Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Sakkemaidikke - 30.12.2023, 00:54:18
-
Vika selvitetty
Alkuperäisessä aw71L luisti nelonen. Loota vaihdettu AW71, menee suoraan kiinni ei tarvitse säätää. Vika jatkui siihen asti kun vaihtoi vielä solenoidin joka sijaitsee laatikon tyyppikilven vieressä. Nyt löytyy nelonen silmää. ;)
Viallisen solenoidin tunnistaa siitä, että laatikko ei ikinä laita nelosta, edes moottorijarrutuksessa. Vika tod näk laatikossa jos vaan luistaa.
940 aw71l loota ei pidä nelosta ollenkaan kierrokset suurinpiirtein 4000 kun ajaa 100km/h, mutta kun moottorijarruttaa laittaa laatikko neloselle? Rele kunnossa, ei ole liikaa öljyä. Solenoidiin voi sen loven tehdä mutta ymmärsin että se vaikuttaa vain jos ylivaihde ei kytkeydy ollenkaan, mutta kun vaihtaa nelosen moottorijarrulla. Kellään tietoa mitä voisi tehdä?
-
Onko kickdown-vaijeri säädetty oikein?
-
Onko kickdown-vaijeri säädetty oikein?
On, säätelin sitä useampaan otteeseen mutta ei vaikuta, kun moottorijarrulla ajaessa laittaa nelosen pitää laatikko sitä kauemmin päällä jos ajaa alamäkeen, mutta heti kun joutuu vähän lisäämään kaasua tiputtaa taas kolmoselle
-
Mulla teki AW71 tuollaista kun öljyn määrä oli vähäinen. Vuodon takia vähenevän lootaöljyn huomasi ensiksi siitä, että loota ei halua käyttää nelosta.
-
Mulla teki AW71 tuollaista kun öljyn määrä oli vähäinen. Vuodon takia vähenevän lootaöljyn huomasi ensiksi siitä, että loota ei halua käyttää nelosta.
Öljyä lootassa on oikea määrä.
-
Öljyä lootassa on oikea määrä.
Hyvä.
Jos ei johdu kickdownista eikä öljystä, niin sitten tulisi mieleen että moskaa öljykanavissa laatikon sisällä taikka kulunut. Pelkällä öljyn huuhteluvaihdolla ei välttämättä tule kaikki ulos.
-
Hyvä.
Jos ei johdu kickdownista eikä öljystä, niin sitten tulisi mieleen että moskaa öljykanavissa laatikon sisällä taikka kulunut. Pelkällä öljyn huuhteluvaihdolla ei välttämättä tule kaikki ulos.
Millä sen paskan saisi pois sieltä sitten?
-
Millä sen paskan saisi pois sieltä sitten?
Auki ja liuotinta.
Työlästä, mutta sitten kun ei ole enää ulkopuolisia vaihtoehtoja niin avaamaan sen joka tapauksessa joutuis. Voi kokeilla katsoa sisälle ja kokeilla puhdistusta ennenkuin vaihtaa koko lootan (tai yksittäisen kuluneen osan, vaihtolaatikko voi olla halvempi).
-
Kokeile haeskella, jos ihan nollakaasulla siellä on nelonen ja heti vetoa vähänkin tarjotessa kolmonen, niin voit kyllä melki suorilta ettiä seuraavaa askia eli sieltä luistaa nelonen.