Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jarzu - 03.01.2024, 19:20:14
-
Olen harkitsemassa ekan Volvon ostoa, V60 hybrid vm. 2019->.
- Mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Heikkoudet?
- Mitkä suurimmat erot eri varustetasoissa? Mitä pakettia suosittelet?
- Miten pitkälle keskimäärin pääsee sähköllä?
-
Ota kaikki mahdolliset lisätakuut mitä on saatavilla, voit säästyä kallilta laskuilta.
-
Mihin lisäkustannuksiin viittaat?
-
Yleistä keskukstelua D6-hybridistä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.0
-
Paras takuu mitä volvoon voi saada on
https://selekt.volvocars.fi/s/home
-
Olen harkitsemassa ekan Volvon ostoa, V60 hybrid vm. 2019->.
- Mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Heikkoudet?
Volvolta ostaessa voi saada tuon Select takuun. Se on ainakin positiivinen juttu. Tuontiautoissa voi olla vain yhdet renkaat / vanteet.
Olen harkitsemassa ekan Volvon ostoa, V60 hybrid vm. 2019->.
- Mitkä suurimmat erot eri varustetasoissa? Mitä pakettia suosittelet?
R-design on paras taso ja sen etupenkit ovat ehdottomasti parhaat - kannattaa käydä koeistumassa.
Näihin on saanut myös erikseen lisävarusteita ja paketteja, joten mitä kukin itse arvostaa.
Inscription on toiseksi paras. Muut jättäisin kauppaan.
Hienoja lisävarusteita ovat mm.
* sähköllä kääntyvät takapenkit
* HUD näyttö
* hierovat istuimet (itsellä ei kokemusta)
* kääntyvä vetokoukku
* lasikatto
Olen harkitsemassa ekan Volvon ostoa, V60 hybrid vm. 2019->.
- Miten pitkälle keskimäärin pääsee sähköllä?
Kesäkelillä +40 km , jos on uudempi long range niin huomattavasti pidemmälle ~70 km.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.0
Tuon linkin tekeleellä ei taida olla merkkiä lukuunottamatta juurikaan yhteistä kysyttyyn malliin?
Pääosa myytävistä on tuontiautoja, joita ostetaan leasingfirmoilta isoissa erissä. Varusteet saattavat poiketa suomalaisista huomattavastikin ja värivalikoima on kirjaimellisesti mustavalkoinen.
Tietyt ketjut markkinoivat aktiivisesti omia ”lisäturviaan” ja eräiden kokemusten mukaan välttelevät aktiivisesti muita vastuita. Kannattaa lukea myyntisopimus huolella, siellä voi olla maininta esimerkiksi lisälämmittimestä. Oman kokemuksen mukaan myyjä myös valehtelee, jopa pörssiyhtiön liikkeessä.
Touhutonneja on syytä olla tilillä, mutta tämä taitaa koskea vähän kaikkia tämän luokan autoja. Käyttö ja ylläpito on kallista, eikä näillä keleillä taida sähkösäästöjäkään tulla?
AB:n kustannusvertailussa bensa oli edullisin, diesel pari senttiä kilometrillä kalliimpi ja hybridi ihan omassa luokassaan. Tässä huomioitiin myös hankintahinta, joten käytettyihin vertailu pitää tehdä omin arvauksin.
-
Tuon linkin tekeleellä ei taida olla merkkiä lukuunottamatta juurikaan yhteistä kysyttyyn malliin?
Pääosa myytävistä on tuontiautoja, joita ostetaan leasingfirmoilta isoissa erissä. Varusteet saattavat poiketa suomalaisista huomattavastikin ja värivalikoima on kirjaimellisesti mustavalkoinen.
Tietyt ketjut markkinoivat aktiivisesti omia ”lisäturviaan” ja eräiden kokemusten mukaan välttelevät aktiivisesti muita vastuita. Kannattaa lukea myyntisopimus huolella, siellä voi olla maininta esimerkiksi lisälämmittimestä. Oman kokemuksen mukaan myyjä myös valehtelee, jopa pörssiyhtiön liikkeessä.
Touhutonneja on syytä olla tilillä, mutta tämä taitaa koskea vähän kaikkia tämän luokan autoja. Käyttö ja ylläpito on kallista, eikä näillä keleillä taida sähkösäästöjäkään tulla?
