Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: hyrysysy - 03.01.2024, 23:55:04
-
V60 d3 /2019
Näin aloittelijana jäänyt miettimään, milviisii pitäisi toimia, kun meillä
pakkanen pyörinyt 30 asteen tietämin ja huonommallakin puolella
eli alle Nesteen perusdieselin pakkasrajan.
Ennoo viitsinyt koittaa käyntiin, kun fundeerannut riskiä polttoöljyn hyhmäytymisestä..
Auto on ollut muutaman päivän pihalla seisonnassa, mutta ylläpitolaturissa (ctek polar).
Lähimaillakaan ei ole lämmintä tallia, jos ikävästi sattuu.
Viikonloppuna pakkanen ilmeisesti vähenee, lauantaina alle 30:n ja sunnuntaina alle 20:n.
Ajopäivä olis varmaan toi sunnuntai, mut voiko olettaa, että liki täyden tankin sisältö
ja moottorin suuttimet jo ymmärtävät, että enää ei niin kylmä ole?
Eli milviisii ja missä ajassa tämä mahdollinen nesteen hyhmäytymisongelma alkaa purkautumaan?
-
Jos siellä on talvilaatua niin sen pitäisi rokata -38 °C asti.
-
Juu, talvilaatua toki on, mut luullut, että se ensimmäinen luku 29 astetta (tjsp) olisi se määräävämpi arvo?
Tältä pohjalta kyselin.
Uutisissa kun on nyt ollut näitä juttuja dieselautojen hyytymisistä tien varteen...niin aattelin, jotta tuskin
noi nyt kesälaadulla enää joulukuussa...
Mut eipä ole eka kerta, kun tulee ymmärrettyä väärin. Eikä varmasti vimonenkaan :-[
-
Se on vähän hämäävää ne lukemat, eka on alin varastointilämpötila ja toinen alin arvioitu käyttölämpötila.
Suurin hyytymisiä aiheuttava taitaa olla vesi polttoainejärjestelmässä.
-
Suurin hyytymisiä aiheuttava taitaa olla vesi polttoainejärjestelmässä.
Tämä on se syy miksi omiin dieseleihin vaihtuu pa-suodatin joka vuosi kilometreistä riippumatta. Eipä ole ollut ongelmia.
Toinen mikä kosteutta kerryttää on se jos tankki on jatkuvasti vajaa eikä tankata koskaan täyteen.
-
Aahhaa, kiitosta osallistuneille!
Mut..
Nyt sitten pitää alkaa pelätä tätä pa-suotimen toimintaa 8)
-
Tulin just -36 mittarissa 200km sillä talvidieselillä, kyllä sillä vielä ajelee ja jos ei sammuta autoa ollenkaan varmaan kovemmissakin keleissä
-
-34 oli meillä tänä aamuna ja auto lähti käyntiin ihan normaalisti, enemmän ihmettelin sitä että jopa webasto syttyi. Ei nimittäin kaksisen kokoista pilliä se weban polttoainelinja ole.