on toiminut hyvin. (Select takuu). Sen takia tulee ennemmin vaikka se tonni tai kaksi pistettyä autoon enemmän että sen vaihtaa aina Volvolta ja saa lisätakuun mukaan. Tosin viimeiset kolme autoa mitä olen vaihtanut, niin parhaan hyvityksen/pienimmällä välirahalla olen päässyt Volvon valtuutettujen liikkeiden kanssa, mikä on ollut yllättävää. Eroa voi olla paljonkin, milloin on Bilialta saanut paremman hyvityksen entisestä, milloin Autosalvalta. Eroa on osannut näiden välillä olla paljonkin.

Tämä on varmasti varsin hyvä ratkaisu oppirahojen suhteen (tai pikemmin niiden välttämiseksi). Itse en osta enää yhtäkään kymppitonnien autoa miltään jobbarilta ilman oikeaa takuuta, tarkastusvastuu on ostajalla ja ongelmien ilmetessä auto on myyjäliikkeen mielestä usein hintalapusta huolimatta "vanha ja loppuun ajettu". Joku laki myyjäliikkeen tarkastusvelvollisuuteenkin saisi olla.
Ei onneksi suuria ongelmia tämän auton kanssa ole ollut, öljyäkään ei syö juurikaan (vielä), mutta kaiken pikkuikävän nuo selekt-takuutkin kattaisivat mitä ei huvita vasta ostettuun autoon alkaa heti laittamaan omasta pussista. Etenkin varusteet minkä perusteella auton valinta tehdään.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: hyrysysy - 03.01.2024, 23:30:47
2019 V60 d3 karvalakkiversio, jossa ei ole kierroslukumittariakaan.
Kaino kysymys_ mistä ja milviisii tuon webaston automaattikäytön pystyy
kytkemään pois?
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: tuomaril - 04.01.2024, 00:25:55
Asetukset-Ilmastointi-Lisälämmitin
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: janne81 - 04.01.2024, 05:55:25
Ja pitää muistaa tallentaa asetukset profiiliin että jää voimaan seuraavassa käynnistyksessäkin.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: honkajuha - 28.01.2024, 11:25:11
En löytänyt täältä haulla, enkä oikein muualtakaan ole todellisia lukemia löytänyt. Voi olla osaamattomuutta Googlen kanssa myös.

Mutta, minkä verran nämä V60-mallit D3- ja D4-moottoreilla kuluttavat? AWD:llä ja ilman. Millaisia kokemuksia?
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: MakeV70D - 28.01.2024, 13:21:52
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: jv70 - 29.01.2024, 08:35:45
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.

Hyvin pärjää T8 normi liikenteen seassa ;)
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Pikkuhukka - 29.01.2024, 12:11:40
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.
Ei mitään ongelmia toistaiseksi. Ei jäällä, ei sulalla. Jos tykkää leikkiä niin kannattaa muuttaa sitä luistonestoa sporttisemmaksi.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: TOK - 29.01.2024, 12:41:49
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.

XC90 T8:lla oli kaupungin nopein aina liikennevaloista talviaikaan, vaikka lähti pelkän sähkön turvin takavetona. Polttisvehkeet suti vielä lähtökuopissa kun T8 oli jo risteyksen toisella puolella.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Niclashki - 29.01.2024, 14:27:31
Hyvin pärjää T8 normi liikenteen seassa ;)

Ei ole ollut mitään ongelmaa V90 T8:lla myöskään. Risteyksestä kun antaa luvan liukkaillakin, niin harvassa on ne ketkä pysyy edes rinnalla... Eriasia on sitten kesäkellissä missä perheen kakkos autona toimiva Mini näyttää tällekin kaapin paikan :D
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: MakeV70D - 29.01.2024, 17:24:48
Mulla sitten on varmaan vikaa tässä jos kaikilla muilla lähtee talvellakin noin hyvin. Minulla etupää sutii ja takapää ei jaksa työntää kuin sillä vaatimattomalla 87 hevosella.  ::)
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: TOK - 29.01.2024, 17:31:28
Mulla sitten on varmaan vikaa tässä jos kaikilla muilla lähtee talvellakin noin hyvin. Minulla etupää sutii ja takapää ei jaksa työntää kuin sillä vaatimattomalla 87 hevosella.  ::)

Käytä Purea ja anna etupään nauttia maisemista. Ei siinä voita muuta kuin nastojen kulumista jos etusilla yrittää sutia liikkeelle.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: McCloud - 29.01.2024, 21:21:03
En löytänyt täältä haulla, enkä oikein muualtakaan ole todellisia lukemia löytänyt. Voi olla osaamattomuutta Googlen kanssa myös.

