Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JZC - 06.01.2012, 16:57:47
-
vuoden 1989 745 turbo farkku ei käynnisty - ei edes lupaa >:(
Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, jakajan kannen ja pyörijän. Ei mitään iloa. Nyt on lohkolämppari kytkettynä, mutta tuskn auttaa.
Vikaantui itsestään pihalla seistessä, siten että käynnistyi vaivaloisesti, mutta sain ajettua koneen lämpimäksi. Sitten pihalle seisomaan ja ei enään käynnistynyt seuraavana päivänä. Nyt seissyt 2 viikkoa :-[
Kiitokset
JZC
-
Helpottais asiaa jos kerrot mikä ruisku?
2.4 vai 2.2?
Pannaan nyt kuitenkin lonkalta että -suutinrele
-Bp-rele
-Bensapumppu
- lämpöanturi
Pitäis tutkia puuttuuko kipinä vai bensanpaine.
-
... no taitaa itseasiassa olla 2.31 litranen ja ameriikan mallia ;)
Mistäs päin foorumilta löytyisi tuohon malliin teko-ohjeet vikakoodinlukujasta vai löytyisköhän motonetista?
Kiitokset jo etukäteen ainaksin hevoselle,
JZC
-
heiluuko kiekkamittari startatessa? Jos lh2.4 lediloota löytyy kuskin puolelta iskaritornista.
-
olisiskos sytytyksen ohjausyksikkö..
-
ei heilu kiekkamittari - on kuollut ;D
> hyvä vaiko paha ja mitä kertoo tietäjille
Niin, mistäs niitä vikakoodinlukijoita saisi :o
JZC
-
ei se mitään laitteita tarvi kun sinä ite
-
sytkåvika. Tarkista myös sulakkeet ja maadotukset konehuoneesta. Voisi olla ykk-anturi, löytyy moottorin takaosasta vesiputken vierestä.
-
Tai jos on se lh 2.2 niin löytyy jakajasta hall anturi. Eikä käytännössä mitään vikakoodinlukumahdollisuutta.
No, on jotain mutta ei mitään kovin selventävää.
Jos se kiekkamittari ei nyi startissa ja on tuo 2.2 niin luultavimmin on jakajan hall-anturi entinen.
-
sen verran olen aloittelija että :-[
mikä on ykk anturi, paikka tulikin selväksi
mikä on tuo hall anturi ja missä se sijaitsee - kovin vähän on tavaraa jakajassa, tulee ainoastaan kolme johtoa jotka kiinni jakajassa jousivarmisteisellä liittimellä
Kiitokset jzc
-
Juu eli jakajassa hall anturi. Eli lh2.2. Itse suosittelen kanssa vaihtamaan tuon hallin. Ootko koittanu että kipinä tulee? Itsellä ny kans rojektina amerikan 740 turbo ja on käyntivika eikä millään tahdo löytyä vaikka ehjiä osiakin on laitettu. Itsellä ei lähteny käymään sammutuksen jälkeen, kun vartin päästä koitin käymään.
-
Jos päästään siihen tilanteeseen, että kipinä tulee, bensaa tulee ja ei vieläkään mitään, niin yksi tarkistettava kohde on ruiskun lämpötila-anturi. Itselläni se sijaitsee imusarjan alla kannessa nelosmukin tietämillä (en oo ihan varma, onko kellään muulla siellä :D), kannessa kuitenkin. Todnäk valkoinen jousivarmisteinen liitin, kaksi nastaa. Anturin molemmista nastoista pitäisi löytyä resistanssi maahan.
Tähän vikaan tyypillinen oire on piiiiiitkän pyörityksen jälkeen kevyt lupailu ja sitten joskus todella huono (laiha) käynti kylmänä.