Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Territorial_ - 02.01.2024, 21:21:54
-
Morjesta,
V60 D4 2020 tuli perheeseen tuossa joulun pyhinä. Nyt yhteisiä kilsoja takana vajaa 500.
Ensimmäiset vikakoodit pihalle tapaninpäivänä.
Auto oli lämmityksessä, käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä -> ABS/ESC-vika, rengaspainejärjestelmä vaatii huollon, seisontajarru tilapäisesti ei käytössä.
Tämä nollautui kun ajoin hetken ja käynnistin auton uudelleen.
Tämä vika tulee ja menee. Tänään ajoin auton lämpimään halliin päiväksi, ovet auki auto käyntiin. Sama vika -> Ajoa kuten tavallista -> Vaihteisto vaatii huollon. Vaihteisto vaihtaa normaalisti, ehkä pientä arpomista mutta pakkasiin nähden normaalia jäykkyyttä.
Osaako kukaan veikata mistä lähtisi hakemaan vikaa? Apuakku? Vaihdelaatikko?
-
Morjesta,
V60 D4 2020 tuli perheeseen tuossa joulun pyhinä. Nyt yhteisiä kilsoja takana vajaa 500.
Ensimmäiset vikakoodit pihalle tapaninpäivänä.
Auto oli lämmityksessä, käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä -> ABS/ESC-vika, rengaspainejärjestelmä vaatii huollon, seisontajarru tilapäisesti ei käytössä.
Tämä nollautui kun ajoin hetken ja käynnistin auton uudelleen.
Tämä vika tulee ja menee. Tänään ajoin auton lämpimään halliin päiväksi, ovet auki auto käyntiin. Sama vika -> Ajoa kuten tavallista -> Vaihteisto vaatii huollon. Vaihteisto vaihtaa normaalisti, ehkä pientä arpomista mutta pakkasiin nähden normaalia jäykkyyttä.
Osaako kukaan veikata mistä lähtisi hakemaan vikaa? Apuakku? Vaihdelaatikko?
Äkkiseltään veikkaisin sitä tavallista 12V käyttöakkua ja nyt kun tullut pakkasia, niin alkaa herjailemaan. Ei voi olla noin tuoreessa autossa noita kaikkia ongelmia ja aika vaihtelevasti kun on sitä ja tätä ruvennut herjaamaan, niin akun vaihto voisi olla ihan perusteltua. Sillä saattaa häipyä suurin osa noista tai jopa kaikki. Itelle tuttua hommaa edellisessä autossa V90CC alkoi oireilemaan webasto ja akun vaihdolla kyllä talttui. Sitten aikanaan Opel Zafiralla ajelin töihin, niin alkoi kaiken maailman ajojärjestelmät 1 kerrallaan pudota pelistä ja just ja just pääsin parkkiin, kun ohjaustehostinkin putosi pelistä...
-
Morjesta,
V60 D4 2020 tuli perheeseen tuossa joulun pyhinä. Nyt yhteisiä kilsoja takana vajaa 500.
Ensimmäiset vikakoodit pihalle tapaninpäivänä.
Auto oli lämmityksessä, käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähdettäessä -> ABS/ESC-vika, rengaspainejärjestelmä vaatii huollon, seisontajarru tilapäisesti ei käytössä.
Tämä nollautui kun ajoin hetken ja käynnistin auton uudelleen.
Tämä vika tulee ja menee. Tänään ajoin auton lämpimään halliin päiväksi, ovet auki auto käyntiin. Sama vika -> Ajoa kuten tavallista -> Vaihteisto vaatii huollon. Vaihteisto vaihtaa normaalisti, ehkä pientä arpomista mutta pakkasiin nähden normaalia jäykkyyttä.
Osaako kukaan veikata mistä lähtisi hakemaan vikaa? Apuakku? Vaihdelaatikko?
Ylläpitolataus poistaa suurimman osan ongelmista. Suosittelen laadukkaan laturin asennusta.
-
Ylläpitolataus poistaa suurimman osan ongelmista. Suosittelen laadukkaan laturin asennusta.
Auto ollut nyt parina iltana ylläpitolaturissa. Vika lyö silti päälle aina kun vaihtaa P:ltä D:lle.
-
Todennäköisesti tässä oli vika ABS anturissa.
Yksi etukulman abs anturi ilmoittaa nopeudeksi 325km/h vaikka auto juuri ja juuri liikkuu.
Edit. Auto kävi tänään sinisellä. Vika on johtosarjassa, ilmeisesti hyvinkin tyypillinen ongelma näissä SPA vekottimissa.
Vaihtoon menee siis 31687655
https://usparts.volvocars.com/p/Volvo__XC60/ABS-Wheel-Speed-Sensor-Wiring-Harness-Right--Front/71864382/31687655.html