Mutta, minkä verran nämä V60-mallit D3- ja D4-moottoreilla kuluttavat? AWD:llä ja ilman. Millaisia kokemuksia?

Matka-ajossa 80-100 talvinopeuksilla on mennyt pienimillään 4,2 litralla / 100km - yleensä kuitenkin siinä hiukan alle viisi litraa sataselle talvikaudella. Kesällä kun nopeudet on kovempia ja motaria 120 rajoituksilla pääasiassa ajelee, niin menee jopa 5,5 litraakin / 100 km.

Niin ja auto on V60 D4 R-Design automaatti etuvetoisena vm. 2020.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: MakeV70D - 29.01.2024, 21:32:08
Käytä Purea ja anna etupään nauttia maisemista. Ei siinä voita muuta kuin nastojen kulumista jos etusilla yrittää sutia liikkeelle.
Tätä on kokeiltu. Lähtee niin kuin mummo lumessa, hitaasti mutta varmasti. Eka kertaa jäin autolla kiinni tasaiselle kun takarenkaan taakse oli pudonnut jääkokkare lokasuojan sisältä eikä tämä takasähkövetoinen päässyt siitä yli. Ei tapahtunut tämmöstä Audilla tai Bemarilla. Ehkä tämä on vaan tottumus kysymys...
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: volvotdi - 29.01.2024, 23:43:19
Pure moodilla alustasta tulee liian jäykkä omaan makuun
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: honkajuha - 30.01.2024, 18:33:58
Matka-ajossa 80-100 talvinopeuksilla on mennyt pienimillään 4,2 litralla / 100km - yleensä kuitenkin siinä hiukan alle viisi litraa sataselle talvikaudella. Kesällä kun nopeudet on kovempia ja motaria 120 rajoituksilla pääasiassa ajelee, niin menee jopa 5,5 litraakin / 100 km.

Niin ja auto on V60 D4 R-Design automaatti etuvetoisena vm. 2020.
Olisikohan kulutus D3-koneella samaa luokkaa vai vähemmän? Moottoreissahan ei muuta eroa taida olla, kuin D4-koneen tupla-ahdin.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: tuomaril - 30.01.2024, 19:23:05
Aika identtiset kulutuslukemat 2020 V90 D3:lla täällä, etuvetona tosiaan.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Rytkonen - 04.02.2024, 20:53:16
Minäkin olen nyt vähän arponut josko vaihtaisi halvemman dieselin tai sitten täyssähkön. Järki yrittää sanoa, että ei näin isoja rahoja kannata pitää autossa kiinni. Toisekseen tuo oman yksilön oikuttelu webaston, eradin ja viimeisimpänä ilmajousituksen kanssa tympii. Toki webaston oikutteluthan ne jää dieselin kanssa vielä käteen. Voisin hyvin ottaa vanhemmankin kopan XC60:n tai V60CC:n, jos sattuisi joku hyvä yksilö kohdalle. Uudemmissa tuo adblue on tainnut näissä sentään pelata, toisin kuin mersuissa?
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: Kuhaz - 05.02.2024, 03:56:55
Oma v90cc D4 my18 (ei adblue) keskikulutus noin 50tkm ajoilla 7.8 litraa tällä hetkellä. Paljon tulee lyhyttä ajoa. Matkassa menee noin 6 litralla reippaalla ajolla. Kova on t8 xc90 kuume. En tiedä liekkö järkeä alkaa vaihtamaan, on todella huoleton peli ollut tähän asti tämä v90cc, 192tkm mittarissa.
Otsikko: Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
Kirjoitti: tuomaril - 05.02.2024, 04:25:51
Uudemmissa tuo adblue on tainnut näissä sentään pelata, toisin kuin mersuissa?
Täällä tuo aiemmin mainittu V90 on pelannut AdBluen osalta ilman mitään ongelmia, oli ulkona sitten 37 astetta plussaa tai miinusta. Karvan alle 100tkm mittarissa.