Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Pola - 06.01.2024, 17:05:31
-
Millä vikakoodinlukijalla sais nollattua Webaston vikakoodit? Lämmitin meni lukkoon muutaman epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen -35 pakkasessa.
Sattuisiko keneltäkään Kajaanilaiselta löytymään ensi hätään lainaksi kyseistä kapinetta tai mahdollisuutta tulla nollaamaan tuon?
-
Käytännössä kaikilla joissa on volvon merkkikohtaiset ominaisuudet. Pistän YV:n.
-
Sillä millä volvon sisuksiin pääsee kunnolla kiinni, tunnit jos täynnä niin sitten vaatii jo thermotesterin ja vähän tietoutta miten se nollataan. Itse nollaan Turun alueella näitä.
-
Eli esimerkiksi jo tällä onnistuisi?
https://www.elekma.com/vikakoodinlukijat-ja-testerit/icarsoft-vol-v1-0-volvo-saab-vikakoodinlukija/p/110/#description
Luulisin, että ei ole kyseessä tuntulukitus. Mutta luulo ei ole tiedon väärti.
-
Voi olla että tuollakin saa luettua, ei ole omakohtaista kokemusta tuosta. Missä päin auto on?
-
Kajaaniin on routinut tämä kulkine. Huomenna pitäisi lauhtua sen verran, että olisi mahdollisuus saada auto jopa käyntiin.
Käyttäjä Kojontti lupaili, että heidän suunnalta voisi mahdollisesti apua löytyä.
-
B1D3392 oli vikakoodi, erikoista vain ettei sitä saanut nollattua.
-
Ettei olisi 800h lukko päällä? Onko niitä polttotunteja katottu mitä näyttävät? Tunnit kun täynnä niin antaa kaikenmoisia koodeja.
-
Olikohan siellä käyttötunteja 1300, Kojontti? Eli 800 tuntia olisi mennyt ohi jo ajat sitten.
Tosiaan "Pysäköinti lämmitin vaatii huollon" teksti hävisi, mutta lämmitin ei yhäkään lähde päälle. Pikkasen haiskahtaa, siinä kaikki.
En viitsinyt kovin montaa kertaa kokeilla ettei mene taas totaaliseen jumiin. Auto on nyt tallissa sulamassa.
Löytyykö Kajaanista käyttötuntien nollaajia?
-
Käyttötunnit voi olla ihan mitä vain, polttotunnit taas lukitsee.
-
Nyt kun olen miettinyt tätä asiaa niin alan uskomaan tuohon tuntilukitukseen, jota jak900 on tuossa tarjotellut jo useampaan kertaan. Olin alunperin vaan niin varma, että pakkasen takia ei lämmitin käynnistynyt.
-
Mistä tankattu viimeksi?
-
Nyt kun olen miettinyt tätä asiaa niin alan uskomaan tuohon tuntilukitukseen, jota jak900 on tuossa tarjotellut jo useampaan kertaan. Olin alunperin vaan niin varma, että pakkasen takia ei lämmitin käynnistynyt.
Sulla on just sen ikäkauden auto jossa tuo lukitus on ajankohtainen. Nyt en edes tiedä montako noita on tullut nollattua mutta aika liuta..
-
Mäkimies kysyy että mistä tankattu viimeksi. ABC:ltä kävin tankkaamassa ja mietin jo tankatessa, että aika limitillä alkaa pakkasen kestävyys olemaan. Alin käyttölämpötila -35.
Eli mielestäni lämmitin lopetti toimintansa kesken ajon ja arvelin silloin, että tankki alkaa olemaan niin tyhjä että lämmitin sammui sen takia. Kävin tankilla ja kotimatkalla tuntui, ettei lämmitin olisi käynnistynyt enää. En sitä sen kummemmin ajatellut silloin.
Seuraavana päivänä webasto ei enää käynnistynyt. Hurisi hetken ja siirtyi hetken päästä takaisin off-tilaan. Tarpeeksi monta kertaa kun kokeili, niin ei enää edes yrittänyt, kunnes tänään kun joku vikakoodi sieltä poistettiin. Lämmitin ei kuitenkaan edelleenkään käynnisty.
Löysin mahdollisen polttoaikalaskurin nollaajan Kajaanista. Hän selvittelee onnistuuko tekemään tuohon ko. autoon.
-
St1 polttoaineen kanssa on ollut joillain ongelmia, tosiaan rajoilla menty lämpötilan kanssa.Vähän huono laatuista polttoainetta ja ohut pilli, ei se muuta tarvitse. :-\
-
Löysin mahdollisen polttoaikalaskurin nollaajan Kajaanista. Hän selvittelee onnistuuko tekemään tuohon ko. autoon.
Jos on asiansa osaava nollaaja niin ei pitäisi olla mitään ihmeteltävää eli ei ole hommaa aikaisemmin tehnyt? Vikakoodien lukija, thermotesteri ja modattu kaapeli. Tehdään ihan niin kuin muihinkin malleihin joissa tt-v webasto.
-
Olikohan siellä käyttötunteja 1300, Kojontti? Eli 800 tuntia olisi mennyt ohi jo ajat sitten.
Tosiaan "Pysäköinti lämmitin vaatii huollon" teksti hävisi, mutta lämmitin ei yhäkään lähde päälle. Pikkasen haiskahtaa, siinä kaikki.
En viitsinyt kovin montaa kertaa kokeilla ettei mene taas totaaliseen jumiin. Auto on nyt tallissa sulamassa.
Löytyykö Kajaanista käyttötuntien nollaajia?
Polttotunteja tosiaan oli karvan yli 1300, mutta tuntilukitukseen viittaisi tuo ettei tuota vikakoodia saa pois eikä se kuitenkaan kunnolla edes yritä käynnistää.
E: Tosiaan, en ollut itse nyt lukemassa mutta muistelen että tuolla meidän lukijalla tuolta löytyy parikin eri käyntituntilukemaa. Veljellä saman ikäinen V70 antoi viime vuonna muistaakseni samaa koodia ja se lähti tuntilukituksen poistolla toimimaan.
-
Polttotunnit jos on jo noin paljon niin sitten on jo tt-vevo lämmitin ja siinä ei kyseistä 800h lukkoa ole. Konepellin tarrasta löytyy lämmittimen tyyppi.
-
Thermo Top VEVO näkyi tarrassa lukevan. Eipä tullut aikaisemmin tuotakaan katsottua.
-
Lukkoa ei siis ole.
-
Onkohan näissä samanlainen turhaliitos webaston johdoille, siellä tuulilasin juuressa muovin alla kuin V/XC70:ssä? Kaverilla oli se liitos hapantunut ja lämmitin käyttäytyi melko oudosti alkuun, sitten lakkasi kokonaan.
-
Nollattiin vikakoodit viime viikolla uudelleen, lämmitin ei yhäkään lähtenyt käyntiin.
Lauantaina testailin lämmitintä thermo testillä ja mitään erikoista en havainnut. Sen jälkeen laitoin lämmittimen päälle ja "pienen" savun saattelemana lämmintä rupesi tulemaan.
Toiminta ollut nyt muutaman päivän aivan normaalia.
Olisiko kuitenkin polttoaine ruvennut saostumaan suodattimeen pakkasen takia ja lähti taas virtaamaan pidemmällä pumpun pyörittämisellä?
Saa nähdä uusiutuuko vika, mittarissa alkaa taas olemaan -33°C.