Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: niilo94 - 25.12.2023, 12:06:35
-
Moro,
Mulla on 1998 V70 kehittänyt erikoisen starttivian, joka esiintyy toisinaan jatkuvasti ja välillä taas voi mennä muutamia päiviä ettei mitään probleemaa.
Startatessa yleensä kone pyörii hienosti, sitten yhtäkkiä tuntuu että akusta loppuisi virta ja startti kytkeytyy kokonaan pois päältä tai pyörittää erittäin hitaasti, niinkuin tyhjällä akulla startatessa.. Toisinaan avainta kääntäessä solenoidi naksahtaa, mutta ei pyöritä ollenkaan, hetken odottelu ja toimii täysin normaalisti.
Osia vaihdettu: Startti, virtalukonpohja, starttirele. Johdot tarkasteltu ja akunmaajohto fiksattu kun oli vähä löysä toisesta päästä. Vika jatkuu edelleen, mitään koodeja ei tule tms.
Alkaa vähän olemaan ideat loppu itseltä mikä perkele tämmösen aiheuttaa...
-
Moottorin maajohto laatikon kyljessä ehjä?
-
kokeile se +johtokin kuumuuko se puristusliitos navan luona jos ei ole jo vaihdettu ;)
-
kokeile se +johtokin kuumuuko se puristusliitos navan luona jos ei ole jo vaihdettu ;)
Miinuskaapeli oli löysä laatikon päästä. Kiristetty ja tinattu kiinni liittimeen. Täytyy tuo +napa tsekata!
-
Toista akkua ei oo koitettu? ???
-
Toista akkua ei oo koitettu? ???
On testattu useemmalla. Kaikilla tekee samaa. Enpä huomannut mainita :idiot2:
-
Jännite mitattu startilta käynnistäessä? Jos piuhat vaan on huonot.
-
Jännite mitattu startilta käynnistäessä? Jos piuhat vaan on huonot.
Pari kertaa koitettu. Ei tietysti sillon ikinä tee sitä, kun yritetty. Tarkotus olisi vaihtaa akun johdot, kun kerkiää. Eipä tässä juuri taida muita vaihtoehtoja enään olla jäljellä.
-
kokeile se +johtokin kuumuuko se puristusliitos navan luona jos ei ole jo vaihdettu ;)
Plus napa uusittu sekä koneelta vedetty maihin yksi ekstra piuha. Ongelma on ja pysyy. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee siis solenoidin heräte...
-
Plus napa uusittu sekä koneelta vedetty maihin yksi ekstra piuha. Ongelma on ja pysyy. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee siis solenoidin heräte...
vetää vaikka väliaikaisen jännitemittarin herätteen kylkeen niin näkee ongelman sattuessa notkahtaako jännite :)
-
Moro.
Auto jatkoi kummallista starttausongelmaansa ja kun pakkaset koveni tuonne -25 pintaan, kylmästä käymään saaminen oli rukoilun varassa.
Tällä kohtaa oli vaihdettu: startti, akku kolmeen kertaan, Virtalukonpohja ja starttirele. Lisäksi maaliitoksia putsattiin ja lisämaa laitettiin. Ei vaikutusta alkuperäiseen ongelmaan.
Pakkasten aikana tuli vaihdettua akun kaapelit ja ainakin kerran pyörähti ihan hyvin -26 kelistä ilman lämmitystä tai apuvirtaa. Toivottavasti ongelmat selätetty, sillä nyt alkuperäinen ongelma kadonnut ja toistaiseksi lähtee käymään kovemmastakin pakkasesta ilman esilämmitystä (koputtaa puuta).
Kiitos vinkeistä kaikille ja toivotaan ettei ongelmat uusiudu ;)