AB:n kustannusvertailussa bensa oli edullisin, diesel pari senttiä kilometrillä kalliimpi ja hybridi ihan omassa luokassaan. Tässä huomioitiin myös hankintahinta, joten käytettyihin vertailu pitää tehdä omin arvauksin.
Mikä näissä on huoltoväli ja kalleimmat huoltokohteet?
Mikä on AB:n kustannusvertailu?
-
Mikä on AB:n kustannusvertailu?
AutoBild julkaisu vertaili useita eri merkkejä ja käyttövoimavaihtoehtoja.
Ei kai toisaalta kukaan osta tällaista käytettynä, jos joutuu kustannuksia miettimään? Vaimoväelle voi toki perustella säästöillä ja ympäristösyillä :).
-
Mikä on AB:n kustannusvertailu?
AutoBild julkaisu vertaili useita eri merkkejä ja käyttövoimavaihtoehtoja.
Ei kai toisaalta kukaan osta tällaista käytettynä, jos joutuu kustannuksia miettimään? Vaimoväelle voi toki perustella säästöillä ja ympäristösyillä :).
Thx! Miksi ei juuri vähän käytettynä, josta jo suurin arvo pudonnut :o? Vain hullut ostaa ihan uutena :idiot2:!
Löysin laskurin, jonka mukaan bensavehkeet näyttäisi tulevan halvimmiksi tän hankintani kilometreilla, joka on max. 15 tkm...
-
Thx! Miksi ei juuri vähän käytettynä, josta jo suurin arvo pudonnut :o? Vain hullut ostaa ihan uutena :idiot2:!
Löysin laskurin, jonka mukaan bensavehkeet näyttäisi tulevan halvimmiksi tän hankintani kilometreilla, joka on max. 15 tkm...
Lähinnä tarkoitin, että uutena näitä hankitaan pääasiassa työsuhdeautoiksi. Normipäästöt kun ovat pienet.
Yksityiskäyttöön taas hankintaperusteet lienevät jotain muuta? Vuotuisen ajoneuvoveron määrällä hankintaa voi perustella ”talouspäällikölle”, mutta Excel kertoo sitten karua kieltään, jos tunteet ja 0-100 unohdetaan :).
-
Kokemuksia sen verran että Volvo Selekt takuu on säästänyt ainakin 5100e ensimmäisen puolen vuoden aikana. Tietysti nuo korjaukset olisi voinut saada myös myyjän piikkiin, mahdollisesti. Säästämisellä ei voi perustella hybridin ostoa, se on itsensä huijaamista.
-
Kokemuksia sen verran että Volvo Selekt takuu on säästänyt ainakin 5100e ensimmäisen puolen vuoden aikana. Tietysti nuo korjaukset olisi voinut saada myös myyjän piikkiin, mahdollisesti. Säästämisellä ei voi perustella hybridin ostoa, se on itsensä huijaamista.
Itsellä on nyt toinen auto jossa on selekt. Edellisessä autossa lukkoja vaihdettiin oviin 5kpl, eikä tarvinut kysellä onko goodwilliä tai muutakaan, aina meni takuuseen.
-
Itsellä on nyt toinen auto jossa on selekt. Edellisessä autossa lukkoja vaihdettiin oviin 5kpl, eikä tarvinut kysellä onko goodwilliä tai muutakaan, aina meni takuuseen.
Onneksi lukot vaihtuu myös volvon takaisin vetokamppiksillakin.
-
Onneksi lukot vaihtuu myös volvon takaisin vetokamppiksillakin.
Tuo on totta. Pitäisi omassa nyt koeponnistaa korvaako Selekt takuu valoja. Kevään kosteilla keleillä pari viikkoa valitti rekisterikilven valoista ja puolen kymmentä kertaa välähti takavalo häiriökin. Näyttää että faceliftin valoissa erilaiset tiivistykset kuin pre-facelift mallissa. Takavalot on pakko mennä, sen voin hyväksyä että rekkarivalot maksan itse (ostanut jo valot)
-
Seuraavassa huollossa olis sitten sivupeilien korjaaminen ja pysäköintijärjestelmän herjat. Mutta tähän on tottunut aiempien Volvojen kanssa että aina on jotain säätöä, paitsi että vikojen hintalappuun on tullut nolla perään lisää.